Kappa - silnik JTD
Kappa - silnik JTD
Hejo. Od niedawna posiadam Kappę 2,4 jtd. Proszę o kilka porad: na co szczególnie zwrócić uwagę przy tym silniku, co wymieniać ( szczególnie filtry ) i co jaki czas. NIe miałem wcześniej do czynienia z dizlem. Czy filtr powietrza da się samemu wymienić? Z góry dzięki za podpowiedzi!
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kappa - silnik JTD
poczytaj TO, ostatni post tematu , wyryć na pamięć i stosować 

Kappa - silnik JTD
instrukcja zaleca wymiane oleju i f oleju co 15000km lub co rok (zalezy co nastapi wczesniej) a filtry: powietrza, kabinowy, paliwa co 30000 km lub co 2 lata. A z doswiadczenia innych i uwagi na polskie warunki odpowiednio co 10000km i co 20000 km.
No i turbina jak juz jest rozgdzany silnik to np ze skrzyzowania ostro:
1 bieg - 4000rpm
2 bieg - 4000rpm
3 bieg - 4000rpm
4 bieg - 4000rpm
z uwagi na zmienna geometrie lopatek, jak stanie to juz po turbinie...
No i turbina jak juz jest rozgdzany silnik to np ze skrzyzowania ostro:
1 bieg - 4000rpm
2 bieg - 4000rpm
3 bieg - 4000rpm
4 bieg - 4000rpm
z uwagi na zmienna geometrie lopatek, jak stanie to juz po turbinie...
jtd cd...( 1 ), bo pewnie będzie więcej tych "cd"
Czapię sprawę filtrów. Czy np. co do:
-filtra paliwa to do wymiany potrzeba jakiegoś speca, czy wystarczy jakiemuś kowalowi patrzeć na ręce jak to robi? :>
-jakie oleum mu zapodać? ( instrukcję mam, ale chciałem poznać Wasze zdanie;
-czy filtr kabinowy wymienię sobie sam? ( średnio uzdolniony w tym kierunku :>> )
- zauważyłem chyba symptomy tej zmiennej geometrii łopatek, bo faktycznie jak mu się popuści z obrotów przy zmianie biegów to na chwilę głupieje ( tzn. traci moc ), czyli generalnie polecacie klepać mocno na każdym biegu i nie zjeżdżać poniżej pewnych obrotów? ( uprzedzam, że oprócz dynamicznej jazdy chciałby też w miarę ekonomicznie się poruszać :> )
-czy są jakieś specjalne wytyczne co do pracy silnika "na zimno" tuż po odpaleniu po nocy? ( oczywiście oprócz tego, żeby nie klepać od razu, tylko poczekać aż się wszystko ładnie "namoczy" i rozgrzeje :>;
-czuć w aucie "słuszną" wagę ( zwłaszcza przy moim poprzednim aucie, czyli Themce 2.0 I.E, która ważyła przy tym jak ważka ( 1150 kg ), ale ma to swoje nieocenione plusy. Chodzi mi min. o małą wrażliwość na podmuchy, czy to boczne, czy opór powietrza przy większych prędkościach ( autko ma zapewne o niebo lepszy "cx" ). Można się rozsiąść i "samo się" prowadzi
. Gumy mnie co prawda męczą (205), bo idealnie wpadają w koleinę. Sytuację ratuje profil i masa auta na szczęście, co pozwala prowadzić autko komfortowo nawet na sporych wybojach. Jest bardzo nisko zwieszone ( co mnie mocno zdziwiło ). Na szczęście zauważyłem to przed jakimkolwiek smarowaniem "brzuchem" po ziemi :>.
Będę zobowiązany za wszelkie sugestie i opinie. :> POZDRÓWKA
-filtra paliwa to do wymiany potrzeba jakiegoś speca, czy wystarczy jakiemuś kowalowi patrzeć na ręce jak to robi? :>
-jakie oleum mu zapodać? ( instrukcję mam, ale chciałem poznać Wasze zdanie;
-czy filtr kabinowy wymienię sobie sam? ( średnio uzdolniony w tym kierunku :>> )
- zauważyłem chyba symptomy tej zmiennej geometrii łopatek, bo faktycznie jak mu się popuści z obrotów przy zmianie biegów to na chwilę głupieje ( tzn. traci moc ), czyli generalnie polecacie klepać mocno na każdym biegu i nie zjeżdżać poniżej pewnych obrotów? ( uprzedzam, że oprócz dynamicznej jazdy chciałby też w miarę ekonomicznie się poruszać :> )
-czy są jakieś specjalne wytyczne co do pracy silnika "na zimno" tuż po odpaleniu po nocy? ( oczywiście oprócz tego, żeby nie klepać od razu, tylko poczekać aż się wszystko ładnie "namoczy" i rozgrzeje :>;
-czuć w aucie "słuszną" wagę ( zwłaszcza przy moim poprzednim aucie, czyli Themce 2.0 I.E, która ważyła przy tym jak ważka ( 1150 kg ), ale ma to swoje nieocenione plusy. Chodzi mi min. o małą wrażliwość na podmuchy, czy to boczne, czy opór powietrza przy większych prędkościach ( autko ma zapewne o niebo lepszy "cx" ). Można się rozsiąść i "samo się" prowadzi

