Kappa - silnik JTD

Anonymous

Kappa - silnik JTD

Post autor: Anonymous » 22 maja 2006, 23:39

Hejo. Od niedawna posiadam Kappę 2,4 jtd. Proszę o kilka porad: na co szczególnie zwrócić uwagę przy tym silniku, co wymieniać ( szczególnie filtry ) i co jaki czas. NIe miałem wcześniej do czynienia z dizlem. Czy filtr powietrza da się samemu wymienić? Z góry dzięki za podpowiedzi!

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - silnik JTD

Post autor: prezesjm » 23 maja 2006, 7:44

poczytaj TO, ostatni post tematu , wyryć na pamięć i stosować :D

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1392
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Kappa - silnik JTD

Post autor: Luckyy » 23 maja 2006, 9:02

instrukcja zaleca wymiane oleju i f oleju co 15000km lub co rok (zalezy co nastapi wczesniej) a filtry: powietrza, kabinowy, paliwa co 30000 km lub co 2 lata. A z doswiadczenia innych i uwagi na polskie warunki odpowiednio co 10000km i co 20000 km.
No i turbina jak juz jest rozgdzany silnik to np ze skrzyzowania ostro:
1 bieg - 4000rpm
2 bieg - 4000rpm
3 bieg - 4000rpm
4 bieg - 4000rpm
z uwagi na zmienna geometrie lopatek, jak stanie to juz po turbinie...
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Anonymous

jtd cd...( 1 ), bo pewnie będzie więcej tych "cd"

Post autor: Anonymous » 23 maja 2006, 17:37

Czapię sprawę filtrów. Czy np. co do:
-filtra paliwa to do wymiany potrzeba jakiegoś speca, czy wystarczy jakiemuś kowalowi patrzeć na ręce jak to robi? :>
-jakie oleum mu zapodać? ( instrukcję mam, ale chciałem poznać Wasze zdanie;
-czy filtr kabinowy wymienię sobie sam? ( średnio uzdolniony w tym kierunku :>> )
- zauważyłem chyba symptomy tej zmiennej geometrii łopatek, bo faktycznie jak mu się popuści z obrotów przy zmianie biegów to na chwilę głupieje ( tzn. traci moc ), czyli generalnie polecacie klepać mocno na każdym biegu i nie zjeżdżać poniżej pewnych obrotów? ( uprzedzam, że oprócz dynamicznej jazdy chciałby też w miarę ekonomicznie się poruszać :> )
-czy są jakieś specjalne wytyczne co do pracy silnika "na zimno" tuż po odpaleniu po nocy? ( oczywiście oprócz tego, żeby nie klepać od razu, tylko poczekać aż się wszystko ładnie "namoczy" i rozgrzeje :>;
-czuć w aucie "słuszną" wagę ( zwłaszcza przy moim poprzednim aucie, czyli Themce 2.0 I.E, która ważyła przy tym jak ważka ( 1150 kg ), ale ma to swoje nieocenione plusy. Chodzi mi min. o małą wrażliwość na podmuchy, czy to boczne, czy opór powietrza przy większych prędkościach ( autko ma zapewne o niebo lepszy "cx" ). Można się rozsiąść i "samo się" prowadzi :). Gumy mnie co prawda męczą (205), bo idealnie wpadają w koleinę. Sytuację ratuje profil i masa auta na szczęście, co pozwala prowadzić autko komfortowo nawet na sporych wybojach. Jest bardzo nisko zwieszone ( co mnie mocno zdziwiło ). Na szczęście zauważyłem to przed jakimkolwiek smarowaniem "brzuchem" po ziemi :>.
Będę zobowiązany za wszelkie sugestie i opinie. :> POZDRÓWKA

Kojak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 338
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ścinawa

Kappa - silnik JTD

Post autor: Kojak » 23 maja 2006, 18:58

Profil opon nie jest w cale taki zły, niektórzy jeżdżą na 225 lub szerszych i też nie jest źle. A jeśli chodzi o te obroty, to nie trzeba cały czas tak jeździć. Chodzi tylko o to, aby od czasu do czasu "przeczyścić" w ten sposób turbinę z zanieczyszczeń (będzie dłużej chodzić). Co do oleju, to wiele się o tym mówiło, proponuję użyć opcji "SZUKAJ".

