Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu

Post autor: Nat » 05 gru 2005, 15:01

Witam,

Jako dość świeży uzytkownik Lancii mam pytanie o rozrząd. Jak wiadomo silniki 1,8 wymagały wymiany paska rozrządu co 60 tys (wiele nawet tyle nie wytrzymywało, co wiadomo jak sie kończyło...).
Tymczasem mój pojazd to Lybra 2.0 20V (silnik taki jak w Kappa?).
Wg ksiązki nalezy go wymienic co 120 tys. km. Auto ma 93 tys, ale już niebawem bedzie 5 lat. Radzicie wymienić czy czekać do 120 tys.?
Dodam że przeszukiwałem historię forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Dziekuję za odpowiedź!
Nat
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Lybra - wymiana rozrządu

Post autor: Torell007 » 05 gru 2005, 15:05

ja bym wymienił :)
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Anonymous

Lybra - wymiana rozrządu

Post autor: Anonymous » 05 gru 2005, 15:41

To że w książkach tak pisze, to pisać sobie może, twoje auto, chcesz nim pojeździć, to lepiej wymień, mniejszy koszt naprawy :wink:

Awatar użytkownika
Miro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1371
Rejestracja: 26 sie 2005, 0:00
Imię: Mirek
Lokalizacja: Limanowa/UE

Lybra - wymiana rozrządu

Post autor: Miro » 05 gru 2005, 23:36

Lepiej nie ryzukuj tylko sobie wymien ten pasek dla swietego spokoju bo jesli by Ci szczelil to pewnie wiesz co by sie stalo :?
I koledzy maja racje, nie sugeruj sie ksiazkami bo tam czasem glupoty pisza :D

Ja jestem swiezo po wymianie paska i napinacza w mojej Themie :)
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Lybra: rozrząd w 20V 2.0

Post autor: Nat » 06 gru 2005, 10:25

OK wymienię, skoro uważacie że jednak ryzyko jest (pomimo książek, w które wiary we mnie wcale nie zachwialiście). :twisted:
Czy 2.0 20V ma również znane z 1,8 16V problemy z wariatorem :?:
Co, uważacie, że należy wymienic przy okazji :?:
I jeszcze jedno- gdzie w Warszawie lub Poznaniu mozna tanio a solidnie to zrobić :?:
Jako newbe :oops: z góry dziękuję za te banalne pewnie dla Was informacje...
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

turlu
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 29 kwie 2009, 9:48
Skype: turlu88
Imię: Bartek
Lokalizacja: Poznań

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu

Post autor: turlu » 17 cze 2014, 13:35

Dołączam do pytania - gdzie w Poznaniu można dobrze wymienić rozrząd w Lybrze 2.0?

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu

Post autor: Bichoń » 23 kwie 2015, 9:15

Oddałem samochód do mechanika na "pakiet startowy" i przed chwilą dostałem telefon z warsztatu, że do wymiany rozrządu w lybrze 2.0 trzeba wyjmować silnik. Prawda to?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu

Post autor: Wilkin » 23 kwie 2015, 9:20

Prawda .
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
meqqex
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2393
Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu

Post autor: meqqex » 23 kwie 2015, 9:21

A no prawda. Ale na forum czytałem że są i tacy co w 2.0 bez wyjmowania silnika to robią ;)
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu

Post autor: Wilkin » 23 kwie 2015, 9:42

Wyjęcie silnika ,to nie jest jakaś skomplikowana operacja ;)
Może i tacy są robią bez - tylko potem przez 80 000 km modlisz się żeby im się udało.
Moim zdaniem nie warto ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu

Post autor: Bichoń » 23 kwie 2015, 9:47

Wilkin pisze:Wyjęcie silnika ,to nie jest jakaś skomplikowana operacja
Ale droga...
No cóż, trzeba to trzeba, nie ma co drążyć tematu.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
cysiek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1117
Rejestracja: 22 paź 2009, 14:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu

