Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu
Witam,
Jako dość świeży uzytkownik Lancii mam pytanie o rozrząd. Jak wiadomo silniki 1,8 wymagały wymiany paska rozrządu co 60 tys (wiele nawet tyle nie wytrzymywało, co wiadomo jak sie kończyło...).
Tymczasem mój pojazd to Lybra 2.0 20V (silnik taki jak w Kappa?).
Wg ksiązki nalezy go wymienic co 120 tys. km. Auto ma 93 tys, ale już niebawem bedzie 5 lat. Radzicie wymienić czy czekać do 120 tys.?
Dodam że przeszukiwałem historię forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Dziekuję za odpowiedź!
Nat
Jako dość świeży uzytkownik Lancii mam pytanie o rozrząd. Jak wiadomo silniki 1,8 wymagały wymiany paska rozrządu co 60 tys (wiele nawet tyle nie wytrzymywało, co wiadomo jak sie kończyło...).
Tymczasem mój pojazd to Lybra 2.0 20V (silnik taki jak w Kappa?).
Wg ksiązki nalezy go wymienic co 120 tys. km. Auto ma 93 tys, ale już niebawem bedzie 5 lat. Radzicie wymienić czy czekać do 120 tys.?
Dodam że przeszukiwałem historię forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Dziekuję za odpowiedź!
Nat
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat

Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?

Lybra - wymiana rozrządu
To że w książkach tak pisze, to pisać sobie może, twoje auto, chcesz nim pojeździć, to lepiej wymień, mniejszy koszt naprawy 

Lybra - wymiana rozrządu
Lepiej nie ryzukuj tylko sobie wymien ten pasek dla swietego spokoju bo jesli by Ci szczelil to pewnie wiesz co by sie stalo
I koledzy maja racje, nie sugeruj sie ksiazkami bo tam czasem glupoty pisza
Ja jestem swiezo po wymianie paska i napinacza w mojej Themie

I koledzy maja racje, nie sugeruj sie ksiazkami bo tam czasem glupoty pisza

Ja jestem swiezo po wymianie paska i napinacza w mojej Themie

Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Lybra: rozrząd w 20V 2.0
OK wymienię, skoro uważacie że jednak ryzyko jest (pomimo książek, w które wiary we mnie wcale nie zachwialiście).
Czy 2.0 20V ma również znane z 1,8 16V problemy z wariatorem
Co, uważacie, że należy wymienic przy okazji
I jeszcze jedno- gdzie w Warszawie lub Poznaniu mozna tanio a solidnie to zrobić
Jako newbe
z góry dziękuję za te banalne pewnie dla Was informacje...

Czy 2.0 20V ma również znane z 1,8 16V problemy z wariatorem

Co, uważacie, że należy wymienic przy okazji

I jeszcze jedno- gdzie w Warszawie lub Poznaniu mozna tanio a solidnie to zrobić

Jako newbe

Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat

Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?

-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 kwie 2009, 9:48
- Skype: turlu88
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Poznań
Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu
Dołączam do pytania - gdzie w Poznaniu można dobrze wymienić rozrząd w Lybrze 2.0?
Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu
Oddałem samochód do mechanika na "pakiet startowy" i przed chwilą dostałem telefon z warsztatu, że do wymiany rozrządu w lybrze 2.0 trzeba wyjmować silnik. Prawda to?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu
Prawda .
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza

- meqqex
- Klubowicz
- Posty: 2393
- Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
- Skype: pr2em0
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Chojna - ZGR
- Kontakt:
Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu
A no prawda. Ale na forum czytałem że są i tacy co w 2.0 bez wyjmowania silnika to robią 

[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu
Wyjęcie silnika ,to nie jest jakaś skomplikowana operacja
Może i tacy są robią bez - tylko potem przez 80 000 km modlisz się żeby im się udało.
Moim zdaniem nie warto

Może i tacy są robią bez - tylko potem przez 80 000 km modlisz się żeby im się udało.
Moim zdaniem nie warto

byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu
Ale droga...Wilkin pisze:Wyjęcie silnika ,to nie jest jakaś skomplikowana operacja
No cóż, trzeba to trzeba, nie ma co drążyć tematu.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu
Gdzieś czytałem, że w ASO robili rozrząd poprzez przesuniecie silnika a kasowali jak za wyjęcie. Albo mówiła mi to osoba pracująca w ASO. Nie pamiętam już.
Byłem osobiście przy robieniu rozrządu w mojej "dwójce" poprzez przesuniecie silnika jedynie. Dostęp był wystarczający.
Jakoś się nie modliłem i nie modlę...
Nie wiem czy jest to dobra metoda czy zła bo fachowcem w tej dziedzinie nie jestem.
Wiem tyle, że wiele aut tak robiono, w tym moje. Jeździ, hamuje, trąbi. A taniej o połowę.
Byłem osobiście przy robieniu rozrządu w mojej "dwójce" poprzez przesuniecie silnika jedynie. Dostęp był wystarczający.
Jakoś się nie modliłem i nie modlę...
Nie wiem czy jest to dobra metoda czy zła bo fachowcem w tej dziedzinie nie jestem.
Wiem tyle, że wiele aut tak robiono, w tym moje. Jeździ, hamuje, trąbi. A taniej o połowę.
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu
@cysiek: potwierdzam
Wymieniałem rozrząd sam zgodnie z instrukcją zrobioną do Marea 20v (poszukajcie na chomiku). Odkręcasz poduchy i częściowo sanki, dodatkowo potrzebujesz najlepiej dwa lewarki pod silnik. Rozrząd wymieniony na blokadach, momenty zgodnie z serwisówką, wymienione łącznie z pompą wody (wymaga odkręcenia koła na wałku ssącym). Sprawdzałem ostatnio po 10k od wymiany czujnikiem zegarowym i wszystko jest w najlepszym porządku. Zgodzę się, że jest z tym zabawy, ale jak ktoś chce od Ciebie 2k zł za wymianę paska i rolek to się nie daj. Na pewno znajdziesz warsztat w którym znają się na Lybrach i Mareach i nie złupią Cię w ten sposób.
Wymieniałem rozrząd sam zgodnie z instrukcją zrobioną do Marea 20v (poszukajcie na chomiku). Odkręcasz poduchy i częściowo sanki, dodatkowo potrzebujesz najlepiej dwa lewarki pod silnik. Rozrząd wymieniony na blokadach, momenty zgodnie z serwisówką, wymienione łącznie z pompą wody (wymaga odkręcenia koła na wałku ssącym). Sprawdzałem ostatnio po 10k od wymiany czujnikiem zegarowym i wszystko jest w najlepszym porządku. Zgodzę się, że jest z tym zabawy, ale jak ktoś chce od Ciebie 2k zł za wymianę paska i rolek to się nie daj. Na pewno znajdziesz warsztat w którym znają się na Lybrach i Mareach i nie złupią Cię w ten sposób.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 206
- Rejestracja: 15 cze 2011, 20:50
- Imię: Kasia & Łukasz
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu
Witajcie!
Panie i Panowie temat rozrządu zawsze jest na czasie. W naszym Sreberku trzeba go wymienić po raz drugi (pierwsza wymiana po zakupie), ponieważ ponad 60k już od poprzedniej wymiany nalatane
Wcześniej części zamawiał szwagiero, teraz chcę zrobić to sam i mam zagwozdkę odnośnie paska.
Planuję zakupić części jak niżej:
- Rolka napinająca paska rozrządu - SKF VKM 12172
- Rolka zwrotna paska rozrządu - SKF VKM 22174
- Pompa wody - SKF VKPC 82646
Takie elementy miałem założone i działa elegancko. Pozostaje kwestia paska. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to różnica w ilości zębów oraz długość całkowita. Przykład: BOSCH (1 987 949 504) 166 zębów i 1328mm oraz CONTITECH (CT880) 167 zębów oraz długość mi nieznana niestety.
Co Wy na to?
Oczywistej oczywistości zapomniałem dodać. Nikt kryształowej kuli nie ma, więc dopiszę, że chodzi o silnik 2.0, 150KM. Nr VIN auta: ZLA83900000150723
I jeszcze jedno pytanko. Co warto wg Was wymienić przy tej operacji dodatkowo? Jakieś uszczelki itp? Silnik wyciągam, ponieważ będzie zmienianie kompletne sprzęgło, gumy stabilizatora, wysprzęglik.
Panie i Panowie temat rozrządu zawsze jest na czasie. W naszym Sreberku trzeba go wymienić po raz drugi (pierwsza wymiana po zakupie), ponieważ ponad 60k już od poprzedniej wymiany nalatane

Planuję zakupić części jak niżej:
- Rolka napinająca paska rozrządu - SKF VKM 12172
- Rolka zwrotna paska rozrządu - SKF VKM 22174
- Pompa wody - SKF VKPC 82646
Takie elementy miałem założone i działa elegancko. Pozostaje kwestia paska. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to różnica w ilości zębów oraz długość całkowita. Przykład: BOSCH (1 987 949 504) 166 zębów i 1328mm oraz CONTITECH (CT880) 167 zębów oraz długość mi nieznana niestety.
Co Wy na to?
Oczywistej oczywistości zapomniałem dodać. Nikt kryształowej kuli nie ma, więc dopiszę, że chodzi o silnik 2.0, 150KM. Nr VIN auta: ZLA83900000150723
I jeszcze jedno pytanko. Co warto wg Was wymienić przy tej operacji dodatkowo? Jakieś uszczelki itp? Silnik wyciągam, ponieważ będzie zmienianie kompletne sprzęgło, gumy stabilizatora, wysprzęglik.
Ostatnio zmieniony 13 maja 2015, 9:43 przez Olsztynianie, łącznie zmieniany 2 razy.
LYBRA SW Emblema, 2.4 20V Sto i więcej źrebaków - SreberkO z czarnym dachem
Było: UNO 1.4 - "Błękitna strzała"
Łukasz:"Między chcieć a mieć najczęściej stoi zapracować"
Kasia:"Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombi zombi zombi"
Było: UNO 1.4 - "Błękitna strzała"
Łukasz:"Między chcieć a mieć najczęściej stoi zapracować"
Kasia:"Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombi zombi zombi"
Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu
Ten Bosch to chyba nie do tego silnika, tutaj raczej zastosowanie by miał o numerze 1 987 948 786.
A co jeszcze wymienić-może uszczelniacze na wałkach rozrządu
A co jeszcze wymienić-może uszczelniacze na wałkach rozrządu

KAPPA TDS & JTD