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1392
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Kappa - silnik JTD

Post autor: Luckyy » 23 maja 2006, 20:06

filtr paliwa jest mocowany tak jak oleju - wymiana nie jest jakas skomplikowana

olej to sprawa indywidualna, kondycja silnika ? co jest teraz zalane ? co bylo wczesniej ?

filtr kabinowy wymienisz sam - po odkreceniu 4 lub 6 wkretow

nie musisz gnieść caly czas, ale pamietaj zeby czasami tak pojezdzic (ostrzej)

po odpaleniu poczekaj chwile i zamim wskazowka temp nie ruszy staraj sie nie przekraczac np 2000 rpm

miedzy 195/65/15 a 205/55/16 nie ma wielkiej roznicy natomiast na 225/45/17 trohe bardziej cierpi zawieszenie i slychac jego niedomagania ktorych nie bylo slychac na 15"

zawieszenie jest niskie - fakt ...
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Anonymous

Cd (2)

Post autor: Anonymous » 23 maja 2006, 20:37

W takim razie, czy ktoś ma może instrukcję do Kappy w roczniku 99 po angielsku? Ja mam po niemiecku ( katastrofa :( ). Chętnie bym obejrzał też jakieś rysuneczki spod maski ( co jest co ). Przyznam się, że po przesiadce z Themy trochę za dużo przy silniu elementów jak dla mnie :>. Mam epera. Czy z tego można sporo wyczytać?

Anonymous

CD...(3)

Post autor: Anonymous » 25 maja 2006, 12:06

Witam ponownie. Czy znacie może jakieś ciekawe strony z informacjami na temat tej wersji silnika, gdyż nikt mi nie chce niestety odpowiadać na mojego posta... :(

Awatar użytkownika
Roger7
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 341
Rejestracja: 18 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Odp: CD...(3)

Post autor: Roger7 » 25 maja 2006, 12:33

"Marcellous" pisze:Witam ponownie. Czy znacie może jakieś ciekawe strony z informacjami na temat tej wersji silnika, gdyż nikt mi nie chce niestety odpowiadać na mojego posta... :(
Na temat samego silnika tutaj

Odpowiedzi dali już Luckyy, Prezesjm i Kojak.
Reszte znajdziesz przeszukując forum.
Instrukcja w jęz. polskim jest dostępna w wersji online po opłacie (zgłoś się do Romlena) ale dotyczy starszych wersjji Kappy przed liftingiem (czyli nie mam tam info o JTD).
Podobno paru ludziom udało się zdobyć instrukcje z Lancia Polska do nowych wersji.
Kappa 2.4 JTD, 2000r.
Fiordy domagają się oderwania od Norwegii
>http://www.nowypompon.pl

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1392
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Odp: CD...(3)

Post autor: Luckyy » 25 maja 2006, 15:45

W ePERze mozesz poogladac obrazki i jakie czesci gdzie i jak i za ile.
"Marcellous" pisze:Witam ponownie. Czy znacie może jakieś ciekawe strony z informacjami na temat tej wersji silnika, gdyż nikt mi nie chce niestety odpowiadać na mojego posta... :(
a na jakie pytanie nie dostales odpowiedzi ?
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Anonymous

CD...4

Post autor: Anonymous » 25 maja 2006, 23:31

Dzięki za linka! O to chodziło. ( Chociaż znam oczywiście tą stronę, to nie skojarzyłem, że dizlami też się tam zajmują :) ). Napiszcie, jeśli możecie, jaki olej lejecie do swoich dizli ( dlaczego taki a nie inny ). W mojej jest aktualnie przebieg 103,5 tys. km

Kojak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 338
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ścinawa

Kappa - silnik JTD

Post autor: Kojak » 26 maja 2006, 8:45

Leję aktualnie Mobila Super S 10W40 (półsyntetyk), ale przechodzę na Castrola GTD (tak mi polecili na LT). Jeśli możesz i chcesz jeździć na pełnym syntetyku, to z kolei dobrym wyborem jest Midland Axxept 5-W40, specjalnie stworzony olej do nowych silników diesla z techniką common-rail.

kartonik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 611
Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kappa - silnik JTD

Post autor: kartonik » 26 maja 2006, 9:00

Ja tam do jtd-ka leje syntetyk z Orlenu. I dzial, nawet jakos ciszej niz na Selenii. A zdecydowanie (!) taniej.

pzdr,

marek

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1392
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Kappa - silnik JTD

Post autor: Luckyy » 26 maja 2006, 9:45

"Kojak" pisze:Leję aktualnie Mobila Super S 10W40 (półsyntetyk), ale przechodzę na Castrola GTD (tak mi polecili na LT). Jeśli możesz i chcesz jeździć na pełnym syntetyku, to z kolei dobrym wyborem jest Midland Axxept 5-W40, specjalnie stworzony olej do nowych silników diesla z techniką common-rail.
JA MAM wlasnie zalanego takiego MidLanda, wczesnie byl lany tez syntetyk (prawdopodobnie od nowosci) przy MINUS 27 po calej nocy pod chmurka zaplal bez problemu :)
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Anonymous

Oelum

Post autor: Anonymous » 26 maja 2006, 17:20

Dzięki za info! Ja mam dostęp do taniego mobila i się zastanawiam czy będzie git. NIe wiem tylko jaki wybrać akurat do tego auta, może jest ktoś kto zalewa swojego jtd-ka mobilem? ( jak dotąd, z tego co czytałem na forum, to nikt nie uzywa tego szajsu :) )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”