Nuova Delta - chłodzenie silnika
- Andrzej76
- Forumowicz/ka
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
- Lokalizacja: Puławy, woj. lubelskie
Nuova Delta - chłodzenie silnika
Ponieważ swoją Deltę posiadam zaledwie od kilku dni to bacznie ją obserwuję. Zauważyłem, że pod atrapą jest jakaś czarna plastikowa podkładka, która zasłania chłodnicę. Nie wiem czy tak ma być na stałe, czy tylko w zimie. W tej chwili jest możliwy nawiew zimnego powietrza tylko przez otwory w zderzaku. Kiedy pojeżdżę po mieście włącza się wentylator. Może ktoś mi doradzi czy powinienem tą zasłonę zdemontować. Z góry dziękuję za porady.
Lancia Delta II, 1.6/8V+LPG, 1994
Nuova Delta - chłodzenie silnika
Witam,
Chyba ktoś coś dołożył, sprawdź by nie przegrzać silnika.
Grilla zdejmiesz odkręcając 4 śrubki - 2 od góry, 2 w dolnej części, w takich zagłębieniach w kratkach. Po zdjęciu widoczna jest chłodnica, bez zasłonek.
A w mieście, w korkach wentylator się włącza.
Pozdrawiam
Chyba ktoś coś dołożył, sprawdź by nie przegrzać silnika.
Grilla zdejmiesz odkręcając 4 śrubki - 2 od góry, 2 w dolnej części, w takich zagłębieniach w kratkach. Po zdjęciu widoczna jest chłodnica, bez zasłonek.
A w mieście, w korkach wentylator się włącza.
Pozdrawiam
- Andrzej76
- Forumowicz/ka
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
- Lokalizacja: Puławy, woj. lubelskie
Dzięki.
Dziękuję za radę. Mam jednak wątpliwości bo poprzedni właściciel twierdzi, że tak jest w oryginale. Na razie jednak zdejmę tą przesłonę i zobaczę jak będzie. Pozdrawiam.
Lancia Delta II, 1.6/8V+LPG, 1994
Nuova Delta - chłodzenie silnika
W takim razie czekam na sugestie, bo i u mnie jest podobnie tzn. silnik w korku szybko lapie wysoka temperature, wentylator sie wlacza itd.
- Andrzej76
- Forumowicz/ka
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
- Lokalizacja: Puławy, woj. lubelskie
Chyba włącznik.
Wyjąłem rano tą podkładkę z pod atrapy i myślałem,że po zabiegu. Pojechałem w trasę ok. 60 km i okazało się, że wentylator cały czas kręci przy temperaturze ok. 85 stopni. W połowie drogi wypiąłem go i nic się nie działo, temperatura była w porządku. Ja podejrzewam, że to jest sprawka włącznika termicznego w chłodnicy, po weekendzie wymienię i zobaczymy.
Lancia Delta II, 1.6/8V+LPG, 1994
Nuova Delta - chłodzenie silnika
Co do osłony chłodnicy to mój model Delty nie ma czegoś takiego jak osłona, ale osobiście coś takiego widziałem w Delcie 2.0 16V HPE. Tak, że możliwe jest że osłona w twojej furce jest orginalna. Jeżeli chodzi o temperaturę to u mnie wentylator załącza się przy 110 stopniach według skali wskażnika, a wskazanie podczas jazdy to średnio 85 do 90 stopni. 

Nuova Delta - chłodzenie silnika
Witam,
Właśnie po wymianie termostatu w N.Delcie 1.6ie (taki na 87 stopni/C za 43PLN). Opiszę nagrzewanie silnika:
-temperatura silnika=temperaturze otoczenia (a dziś chłodno)
-uruchomienie, nagrzewnica otwarta na max, włączony dla kontroli nawiew ciepłego powietrza
-po ok. pół minuty (może krócej) wyraźny wzrost temperatury powietrza "dmuchanego" do kabiny, węże dochodzące do chłodnicy zimne, wąż do nagrzewnicy wyraźnie cieplejszy
-temperatura węża do nagrzewnicy i powietrza wduchiwanego do kabiny stale rośnie, wskazówka wskaźnika temperatury (zegar w tablicy) idzie w górę, węże chłodnicy nadal zimne
-temperatura przekracza lekko 90 stopni/C, w kabinie upał, węże chłodnicy nadal zimne
-niewielki spadek temperatury na wskaźniku (do ok. 85?), górny wąż chłodnicy zaczyna lekko się rozgrzewać (otworzył termostat)
-temperatura powoli ale stale rośnie, węże chłodnicy coraz cieplejsze
-niewielki spadek wskazania temperatury (z ok.93-95 do troszkę poniżej 90 -to załączenie wentylatora chłodnicy
W ciągu 20 minut temperatura na wskaźniku oscyluje wokół 90 stopni.
