Nuova Delta - chłodzenie silnika

Awatar użytkownika
Andrzej76
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Puławy, woj. lubelskie

Nuova Delta - chłodzenie silnika

Post autor: Andrzej76 » 26 maja 2006, 14:54

Ponieważ swoją Deltę posiadam zaledwie od kilku dni to bacznie ją obserwuję. Zauważyłem, że pod atrapą jest jakaś czarna plastikowa podkładka, która zasłania chłodnicę. Nie wiem czy tak ma być na stałe, czy tylko w zimie. W tej chwili jest możliwy nawiew zimnego powietrza tylko przez otwory w zderzaku. Kiedy pojeżdżę po mieście włącza się wentylator. Może ktoś mi doradzi czy powinienem tą zasłonę zdemontować. Z góry dziękuję za porady.
Lancia Delta II, 1.6/8V+LPG, 1994

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Nuova Delta - chłodzenie silnika

Post autor: wujek » 27 maja 2006, 1:03

Witam,
Chyba ktoś coś dołożył, sprawdź by nie przegrzać silnika.
Grilla zdejmiesz odkręcając 4 śrubki - 2 od góry, 2 w dolnej części, w takich zagłębieniach w kratkach. Po zdjęciu widoczna jest chłodnica, bez zasłonek.
A w mieście, w korkach wentylator się włącza.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Andrzej76
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Puławy, woj. lubelskie

Dzięki.

Post autor: Andrzej76 » 27 maja 2006, 6:51

Dziękuję za radę. Mam jednak wątpliwości bo poprzedni właściciel twierdzi, że tak jest w oryginale. Na razie jednak zdejmę tą przesłonę i zobaczę jak będzie. Pozdrawiam.
Lancia Delta II, 1.6/8V+LPG, 1994

Radinho
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 177
Rejestracja: 29 sie 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław/Lubin

Nuova Delta - chłodzenie silnika

Post autor: Radinho » 27 maja 2006, 10:40

W takim razie czekam na sugestie, bo i u mnie jest podobnie tzn. silnik w korku szybko lapie wysoka temperature, wentylator sie wlacza itd.

Awatar użytkownika
Andrzej76
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Puławy, woj. lubelskie

Chyba włącznik.

Post autor: Andrzej76 » 27 maja 2006, 14:03

Wyjąłem rano tą podkładkę z pod atrapy i myślałem,że po zabiegu. Pojechałem w trasę ok. 60 km i okazało się, że wentylator cały czas kręci przy temperaturze ok. 85 stopni. W połowie drogi wypiąłem go i nic się nie działo, temperatura była w porządku. Ja podejrzewam, że to jest sprawka włącznika termicznego w chłodnicy, po weekendzie wymienię i zobaczymy.
Lancia Delta II, 1.6/8V+LPG, 1994

Anonymous

Nuova Delta - chłodzenie silnika

Post autor: Anonymous » 27 maja 2006, 20:46

Co do osłony chłodnicy to mój model Delty nie ma czegoś takiego jak osłona, ale osobiście coś takiego widziałem w Delcie 2.0 16V HPE. Tak, że możliwe jest że osłona w twojej furce jest orginalna. Jeżeli chodzi o temperaturę to u mnie wentylator załącza się przy 110 stopniach według skali wskażnika, a wskazanie podczas jazdy to średnio 85 do 90 stopni. :)

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Nuova Delta - chłodzenie silnika

Post autor: wujek » 27 maja 2006, 21:34

Witam,
Właśnie po wymianie termostatu w N.Delcie 1.6ie (taki na 87 stopni/C za 43PLN). Opiszę nagrzewanie silnika:
-temperatura silnika=temperaturze otoczenia (a dziś chłodno)
-uruchomienie, nagrzewnica otwarta na max, włączony dla kontroli nawiew ciepłego powietrza
-po ok. pół minuty (może krócej) wyraźny wzrost temperatury powietrza "dmuchanego" do kabiny, węże dochodzące do chłodnicy zimne, wąż do nagrzewnicy wyraźnie cieplejszy
-temperatura węża do nagrzewnicy i powietrza wduchiwanego do kabiny stale rośnie, wskazówka wskaźnika temperatury (zegar w tablicy) idzie w górę, węże chłodnicy nadal zimne
-temperatura przekracza lekko 90 stopni/C, w kabinie upał, węże chłodnicy nadal zimne
-niewielki spadek temperatury na wskaźniku (do ok. 85?), górny wąż chłodnicy zaczyna lekko się rozgrzewać (otworzył termostat)
-temperatura powoli ale stale rośnie, węże chłodnicy coraz cieplejsze
-niewielki spadek wskazania temperatury (z ok.93-95 do troszkę poniżej 90 -to załączenie wentylatora chłodnicy
W ciągu 20 minut temperatura na wskaźniku oscyluje wokół 90 stopni.
Wyjazd "na próbę" w miasto - temperatura na wskaźniku jak wmurowana, oscyluje wokól 90 stopni.
Dlaczego wymieniłem termostat?
Silnik szybko się nagrzewał, na postoju temperatura potrafiła przekroczyć 100 stopni, wentylator często się załączał. Podejrzewałem, że termostat zacina się i nie otwiera całkowicie. Po wymianie na nowy mam pewność, że tak było.
Pozdrawiam
PS
To nie jest sugestia wymiany termostatu - to opis konkretnego przypadku.

