Post
autor: wujek » 26 kwie 2006, 22:54
Witam,
Może trochę o zakresie - łatwiej szacować koszt naprawy.
1. zerwany pasek rozrządu - zakres uszkodzeń zależny od obrotów, przy jakich pasek strzelił. W gorszym przypadku (wysokie obroty, hamowanie silnikiem) zniszczenia mogą być bardzo poważne. W stojące zawory uderzają tłoki, zaginają je i zakleszczają, następne uderzenia są przenoszone na głowicę - może popękać, konieczne sprawdzenie. Do wyrzucenia prowadnice zaworów, zawory, czasem szklanki. To wszystko należy dokładnie sprawdzić. Tłoki mogą również ulec uszkodzeniu (porypane denko tłoka), taki tłok może mieć tendencję do pęknięcia - jego struktura zostaje naruszona. Korbowody mogą ulec wyboczeniu, stracą pion i równoległość osi otworów na tuleję sworznia i panewkę. Wał może ocaleć, ale występowały przypadki mikro-podkrzywień.
2. j/w - wał do smietnika, korbowód do śmietnika - pogięty i skrócony, z eliptyczną dziurą na panewki. Głowica do regeneracji (jeżeli nie pękła).
Opisałem horror, może być lżej, ale wszystko to opisane musi zostać dokładnie sprawdzone, nic na słowo sprzedającego. A koszty - poszukaj po postach, tak w 5tys. trudno się zmieścić.
Pozdrawiam
PS
To taki "kubeł zimnej wody", aby euforycznie nie kupić silnika po "niewielkiej awarii"