Wyjazd "na próbę" w miasto - temperatura na wskaźniku jak wmurowana, oscyluje wokól 90 stopni.
Dlaczego wymieniłem termostat?
Silnik szybko się nagrzewał, na postoju temperatura potrafiła przekroczyć 100 stopni, wentylator często się załączał. Podejrzewałem, że termostat zacina się i nie otwiera całkowicie. Po wymianie na nowy mam pewność, że tak było.
Pozdrawiam
PS
To nie jest sugestia wymiany termostatu - to opis konkretnego przypadku.
Właśnie po wymianie termostatu w N.Delcie 1.6ie (taki na 87 stopni/C za 43PLN). Opiszę nagrzewanie silnika:
-temperatura silnika=temperaturze otoczenia (a dziś chłodno)
-uruchomienie, nagrzewnica otwarta na max, włączony dla kontroli nawiew ciepłego powietrza
-po ok. pół minuty (może krócej) wyraźny wzrost temperatury powietrza "dmuchanego" do kabiny, węże dochodzące do chłodnicy zimne, wąż do nagrzewnicy wyraźnie cieplejszy
-temperatura węża do nagrzewnicy i powietrza wduchiwanego do kabiny stale rośnie, wskazówka wskaźnika temperatury (zegar w tablicy) idzie w górę, węże chłodnicy nadal zimne
-temperatura przekracza lekko 90 stopni/C, w kabinie upał, węże chłodnicy nadal zimne
-niewielki spadek temperatury na wskaźniku (do ok. 85?), górny wąż chłodnicy zaczyna lekko się rozgrzewać (otworzył termostat)
-temperatura powoli ale stale rośnie, węże chłodnicy coraz cieplejsze
-niewielki spadek wskazania temperatury (z ok.93-95 do troszkę poniżej 90 -to załączenie wentylatora chłodnicy
W ciągu 20 minut temperatura na wskaźniku oscyluje wokół 90 stopni.
Wyjazd "na próbę" w miasto - temperatura na wskaźniku jak wmurowana, oscyluje wokól 90 stopni.
Dlaczego wymieniłem termostat?
Silnik szybko się nagrzewał, na postoju temperatura potrafiła przekroczyć 100 stopni, wentylator często się załączał. Podejrzewałem, że termostat zacina się i nie otwiera całkowicie. Po wymianie na nowy mam pewność, że tak było.
Pozdrawiam
PS
To nie jest sugestia wymiany termostatu - to opis konkretnego przypadku.
- Andrzej76
- Forumowicz/ka
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
- Lokalizacja: Puławy, woj. lubelskie
Nuova Delta - chłodzenie silnika
U mnie temperatura nie wychodzi poza 90 stopni. Po wyjęciu podkładki z pod atrapy w czasie jazdy trzyma się od 85 do 90. Wczoraj odpaliłem wystudzoną brykę i czekałem kiedy wentylator się załączy, okazuje się, że chodzi już przy 75 stopniach. Odłączyłem wentylator i pojechałem na miasto, Puławy nie są duże ale trochę skrzyżowań i świateł jest. Temperatura nie przekroczyła 90 w czasie postoju przed skrzyżowaniem, cały czas podejrzewam ten wyłącznik w chłodnicy. Jutro się wszystko okaże.
