Post
autor: schab » 23 maja 2011, 12:57
Claromonte pisze:*Jak wg Ciebie postępować w sprawie silnik-olej?
*Co Ty lejesz do silnika jak często?
*Czy Kappa "pali" Ci olej (tzn czy musisz go uzupełniać) ?
*Co myślisz o Elf competition 10 w 40, bo ja myślę o dolewaniu co jakiś czas tego oleju?
*Czy jest jakiś sposób poza remontem silnika by nie ubywało w nim oleju?
Nie wiem czy nie jest to kolejna "wypucha" naszego kolegi - mająca zasiać ferment na forum , tym bardziej , że dyskusje o olejach już były .
Ale odpowiadając na pytania :
- olej do silnika leję tak często jak potrzeba ...
- co prawda nie Kappa , tylko Dedra i Delta , ale dolewam od zmiany do zmiany ~1l
- o Elfie mam wyrobione zdanie - złe
- nie ma sposobu , a by w silniku nie ubywało oleju . Jak poczytasz instrukcje - podają zużycie nawet do 1l / 1 000 km (!) . Ubywanie oleju jest normalnym zjawiskiem , a fakt jego nie-ubywania patologią - bo świadczy o spływaniu niespalonego paliwa do miski olejowej !
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4