Będę zobowiązany za wszelkie sugestie i opinie. :> POZDRÓWKA
Kappa - silnik JTD
Profil opon nie jest w cale taki zły, niektórzy jeżdżą na 225 lub szerszych i też nie jest źle. A jeśli chodzi o te obroty, to nie trzeba cały czas tak jeździć. Chodzi tylko o to, aby od czasu do czasu "przeczyścić" w ten sposób turbinę z zanieczyszczeń (będzie dłużej chodzić). Co do oleju, to wiele się o tym mówiło, proponuję użyć opcji "SZUKAJ".
Kappa - silnik JTD
filtr paliwa jest mocowany tak jak oleju - wymiana nie jest jakas skomplikowana
olej to sprawa indywidualna, kondycja silnika ? co jest teraz zalane ? co bylo wczesniej ?
filtr kabinowy wymienisz sam - po odkreceniu 4 lub 6 wkretow
nie musisz gnieść caly czas, ale pamietaj zeby czasami tak pojezdzic (ostrzej)
po odpaleniu poczekaj chwile i zamim wskazowka temp nie ruszy staraj sie nie przekraczac np 2000 rpm
miedzy 195/65/15 a 205/55/16 nie ma wielkiej roznicy natomiast na 225/45/17 trohe bardziej cierpi zawieszenie i slychac jego niedomagania ktorych nie bylo slychac na 15"
zawieszenie jest niskie - fakt ...
olej to sprawa indywidualna, kondycja silnika ? co jest teraz zalane ? co bylo wczesniej ?
filtr kabinowy wymienisz sam - po odkreceniu 4 lub 6 wkretow
nie musisz gnieść caly czas, ale pamietaj zeby czasami tak pojezdzic (ostrzej)
po odpaleniu poczekaj chwile i zamim wskazowka temp nie ruszy staraj sie nie przekraczac np 2000 rpm
miedzy 195/65/15 a 205/55/16 nie ma wielkiej roznicy natomiast na 225/45/17 trohe bardziej cierpi zawieszenie i slychac jego niedomagania ktorych nie bylo slychac na 15"
zawieszenie jest niskie - fakt ...
Cd (2)
W takim razie, czy ktoś ma może instrukcję do Kappy w roczniku 99 po angielsku? Ja mam po niemiecku ( katastrofa
). Chętnie bym obejrzał też jakieś rysuneczki spod maski ( co jest co ). Przyznam się, że po przesiadce z Themy trochę za dużo przy silniu elementów jak dla mnie :>. Mam epera. Czy z tego można sporo wyczytać?

Odp: CD...(3)
Na temat samego silnika tutaj"Marcellous" pisze:Witam ponownie. Czy znacie może jakieś ciekawe strony z informacjami na temat tej wersji silnika, gdyż nikt mi nie chce niestety odpowiadać na mojego posta...
Odpowiedzi dali już Luckyy, Prezesjm i Kojak.
Reszte znajdziesz przeszukując forum.
Instrukcja w jęz. polskim jest dostępna w wersji online po opłacie (zgłoś się do Romlena) ale dotyczy starszych wersjji Kappy przed liftingiem (czyli nie mam tam info o JTD).
Podobno paru ludziom udało się zdobyć instrukcje z Lancia Polska do nowych wersji.
Odp: CD...(3)
W ePERze mozesz poogladac obrazki i jakie czesci gdzie i jak i za ile.
a na jakie pytanie nie dostales odpowiedzi ?"Marcellous" pisze:Witam ponownie. Czy znacie może jakieś ciekawe strony z informacjami na temat tej wersji silnika, gdyż nikt mi nie chce niestety odpowiadać na mojego posta...
Kappa - silnik JTD
Leję aktualnie Mobila Super S 10W40 (półsyntetyk), ale przechodzę na Castrola GTD (tak mi polecili na LT). Jeśli możesz i chcesz jeździć na pełnym syntetyku, to z kolei dobrym wyborem jest Midland Axxept 5-W40, specjalnie stworzony olej do nowych silników diesla z techniką common-rail.
-
- Klubowicz
- Posty: 611
- Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kappa - silnik JTD
Ja tam do jtd-ka leje syntetyk z Orlenu. I dzial, nawet jakos ciszej niz na Selenii. A zdecydowanie (!) taniej.
pzdr,
marek
pzdr,
marek
Kappa - silnik JTD
JA MAM wlasnie zalanego takiego MidLanda, wczesnie byl lany tez syntetyk (prawdopodobnie od nowosci) przy MINUS 27 po calej nocy pod chmurka zaplal bez problemu"Kojak" pisze:Leję aktualnie Mobila Super S 10W40 (półsyntetyk), ale przechodzę na Castrola GTD (tak mi polecili na LT). Jeśli możesz i chcesz jeździć na pełnym syntetyku, to z kolei dobrym wyborem jest Midland Axxept 5-W40, specjalnie stworzony olej do nowych silników diesla z techniką common-rail.