Lancia Delta II, 1.6/8V+LPG, 1994
- chris
- Forumowicz/ka
- Posty: 219
- Rejestracja: 17 wrz 2005, 0:00
- Lokalizacja: Bydgoszcz (kujawsko - pomorskie)
Nuova Delta - chłodzenie silnika
u Ciebie włącza sie za szybko a umnie przy ponad 110 to tak ma być?
tak nawiasem mówiąc też mam tą osłonę na atrapie i to jest w orginale
tak nawiasem mówiąc też mam tą osłonę na atrapie i to jest w orginale
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2001
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002
Tel. 669 181 298 Krzysztof
>http://www.falbydgoszcz.fora.pl
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002
Tel. 669 181 298 Krzysztof
>http://www.falbydgoszcz.fora.pl
Nuova Delta - chłodzenie silnika
Według mnie nie powinieneś się martwić tym, że wentylator załącza Ci się przy 110 stopnich, tak powinno być. Pod warunkiem, że w czasie jazdy masz temperaturę około 90 stopni (idealna temperatura dla silnika), a nie cały czas 100 i więcej jadąc. Układ chłodzenia jest po części układem ciśnieniowym i przez to tak wysoka temperatura ( logicznie myśląc woda gotuje się już przy ponad 90 stopniach), dlatego też wyskalowany masz wskażnik temperatury na desce rozdzielczej aż do 130 (przy takiej masz poważny PROBLEM
!!!!)

- Andrzej76
- Forumowicz/ka
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
- Lokalizacja: Puławy, woj. lubelskie
Nuova Delta - chłodzenie silnika
Wymieniłem czujnik w chłodnicy i jest już w porządku. Temperatura trzyma się w granicach 90 stopni. Postawiłem auto z uruchomionym silnikiem żeby zobaczyć kiedy wentylator się włączy i czekałem do 110.
Dzięki za porady. Pozdrowienia.
Dzięki za porady. Pozdrowienia.
Lancia Delta II, 1.6/8V+LPG, 1994
- chris
- Forumowicz/ka
- Posty: 219
- Rejestracja: 17 wrz 2005, 0:00
- Lokalizacja: Bydgoszcz (kujawsko - pomorskie)
Nuova Delta - chłodzenie silnika
ja mam zdecydowanie mniej podczas jazdy wskazówka jest na pierwszej tłustej kresce ale nie wiedziałem czy to dobrze ze włacza sie wentylator tak późno
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2001
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002
Tel. 669 181 298 Krzysztof
>http://www.falbydgoszcz.fora.pl
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002
Tel. 669 181 298 Krzysztof
>http://www.falbydgoszcz.fora.pl
- Prometeo
- Forumowicz/ka
- Posty: 203
- Rejestracja: 03 sty 2007, 0:00
- Skype: Wieslaw305
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Nuova Delta - chłodzenie silnika
Uwaga na czarną atrapę przed chłodnicą. We Włoszech kupiłem w 94 r nową Deltę i dealer przypominał mi żeby ją zdjąć na lato. Zapomniałem i oczywiście przegrzałem silnik.
Nuova Delta - chłodzenie silnika
A moglbys Wujku w miare mozliwosci podac jakies dane dot. tego zamiennika - jakis model, numer, producent? Bylbym wdzieczny."wujek" pisze: Właśnie po wymianie termostatu w N.Delcie 1.6ie (taki na 87 stopni/C za 43PLN).
Co do podkladki pod grillem, to ona wydaje mi sie oryginalna, nawet latem przy dobrym termostacie bylo wszystko OK, wiec osobiscie nie widze powodu, zeby ja sciagac/zakladac.
Nuova Delta - chłodzenie silnika
Witam,
Do "jednowałkowca" 1.6 - taki sam termostat, jak do Tipo/Tempra 1.4-1.6 8v. Jeżeli uda mi się znaleźć opakowanie to podam dokładniejsze dane. Ja szukałem do fiatowskich 1.4 - 1.6 ośmiozaworowych.
Pozdrawiam
Do "jednowałkowca" 1.6 - taki sam termostat, jak do Tipo/Tempra 1.4-1.6 8v. Jeżeli uda mi się znaleźć opakowanie to podam dokładniejsze dane. Ja szukałem do fiatowskich 1.4 - 1.6 ośmiozaworowych.
Pozdrawiam