Delta - 2.0 16v - temperatura oleju
Delta - 2.0 16v - temperatura oleju
Jak to wyglada u Was? W mojej delcie jest to troche ponad 100st h to podczas normalnej jazdy autostrada. Co ciekawe, przy 180kmh z butem w podlodze dalej jest tyle samo. Ktos wie na ile dokladny jest fabrycznie montowany wskaznik? Przyznam,ze troche mnie ta temp niepokoi. Chcialbym zalozyc chlodnice oleju, ale zanim to zrobie minie kilka tygodni. Niefajnie by bylo zabic swiezo poskladany silnik.
Ostatnio zmieniony 28 lip 2009, 10:05 przez Nat, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: korekta tematu zgodnie z regułami forum
Powód: korekta tematu zgodnie z regułami forum
Odp: Delta - 2.0 16v - temperatura oleju
u mnie podczas spokojnej jazdy koło 45/50C, w dużych korkach albo b. ostre gazowanie podchodzi do 80/90-tki ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Odp: Delta - 2.0 16v - temperatura oleju
Może jeszcze ktoś z Was napisze jaką ma temperaturę oleju, a najlepiej właśnie w silniku 2,0 16v. Problem polega na tym, że jak jej "pocisne" to dochodzi do około 130 stopni, a podczas normalnej jazdy około 100.
Odp: Delta - 2.0 16v - temperatura oleju
90 -100 st zawsze wlasciwie, moze troszke mniej jak sie wloke trasa 90kmh.. jak jechalem a4 170kmh to bylo moze 110.. wydaje mi sie ze taki zakres pracy jest wlasciwy ale te czujniki i wskazniki na pewno nie sa "laboratoryjnie" dokladnie wiec mysle ze u ciebie tez jest w normie.. olej zawsze jest troche cieplejszy.. jak nie gotuje wody to jest raczej ok..
2.0 16v wolnossak
Mialbym prozbe do wlasciciela takiego samego silnika
obok bezpiecznika ECU pod maska.. to jest ta oprawka luzem na klablu nad pompa wspomagania sa jakies brazowe 2 kable cienkie.. wychodza z roznych wiazek w tej okolicy jak u ciebie sa polaczone? i jeszcze jeden kabel zakonczony wtyczka, duza czarna pojedyncza, zaraz na lewo na grodzi od czarnego pudelka z kratkowana obudowa..tzn to jest jakias rozdzielka kabli plusowych
Dzieki z gory i pozdrawiam
2.0 16v wolnossak
Mialbym prozbe do wlasciciela takiego samego silnika

obok bezpiecznika ECU pod maska.. to jest ta oprawka luzem na klablu nad pompa wspomagania sa jakies brazowe 2 kable cienkie.. wychodza z roznych wiazek w tej okolicy jak u ciebie sa polaczone? i jeszcze jeden kabel zakonczony wtyczka, duza czarna pojedyncza, zaraz na lewo na grodzi od czarnego pudelka z kratkowana obudowa..tzn to jest jakias rozdzielka kabli plusowych

Dzieki z gory i pozdrawiam
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW
Biała Dedra SW 2.0 16v
Kappa SW 2.4 20V - w drodze
Biała Dedra SW 2.0 16v
Kappa SW 2.4 20V - w drodze

Odp: Delta - 2.0 16v - temperatura oleju
Szybka jazda autostradowa ok.100st.
miasto i korki ok.110 st.
miasto i korki ok.110 st.
Odp: Delta - 2.0 16v - temperatura oleju
U mnie w 1.6t nigdy nie przekroczylo 100st , zazwyczaj 65-85st , ale mam chlodnice oleju i spory ICek 

Odp: Delta - 2.0 16v - temperatura oleju
zależenie od temp zewnętrznej przy normalnej jeździe 90-110*dawidson pisze:Jak to wyglada u Was? W mojej delcie jest to troche ponad 100st h to podczas normalnej jazdy autostrada. Co ciekawe, przy 180kmh z butem w podlodze dalej jest tyle samo. Ktos wie na ile dokladny jest fabrycznie montowany wskaznik? Przyznam,ze troche mnie ta temp niepokoi.
Szybka jazda, 150-170kph, podobno do okolic 140*, ale ja wtedy się nie interesowałem wskaźnikiem temp oleju.
Holowanie w warunkach miejskich do 130*.
1.8GT z chłodnicą oleju

Czemu chcesz zakładać coś co już maszdawidson pisze: Chcialbym zalozyc chlodnice oleju, ale zanim to zrobie minie kilka tygodni. Niefajnie by bylo zabic swiezo poskladany silnik.

Odp: Delta - 2.0 16v - temperatura oleju
Ruch miejski i mieszany latem , okolice 90-100 stopni , stówy jeszcze nie przekroczyłem , bynajmniej nie zauwazyłem w chlodniejsze dni i spokojnej jeździe na trasie około 80 stopni , 2.0 16VT . ,,a to nie jest zależne równiez od oleju na jakim jeździsz ??
hmm Kiedyś umyłem chlodnicę w myjce ultradźwiekowej , przedmuchałem sprężonym powietrzem z zewnątrz i moim zdaniem wydajność chłodnicy po takim zabiegu z pewnością wzrasta 


Odp: Delta - 2.0 16v - temperatura oleju
U mnie 2.0 16v N.A podczas spokojnej jazdy oraz podczas stania w korkach 70 do 90. Podczas butowania 100 czasem 105 nigdy więcej niż 105 na skali nie widziałem, nawet podczas grzania po autobanie.
P.S
W wolnossących 2.0 16v nie ma chłodnicy oleju, a w turbo już jest wiec bezsensem jest porównywanie temperatur w tych 2 jednostkach. Wg. danych książkowych olej 10w40 klasy SL/CF nie powinien przekraczać trwale temperatury 130stopni, więc tego bym się trzymał, a najlepiej było by to skorelować temperaturę z ciśnieniem i wtedy można by coś więcej na ten temat powiedzieć.
P.S
W wolnossących 2.0 16v nie ma chłodnicy oleju, a w turbo już jest wiec bezsensem jest porównywanie temperatur w tych 2 jednostkach. Wg. danych książkowych olej 10w40 klasy SL/CF nie powinien przekraczać trwale temperatury 130stopni, więc tego bym się trzymał, a najlepiej było by to skorelować temperaturę z ciśnieniem i wtedy można by coś więcej na ten temat powiedzieć.
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Odp: Delta - 2.0 16v - temperatura oleju
Popatrzę jak będę w domu.blejku pisze: obok bezpiecznika ECU pod maska.. to jest ta oprawka luzem na klablu nad pompa wspomagania sa jakies brazowe 2 kable cienkie.. wychodza z roznych wiazek w tej okolicy jak u ciebie sa polaczone? i jeszcze jeden kabel zakonczony wtyczka, duza czarna pojedyncza, zaraz na lewo na grodzi od czarnego pudelka z kratkowana obudowa..tzn to jest jakias rozdzielka kabli plusowych![]()
Dzieki z gory i pozdrawiam