Lybra - jtd dymi
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 258
- Rejestracja: 28 maja 2009, 9:44
- Lokalizacja: Ostrołęka, Kurpie
Lybra - jtd dymi
Od 2 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Lybry 2,4JTD, wszystko chodzi elegancko, małe spalanie, cichy silnik, dobre przyspieszenie. Zaraz po zakupie (ma 185 000 przebiegu) wymieniłem cały rozrząd z wszystkimi filtrami, uszczelkami, pompami itp., wszystkie części oryginalne. Ale jest jedno ale, z rury nieźle kopci, aż dookoła wydechu czarno od "sadzy". Co to może być, mój mechanik nie ma zielonego pojęcia.
Lancia Lybra 2.4 JTD
Odp: Lancia, dymi jak cholera
Kolego moga byc przybrudzone wtryski albo turbina. Cos takiego ojciec mial w golfie to okazalo sie, ze wtryski swoja droga a drugie to wlasnie turbo musielismy oddac do regeneracji. Sprawdz jedno i drugie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Odp: Lancia, dymi jak cholera
Najpierw sprawdź szczelność układu dolotowego i zawór EGR.
Lybra 1,9 jtd SW ,Ypsilon 1,1 , (wcześniej 14 szt. innej Włoszczyzny)
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12147
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Lancia, dymi jak cholera
jaki kolor dymu?
Odp: Lancia, dymi jak cholera
Silnik nie spala całkowicie paliwa.
1. Nie ma wystarczającej ilości powietrza - jak pisał jaro1959 sprawdź szczelność dolotu (czasem rura pęka), zawór ERG sterujący geometrią łopatek (często zacięty), padnięta turbina (raczej wątpliwa sprawa).
2. Wtryskiwacze leją i paliwo nie spala się całkowicie - diagnostyka w serwisie diesla i ew. regeneracja z zakodowaniem wtryskiwaczy.
1. Nie ma wystarczającej ilości powietrza - jak pisał jaro1959 sprawdź szczelność dolotu (czasem rura pęka), zawór ERG sterujący geometrią łopatek (często zacięty), padnięta turbina (raczej wątpliwa sprawa).
2. Wtryskiwacze leją i paliwo nie spala się całkowicie - diagnostyka w serwisie diesla i ew. regeneracja z zakodowaniem wtryskiwaczy.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06
Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06
Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *
Odp: Lancia, dymi jak cholera
A co w przypadku gdy kopci tylko czasem? jak sie jezdzi przez jakis czas na "emeryta" i potem mocno depne to pusci dymka, jak go tak pogonie na wysokich przez moment to znow na jakis czas przestaje... sam nie wiem co to moze byc.dr_scott pisze:Silnik nie spala całkowicie paliwa.
1. Nie ma wystarczającej ilości powietrza - jak pisał jaro1959 sprawdź szczelność dolotu (czasem rura pęka), zawór ERG sterujący geometrią łopatek (często zacięty), padnięta turbina (raczej wątpliwa sprawa).
2. Wtryskiwacze leją i paliwo nie spala się całkowicie - diagnostyka w serwisie diesla i ew. regeneracja z zakodowaniem wtryskiwaczy.
Odp: Lancia, dymi jak cholera
jak pusci dymka przez chwile w momencie depniecia to za duzo paliwa - wszystkie diesle tak maja ,kopciuchy jedne ,powinni wykastrowac im pare pare koni
ale jak kopci na niskich ,a jak go przegonisz na wysokich bez kopcenia i to pomaga na chwile na niskich to turbinka sie zacina i rozpedza sie dopiero po mocniejszym przegonieniu

ale jak kopci na niskich ,a jak go przegonisz na wysokich bez kopcenia i to pomaga na chwile na niskich to turbinka sie zacina i rozpedza sie dopiero po mocniejszym przegonieniu
Odp: Lancia, dymi jak cholera
Zgadza się, to brak powietrza potrzebnego do spalania.
Przy mocnym depnięciu paliwo jest wstrzyknięte od razu, a powietrze niestety nie. Nie ma w dolocie takiego ciśnienia aby zapewnić wystarczającą ilość powietrza od razu, dopiero jak turbinka się rozkręci mocniej.
To normalne dla wszystkich diesli, choć fakt faktem, że w niektórych alladyn wypuszczany z rury przybiera monstrualne rozmiary!
Przy mocnym depnięciu paliwo jest wstrzyknięte od razu, a powietrze niestety nie. Nie ma w dolocie takiego ciśnienia aby zapewnić wystarczającą ilość powietrza od razu, dopiero jak turbinka się rozkręci mocniej.
To normalne dla wszystkich diesli, choć fakt faktem, że w niektórych alladyn wypuszczany z rury przybiera monstrualne rozmiary!
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06
Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06
Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *
Odp: Lancia, dymi jak cholera
Hehe to spoko, na wolnych nigdy nie puscil dymka:) tylko jak mu depne powyzej 3tys obr. i to tylko jednorazowo potem juz smiga az milo:)
Pozdrawiam!!
Pozdrawiam!!
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 258
- Rejestracja: 28 maja 2009, 9:44
- Lokalizacja: Ostrołęka, Kurpie
Odp: Lancia, dymi jak cholera
bo to jest sadzatommydacho pisze:a kolor dymu czarny jak sadza.
Odp: Lancia, dymi jak cholera
Tak jak pisałem, sprawdź układ dolotu. Lubi pękać ta gruba rura gumowa na górze obok silnika (chłodzenie powietrza dolotowego) i to zazwyczaj od spodu co można dopiero wyczuć "macając" całą rurę. Pęka często jeśli nieszczelne są wężyki w układzie regulacji ciśnienia turbiny, co powoduje nadmierne ciśnienie w tej rurze.
Lybra 1,9 jtd SW ,Ypsilon 1,1 , (wcześniej 14 szt. innej Włoszczyzny)
Odp: Lancia, dymi jak cholera
Mi dymiła jak była pęknięta rurka zwrotna od EGR... Możesz mieć ją w oplocie srebrnym - popatrz, czy gdzieś się nie przepala, czy nie jest osmolona przy końcach.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 08 cze 2008, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Odp: Lancia, dymi jak cholera
U mnie objawy jak w opisie, ale dochodzi olej. Caly intercooler od spodu jest zaolejony, i gumowa rura dolotowa do silnika, jest zaolejona. Sprezarke juz dwukrotnie regenerowalem, i mowia ze jest na pewno ok. Wroza mi remont silnika...ale to kosztowne wiec podstawiam miseczke w garazu i do niej skapuje olej.
Wiec jak, czy to na pewno pada mi silnik?
Wiec jak, czy to na pewno pada mi silnik?
Odp: Lancia, dymi jak cholera
Hi! Tak se myśle a ...mam natchnienie ....że przydało by się sprawdzić wtryski i przeczyścić intercooler razem z przewodami ...wtryski do specjalisty niech sprawdzi stopień sprężania ,a co do intercoolera to samodzielny demontaz i przemycie mocnym środkeim ph około 14 bezpiecznym dla aluminium (np do felg)wypłukac pożądnie wodą ,osuszyć,montaz i sprawdzić jak dymienie ,podejrzewam że się troszku oleum zebrało i dymi a i lejące wtryski moga być przyczyna kopcenia ...a nie zaraz silnik do remontu.....więcej optymizmu....Lancia to nie byle ....
pozdro...
pozdro...
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm