Delta - 2.0 16v - temperatura oleju

dawidson

Delta - 2.0 16v - temperatura oleju

Post autor: dawidson » 28 lip 2009, 3:08

Jak to wyglada u Was? W mojej delcie jest to troche ponad 100st h to podczas normalnej jazdy autostrada. Co ciekawe, przy 180kmh z butem w podlodze dalej jest tyle samo. Ktos wie na ile dokladny jest fabrycznie montowany wskaznik? Przyznam,ze troche mnie ta temp niepokoi. Chcialbym zalozyc chlodnice oleju, ale zanim to zrobie minie kilka tygodni. Niefajnie by bylo zabic swiezo poskladany silnik.
Ostatnio zmieniony 28 lip 2009, 10:05 przez Nat, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: korekta tematu zgodnie z regułami forum

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Delta - 2.0 16v - temperatura oleju

Post autor: pew » 28 lip 2009, 21:35

u mnie podczas spokojnej jazdy koło 45/50C, w dużych korkach albo b. ostre gazowanie podchodzi do 80/90-tki ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Odp: Delta - 2.0 16v - temperatura oleju

Post autor: mac1us » 20 wrz 2009, 11:25

Może jeszcze ktoś z Was napisze jaką ma temperaturę oleju, a najlepiej właśnie w silniku 2,0 16v. Problem polega na tym, że jak jej "pocisne" to dochodzi do około 130 stopni, a podczas normalnej jazdy około 100.

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Odp: Delta - 2.0 16v - temperatura oleju

Post autor: blejku » 20 wrz 2009, 12:14

90 -100 st zawsze wlasciwie, moze troszke mniej jak sie wloke trasa 90kmh.. jak jechalem a4 170kmh to bylo moze 110.. wydaje mi sie ze taki zakres pracy jest wlasciwy ale te czujniki i wskazniki na pewno nie sa "laboratoryjnie" dokladnie wiec mysle ze u ciebie tez jest w normie.. olej zawsze jest troche cieplejszy.. jak nie gotuje wody to jest raczej ok..

2.0 16v wolnossak

Mialbym prozbe do wlasciciela takiego samego silnika :D

obok bezpiecznika ECU pod maska.. to jest ta oprawka luzem na klablu nad pompa wspomagania sa jakies brazowe 2 kable cienkie.. wychodza z roznych wiazek w tej okolicy jak u ciebie sa polaczone? i jeszcze jeden kabel zakonczony wtyczka, duza czarna pojedyncza, zaraz na lewo na grodzi od czarnego pudelka z kratkowana obudowa..tzn to jest jakias rozdzielka kabli plusowych :D

Dzieki z gory i pozdrawiam
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
igrek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 142
Rejestracja: 20 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Jaworzno

Odp: Delta - 2.0 16v - temperatura oleju

Post autor: igrek » 21 wrz 2009, 13:09

Szybka jazda autostradowa ok.100st.
miasto i korki ok.110 st.

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Odp: Delta - 2.0 16v - temperatura oleju

Post autor: DeviLL » 21 wrz 2009, 16:08

U mnie w 1.6t nigdy nie przekroczylo 100st , zazwyczaj 65-85st , ale mam chlodnice oleju i spory ICek ;)

Awatar użytkownika
Ozarek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 102
Rejestracja: 18 mar 2008, 0:00

Odp: Delta - 2.0 16v - temperatura oleju

Post autor: Ozarek » 21 wrz 2009, 20:02

dawidson pisze:Jak to wyglada u Was? W mojej delcie jest to troche ponad 100st h to podczas normalnej jazdy autostrada. Co ciekawe, przy 180kmh z butem w podlodze dalej jest tyle samo. Ktos wie na ile dokladny jest fabrycznie montowany wskaznik? Przyznam,ze troche mnie ta temp niepokoi.
zależenie od temp zewnętrznej przy normalnej jeździe 90-110*
Szybka jazda, 150-170kph, podobno do okolic 140*, ale ja wtedy się nie interesowałem wskaźnikiem temp oleju.
Holowanie w warunkach miejskich do 130*.
1.8GT z chłodnicą oleju :D

dawidson pisze: Chcialbym zalozyc chlodnice oleju, ale zanim to zrobie minie kilka tygodni. Niefajnie by bylo zabic swiezo poskladany silnik.
Czemu chcesz zakładać coś co już masz : niepewny :

Awatar użytkownika
bufi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2324
Rejestracja: 09 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Olkusz

Odp: Delta - 2.0 16v - temperatura oleju

Post autor: bufi » 21 wrz 2009, 20:12

Ruch miejski i mieszany latem , okolice 90-100 stopni , stówy jeszcze nie przekroczyłem , bynajmniej nie zauwazyłem w chlodniejsze dni i spokojnej jeździe na trasie około 80 stopni , 2.0 16VT . ,,a to nie jest zależne równiez od oleju na jakim jeździsz ?? :?: hmm Kiedyś umyłem chlodnicę w myjce ultradźwiekowej , przedmuchałem sprężonym powietrzem z zewnątrz i moim zdaniem wydajność chłodnicy po takim zabiegu z pewnością wzrasta :)

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Odp: Delta - 2.0 16v - temperatura oleju

Post autor: Pepto » 21 wrz 2009, 22:37

U mnie 2.0 16v N.A podczas spokojnej jazdy oraz podczas stania w korkach 70 do 90. Podczas butowania 100 czasem 105 nigdy więcej niż 105 na skali nie widziałem, nawet podczas grzania po autobanie.
P.S
W wolnossących 2.0 16v nie ma chłodnicy oleju, a w turbo już jest wiec bezsensem jest porównywanie temperatur w tych 2 jednostkach. Wg. danych książkowych olej 10w40 klasy SL/CF nie powinien przekraczać trwale temperatury 130stopni, więc tego bym się trzymał, a najlepiej było by to skorelować temperaturę z ciśnieniem i wtedy można by coś więcej na ten temat powiedzieć.

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Odp: Delta - 2.0 16v - temperatura oleju

Post autor: mac1us » 22 wrz 2009, 9:30

blejku pisze: obok bezpiecznika ECU pod maska.. to jest ta oprawka luzem na klablu nad pompa wspomagania sa jakies brazowe 2 kable cienkie.. wychodza z roznych wiazek w tej okolicy jak u ciebie sa polaczone? i jeszcze jeden kabel zakonczony wtyczka, duza czarna pojedyncza, zaraz na lewo na grodzi od czarnego pudelka z kratkowana obudowa..tzn to jest jakias rozdzielka kabli plusowych :D

Dzieki z gory i pozdrawiam
Popatrzę jak będę w domu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”