LPG - kalkulacja

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
Qba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 276
Rejestracja: 07 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław

LPG - kalkulacja

Post autor: Qba » 04 gru 2005, 17:24

Niestety auto na LPG jest bardziej czułe na zlej jakości gazik :(
Warto czasem zaplacic troche wiecej i tankowac na markowych stacjach.
Lancia Thema 2.0 16v LE VIS - sprzedana
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron

KJ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 10 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

LPG - kalkulacja

Post autor: KJ » 04 gru 2005, 17:46

Ja gaz biorę tylko na Shellu - warto zapłacić te 10 groszy więcej....
******* KJ ******

Anonymous

LPG - kalkulacja

Post autor: Anonymous » 04 gru 2005, 19:42

Relatywnie im tańszy gaz tym więcej pali :( Znam to z autopsji.

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

LPG - kalkulacja

Post autor: mario09 » 04 gru 2005, 19:51

Kiedys opowiadal mi pracownik jednej ze stacji gazowych, ze normalna praktyka jest "uszlachetnianie" gazu na zime tzn. powiekszanie stosunku propanu do butanu. Normalnie jest to 50%-50%, a na zime powinno byc 10% wiecej propanu. Zdaje sie, ze ostatnio te propocje wogole nie sa zachowywane i stad te anomalia.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

KJ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 10 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

LPG - kalkulacja

Post autor: KJ » 04 gru 2005, 21:00

Z tego co wiem, to problem z jakością gazu - mowa o stacjach "firmowych" - polega na tym, że o ile benzyna jeszcze jest jakoś tam kontrolowana, to gaz juz zupełnie nie. Wyjątkiem jest właśnie Shell (stąd relatywnie dobra jakość gazu) oraz ostatnio Statoil.
W każdym razie ja na BP się "przejechałem" i od tego czasu staram się tankować właśnie na Shellu.
******* KJ ******

Awatar użytkownika
dexus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz

LPG - kalkulacja

Post autor: dexus » 04 gru 2005, 22:40

"KJ" pisze:Z tego co wiem, to problem z jakością gazu - mowa o stacjach "firmowych" - polega na tym, że o ile benzyna jeszcze jest jakoś tam kontrolowana, to gaz juz zupełnie nie. Wyjątkiem jest właśnie Shell (stąd relatywnie dobra jakość gazu) oraz ostatnio Statoil.
W każdym razie ja na BP się "przejechałem" i od tego czasu staram się tankować właśnie na Shellu.
A ja ostatnio zacząłem tankować na orlenie (pierwszy raz przez przypadek) i okazało się że autko mniej pali, no może przynajmniej róniej i jest żwawsze (zaznaczam że pisze tu tylko o jednej konkretnej stacji, nie o całym koncernie). Wcześniej był to shell
Obrazek
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi. (Jean Cocteau)

Dedra 2,0 8v 1992 - była
Kappa Kombi 2,4jtd 99r - była
i Lybra 2,4jtd SW po "znajomości"
Laguna II 3,0 V6 24v - była
Chrysler Pacifica 4.0 - jest

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

LPG - kalkulacja

Post autor: grzole » 05 gru 2005, 0:21

Proszę o poradę. Mam "zagazować" Themę 2.0 ie 8v czy Kappę 2.0 20v? Jaki to będzie koszt i ryzyko w każdym z przypadków?
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

LPG - kalkulacja

Post autor: Nat » 17 sty 2006, 16:13

"Qba" pisze:Niestety auto na LPG jest bardziej czułe na zlej jakości gazik :(
Hmm w sumie racja moja wyłącznie benzynowa Lucy jest zupelnie nieczuła na zlej jakosci gazik ]:-)
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
marcus
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 06 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie

LPG - kalkulacja

Post autor: marcus » 28 sty 2006, 17:31

Witam

Jakiś czas jeżdżę na gazie (najpierw Skoda Favorit - instalacja I generacji , 32tyś km , teraz Delta II - instalacja II generacji i narazie 24 tyś km) i moge podzielić się moimi uwagami odnośnie spalania.
Zawsze robiłem sobie dokładne wyliczenia z wszystkich tankowań (mam własny arkusz xls który mi to liczy) i tak Skoda średnio w całym okresie eksploatacji paliła 7,35 l benzyny, jednak gazu już 8,75 + średnio 0,2l benzyny / 100 km. Delta 8,2 l benzyny (jesień) a gazu już 10,8 + 0,5 benzyny / 100km. Auto na gazie traci jednak na dynamice, choć Lancia mniej. Do wyliczania kosztów eksploatacji trzeba jeszcze wziąć pod uwagę częstsze wymiany oleju, świec, kabli zapłonowych no i przedewszystkim jednak benzyny którą często się pomija. Staram się tankować wyłącznie na BP i zauważam, że na poszczególnych stacjach największą różnicą jest układ pomiarowy dystrybutora. Łatwo to sprawdzić tankując pusty zbiornik do pełna - czasami nawet ponad 2l różnicy 8O .
Lancia Delta II 1.8 8V + LPG
Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI

Anonymous

LPG - kalkulacja

Post autor: Anonymous » 04 mar 2006, 9:34

"grzole" pisze:Proszę o poradę. Mam "zagazować" Themę 2.0 ie 8v czy Kappę 2.0 20v? Jaki to będzie koszt i ryzyko w każdym z przypadków?
koszt to zwykła instalacja z komputerem ( dobra instalacja to ~2500)
ryzyko takie ze nagle podskocza ceny gazu lub coś podobnego

ja zrobiłem sobie kalkulację bo nosiłem się z zamiarem założenia ale doszedłem do wniosku, że przy obecnych cenach benzyny (3,48 / litr) różnica na gazie (2,17 / litr) będzie się zbyt długo zwracać

Awatar użytkownika
Swiety
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 888
Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

LPG - kalkulacja

Post autor: Swiety » 04 mar 2006, 11:20

rozumiem ze sekwencyjna instalacje chcesz kupic?? za 4100 :)
Lancia Delta HF Turbo

Kursy pierwszej pomocy
http://www.erhaplus.pl

szarkiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Legnica

LPG - kalkulacja

Post autor: szarkiz » 04 mar 2006, 12:15

"Swiety" pisze:rozumiem ze sekwencyjna instalacje chcesz kupic?? za 4100 :)
minelo sporo czasu od rozpoczecia wątku, ale zakladam ze do mnie to pytanie kierujesz.

Tak... 4100 to cena sekwencyjnej gazówki do silnika pięciocylindrowego. Nie pamietam nazwy instalacji, rozglądałem sie za nimi w grudniu.
Teraz jest marzec i nadal nie jestem do tego pomyslu przekonany. Od grudnia zrobilem okolo 7 kkm. Wychodzi 2300 miesiecznie,z tym ze pierwsze 3.5kkm zrobilem w samym grudniu. Chyba naturalne.. pierwsze auto.. swiezutkie prawko. Teraz jezdze juz mniej.... szok mija ;).

Ale wracając do gazowki.
Znajomek, zreszta rowniez uzytkownik Kappy no i aktywny dzialacz naszego forum, kupil od LT kappe z zamontowana sekwencją. Wracajac z lodzi spalila mu okolo 14l/100 km gazu. Moja pali 10-10.5 /100 benzyny. Dodatkowo jego Lucy traci moc po 4 tys obrotow a moja idzie jak wsciekla bez zająknięcia. Jezdzac na gazie moze zapomniec o dynamicznej jezdzie.

Napisalem sobie program do kalkulacji kosztow eksploatacji i paliwa. Przyjrze sie blizej wynikom, ale gazu raczej nie zaloze. Chrzanie to .. leje zupe .. odpalam i jade. Nie wsciekam sie ze nie pali.. ze gasnie.. ze traci moc... ze strzela .. kaszle.. o nie.. .to nie dla mnie.

pozdr.
Przemek.

PS.
Jakby kto byl zainteresowany programikiem moge podeslac. Uzywany byl z powodzeniem przez ponad rok w duzej firmie, gdzie obslugiwal kilkunastu kierowcow i kilkanascie wozów, wiec chyba daje rade :)
Lancia Kappa 2.0
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica

Awatar użytkownika
Swiety
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 888
Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

LPG - kalkulacja

Post autor: Swiety » 04 mar 2006, 12:25

PS.
Jakby kto byl zainteresowany programikiem moge podeslac. Uzywany byl z powodzeniem przez ponad rok w duzej firmie, gdzie obslugiwal kilkunastu kierowcow i kilkanascie wozów, wiec chyba daje rade
to ja poprosze demo@autocom.pl,

dostałem wyczerpujacy wykład, choc chciałem usłyszec tylko czy sekwencje chciałes kupic :P Ja zgadza sie z toba w 100% nie ma sensu kupowac inst. gaz, skoro ma sie oszczedzac 30 zł na miesiac. Ale ze stwierdzeniem ze na gazie sie nie da poszalec to sie nie zgodze :)
Lancia Delta HF Turbo

Kursy pierwszej pomocy
http://www.erhaplus.pl

dellti
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 318
Rejestracja: 26 sty 2006, 0:00
Lokalizacja: w-wa

LPG - kalkulacja

Post autor: dellti » 04 mar 2006, 12:40

"szarkiz" pisze: Dodatkowo jego Lucy traci moc po 4 tys obrotow a moja idzie jak wsciekla bez zająknięcia. Jezdzac na gazie moze zapomniec o dynamicznej jezdzie.
Nie chciałbym tu znowu rozpoczynać wojny w obronie LPG, ale objawy o których piszesz świadczą o złym dobraniu/wykonaniu/regulacji instalacji gazowej, a nie gazie jako takim. Od trzech lat jeżdżę zagazowanym punto HGT i ani razu nie miałem strzału, silnik pracuje poprawnie w całym zakresie obrotów, itp. A wolno albo mało dynamicznie bynajmniej nie jeżdżę.

--
Krzysiek
Krzysiek
V6

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 04 mar 2006, 16:18

"grzole" pisze:Proszę o poradę. Mam "zagazować" Themę 2.0 ie 8v czy Kappę 2.0 20v? Jaki to będzie koszt i ryzyko w każdym z przypadków?
radze ci zagazowac kappe 20V
silnik mniej bedzie jarał lpg niz ten tradycyjny 8V

na na bródnie tankuj tylko na shellu na odrowąza
ew. luk oil na wysockiego :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”