Awatar użytkownika
Andrzej76
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Puławy, woj. lubelskie

Nuova Delta - chłodzenie silnika

Post autor: Andrzej76 » 28 maja 2006, 11:28

U mnie temperatura nie wychodzi poza 90 stopni. Po wyjęciu podkładki z pod atrapy w czasie jazdy trzyma się od 85 do 90. Wczoraj odpaliłem wystudzoną brykę i czekałem kiedy wentylator się załączy, okazuje się, że chodzi już przy 75 stopniach. Odłączyłem wentylator i pojechałem na miasto, Puławy nie są duże ale trochę skrzyżowań i świateł jest. Temperatura nie przekroczyła 90 w czasie postoju przed skrzyżowaniem, cały czas podejrzewam ten wyłącznik w chłodnicy. Jutro się wszystko okaże.
Lancia Delta II, 1.6/8V+LPG, 1994

Awatar użytkownika
chris
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 219
Rejestracja: 17 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz (kujawsko - pomorskie)

Nuova Delta - chłodzenie silnika

Post autor: chris » 30 maja 2006, 14:57

u Ciebie włącza sie za szybko a umnie przy ponad 110 to tak ma być?
tak nawiasem mówiąc też mam tą osłonę na atrapie i to jest w orginale
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2001
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002
Tel. 669 181 298 Krzysztof
>http://www.falbydgoszcz.fora.pl

Anonymous

Nuova Delta - chłodzenie silnika

Post autor: Anonymous » 30 maja 2006, 20:51

Według mnie nie powinieneś się martwić tym, że wentylator załącza Ci się przy 110 stopnich, tak powinno być. Pod warunkiem, że w czasie jazdy masz temperaturę około 90 stopni (idealna temperatura dla silnika), a nie cały czas 100 i więcej jadąc. Układ chłodzenia jest po części układem ciśnieniowym i przez to tak wysoka temperatura ( logicznie myśląc woda gotuje się już przy ponad 90 stopniach), dlatego też wyskalowany masz wskażnik temperatury na desce rozdzielczej aż do 130 (przy takiej masz poważny PROBLEM 8O !!!!)

Awatar użytkownika
Andrzej76
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Puławy, woj. lubelskie

Nuova Delta - chłodzenie silnika

Post autor: Andrzej76 » 30 maja 2006, 21:42

Wymieniłem czujnik w chłodnicy i jest już w porządku. Temperatura trzyma się w granicach 90 stopni. Postawiłem auto z uruchomionym silnikiem żeby zobaczyć kiedy wentylator się włączy i czekałem do 110.
Dzięki za porady. Pozdrowienia.
Lancia Delta II, 1.6/8V+LPG, 1994

Awatar użytkownika
chris
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 219
Rejestracja: 17 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz (kujawsko - pomorskie)

Nuova Delta - chłodzenie silnika

Post autor: chris » 01 cze 2006, 14:33

ja mam zdecydowanie mniej podczas jazdy wskazówka jest na pierwszej tłustej kresce ale nie wiedziałem czy to dobrze ze włacza sie wentylator tak późno
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2001
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002
Tel. 669 181 298 Krzysztof
>http://www.falbydgoszcz.fora.pl

Awatar użytkownika
Prometeo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 203
Rejestracja: 03 sty 2007, 0:00
Skype: Wieslaw305
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Nuova Delta - chłodzenie silnika

Post autor: Prometeo » 21 sty 2007, 19:56

Uwaga na czarną atrapę przed chłodnicą. We Włoszech kupiłem w 94 r nową Deltę i dealer przypominał mi żeby ją zdjąć na lato. Zapomniałem i oczywiście przegrzałem silnik.
Lancia delta II 1,6 16V, 99r.
Prometeo, Gdynia, kom. 792 065029
http://www.prometeo-italia.pl

Radinho
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 177
Rejestracja: 29 sie 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław/Lubin

Nuova Delta - chłodzenie silnika

Post autor: Radinho » 21 sty 2007, 22:36

"wujek" pisze: Właśnie po wymianie termostatu w N.Delcie 1.6ie (taki na 87 stopni/C za 43PLN).
A moglbys Wujku w miare mozliwosci podac jakies dane dot. tego zamiennika - jakis model, numer, producent? Bylbym wdzieczny.

Co do podkladki pod grillem, to ona wydaje mi sie oryginalna, nawet latem przy dobrym termostacie bylo wszystko OK, wiec osobiscie nie widze powodu, zeby ja sciagac/zakladac.

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Nuova Delta - chłodzenie silnika

Post autor: wujek » 21 sty 2007, 23:04

Witam,
Do "jednowałkowca" 1.6 - taki sam termostat, jak do Tipo/Tempra 1.4-1.6 8v. Jeżeli uda mi się znaleźć opakowanie to podam dokładniejsze dane. Ja szukałem do fiatowskich 1.4 - 1.6 ośmiozaworowych.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”