Kappa - pęknięty pasek lub przekręcona panewka

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Kappa - pęknięty pasek lub przekręcona panewka

Post autor: mirek0p » 26 kwie 2006, 10:29

Przymierzam się do kupna drugiej kappy z uszkodzonym silnikiem w związku z czym mam pytanie o koszty naprawy silnika 2.0 20V VIS i najczęściej występujące uszkodzenia przy:
1.peknięciu paska rozrządu (zawory,tłoki ,korbowody :?: :?: )
2.przekręcona panewka prawd.5 cylinder (wał :?: :?: )
z zewnątrz nie widać uszkodzeń bloku
pozdrawiam mirek

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Kappa - pęknięty pasek lub przekręcona panewka

Post autor: wujek » 26 kwie 2006, 22:54

Witam,
Może trochę o zakresie - łatwiej szacować koszt naprawy.
1. zerwany pasek rozrządu - zakres uszkodzeń zależny od obrotów, przy jakich pasek strzelił. W gorszym przypadku (wysokie obroty, hamowanie silnikiem) zniszczenia mogą być bardzo poważne. W stojące zawory uderzają tłoki, zaginają je i zakleszczają, następne uderzenia są przenoszone na głowicę - może popękać, konieczne sprawdzenie. Do wyrzucenia prowadnice zaworów, zawory, czasem szklanki. To wszystko należy dokładnie sprawdzić. Tłoki mogą również ulec uszkodzeniu (porypane denko tłoka), taki tłok może mieć tendencję do pęknięcia - jego struktura zostaje naruszona. Korbowody mogą ulec wyboczeniu, stracą pion i równoległość osi otworów na tuleję sworznia i panewkę. Wał może ocaleć, ale występowały przypadki mikro-podkrzywień.
2. j/w - wał do smietnika, korbowód do śmietnika - pogięty i skrócony, z eliptyczną dziurą na panewki. Głowica do regeneracji (jeżeli nie pękła).
Opisałem horror, może być lżej, ale wszystko to opisane musi zostać dokładnie sprawdzone, nic na słowo sprzedającego. A koszty - poszukaj po postach, tak w 5tys. trudno się zmieścić.
Pozdrawiam
PS
To taki "kubeł zimnej wody", aby euforycznie nie kupić silnika po "niewielkiej awarii"

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Kappa - pęknięty pasek lub przekręcona panewka

Post autor: mario09 » 27 kwie 2006, 6:02

Do tego co Wujek napisal dodam, ze kiedy pekl pasek w Themie mojemu ojcu przy naprawde znaczacej predkosci, to uszkodzony zawor zrobil jeszcze dziure w jednej tulei.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Kappa - pęknięty pasek lub przekręcona panewka

Post autor: mirek0p » 27 kwie 2006, 11:01

dzięki za pierwsze wyjaśnienia
jestem też technikiem samochodowym praktycznie nie niepracowałem w zawodzie mechanika nigdy zresztą czasy kiedy chodziłem do technikum to z komputerów były tylko odry(30 lat temu) .Własne samochody w większości naprawiam sam, szczególnie sprawy mechaniczne ,pęknięcie paska przerabiałem dwukrotnie w latach 80 we fiacie 132 1800 podwójny wałek rozrządu i 20 lat spokoju z pegueotem ,passat ,lanos, primera golf i powrót do włoszczyzny.Zainteresowałem się drugą kappą ponieważ są z małymi przebiegami dlatego chcę oszacować +- koszty naprawy po takich przejściach. Jest wzmianka na forum o wale który musi być azotowany i druga że nie nadają się do szlifu :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”