Post autor: cysiek » 23 kwie 2015, 10:42

Gdzieś czytałem, że w ASO robili rozrząd poprzez przesuniecie silnika a kasowali jak za wyjęcie. Albo mówiła mi to osoba pracująca w ASO. Nie pamiętam już.
Byłem osobiście przy robieniu rozrządu w mojej "dwójce" poprzez przesuniecie silnika jedynie. Dostęp był wystarczający.
Jakoś się nie modliłem i nie modlę...
Nie wiem czy jest to dobra metoda czy zła bo fachowcem w tej dziedzinie nie jestem.
Wiem tyle, że wiele aut tak robiono, w tym moje. Jeździ, hamuje, trąbi. A taniej o połowę.
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 797
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu

Post autor: s0krates » 23 kwie 2015, 16:42

@cysiek: potwierdzam

Wymieniałem rozrząd sam zgodnie z instrukcją zrobioną do Marea 20v (poszukajcie na chomiku). Odkręcasz poduchy i częściowo sanki, dodatkowo potrzebujesz najlepiej dwa lewarki pod silnik. Rozrząd wymieniony na blokadach, momenty zgodnie z serwisówką, wymienione łącznie z pompą wody (wymaga odkręcenia koła na wałku ssącym). Sprawdzałem ostatnio po 10k od wymiany czujnikiem zegarowym i wszystko jest w najlepszym porządku. Zgodzę się, że jest z tym zabawy, ale jak ktoś chce od Ciebie 2k zł za wymianę paska i rolek to się nie daj. Na pewno znajdziesz warsztat w którym znają się na Lybrach i Mareach i nie złupią Cię w ten sposób.

Olsztynianie
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 206
Rejestracja: 15 cze 2011, 20:50
Imię: Kasia & Łukasz
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu

Post autor: Olsztynianie » 13 maja 2015, 9:08

Witajcie!

Panie i Panowie temat rozrządu zawsze jest na czasie. W naszym Sreberku trzeba go wymienić po raz drugi (pierwsza wymiana po zakupie), ponieważ ponad 60k już od poprzedniej wymiany nalatane :) Wcześniej części zamawiał szwagiero, teraz chcę zrobić to sam i mam zagwozdkę odnośnie paska.
Planuję zakupić części jak niżej:
- Rolka napinająca paska rozrządu - SKF VKM 12172
- Rolka zwrotna paska rozrządu - SKF VKM 22174
- Pompa wody - SKF VKPC 82646

Takie elementy miałem założone i działa elegancko. Pozostaje kwestia paska. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to różnica w ilości zębów oraz długość całkowita. Przykład: BOSCH (1 987 949 504) 166 zębów i 1328mm oraz CONTITECH (CT880) 167 zębów oraz długość mi nieznana niestety.

Co Wy na to?

Oczywistej oczywistości zapomniałem dodać. Nikt kryształowej kuli nie ma, więc dopiszę, że chodzi o silnik 2.0, 150KM. Nr VIN auta: ZLA83900000150723

I jeszcze jedno pytanko. Co warto wg Was wymienić przy tej operacji dodatkowo? Jakieś uszczelki itp? Silnik wyciągam, ponieważ będzie zmienianie kompletne sprzęgło, gumy stabilizatora, wysprzęglik.
Ostatnio zmieniony 13 maja 2015, 9:43 przez Olsztynianie, łącznie zmieniany 2 razy.
LYBRA SW Emblema, 2.4 20V Sto i więcej źrebaków - SreberkO z czarnym dachem

Było: UNO 1.4 - "Błękitna strzała"

Łukasz:"Między chcieć a mieć najczęściej stoi zapracować"
Kasia:"Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombi zombi zombi"

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu

Post autor: volf » 13 maja 2015, 9:36

Ten Bosch to chyba nie do tego silnika, tutaj raczej zastosowanie by miał o numerze 1 987 948 786.
A co jeszcze wymienić-może uszczelniacze na wałkach rozrządu :?:
KAPPA TDS & JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”