Lybra - jtd dymi

tommydacho
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 258
Rejestracja: 28 maja 2009, 9:44
Lokalizacja: Ostrołęka, Kurpie

Lybra - jtd dymi

Post autor: tommydacho » 05 cze 2009, 15:23

Od 2 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Lybry 2,4JTD, wszystko chodzi elegancko, małe spalanie, cichy silnik, dobre przyspieszenie. Zaraz po zakupie (ma 185 000 przebiegu) wymieniłem cały rozrząd z wszystkimi filtrami, uszczelkami, pompami itp., wszystkie części oryginalne. Ale jest jedno ale, z rury nieźle kopci, aż dookoła wydechu czarno od "sadzy". Co to może być, mój mechanik nie ma zielonego pojęcia.
Lancia Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
Rychu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 60
Rejestracja: 04 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Odp: Lancia, dymi jak cholera

Post autor: Rychu » 05 cze 2009, 15:40

Kolego moga byc przybrudzone wtryski albo turbina. Cos takiego ojciec mial w golfie to okazalo sie, ze wtryski swoja droga a drugie to wlasnie turbo musielismy oddac do regeneracji. Sprawdz jedno i drugie.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
jaro1959
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 410
Rejestracja: 20 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Odp: Lancia, dymi jak cholera

Post autor: jaro1959 » 05 cze 2009, 15:54

Najpierw sprawdź szczelność układu dolotowego i zawór EGR.
Lybra 1,9 jtd SW ,Ypsilon 1,1 , (wcześniej 14 szt. innej Włoszczyzny)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12147
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Lancia, dymi jak cholera

Post autor: topcio » 05 cze 2009, 17:44

jaki kolor dymu?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Odp: Lancia, dymi jak cholera

Post autor: dr_scott » 05 cze 2009, 20:06

Silnik nie spala całkowicie paliwa.
1. Nie ma wystarczającej ilości powietrza - jak pisał jaro1959 sprawdź szczelność dolotu (czasem rura pęka), zawór ERG sterujący geometrią łopatek (często zacięty), padnięta turbina (raczej wątpliwa sprawa).
2. Wtryskiwacze leją i paliwo nie spala się całkowicie - diagnostyka w serwisie diesla i ew. regeneracja z zakodowaniem wtryskiwaczy.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
maydayns
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 453
Rejestracja: 15 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Nowy Sacz/Krakow/Paryz

Odp: Lancia, dymi jak cholera

Post autor: maydayns » 05 cze 2009, 20:35

dr_scott pisze:Silnik nie spala całkowicie paliwa.
1. Nie ma wystarczającej ilości powietrza - jak pisał jaro1959 sprawdź szczelność dolotu (czasem rura pęka), zawór ERG sterujący geometrią łopatek (często zacięty), padnięta turbina (raczej wątpliwa sprawa).
2. Wtryskiwacze leją i paliwo nie spala się całkowicie - diagnostyka w serwisie diesla i ew. regeneracja z zakodowaniem wtryskiwaczy.
A co w przypadku gdy kopci tylko czasem? jak sie jezdzi przez jakis czas na "emeryta" i potem mocno depne to pusci dymka, jak go tak pogonie na wysokich przez moment to znow na jakis czas przestaje... sam nie wiem co to moze byc.

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: Lancia, dymi jak cholera

Post autor: KGB » 05 cze 2009, 20:55

jak pusci dymka przez chwile w momencie depniecia to za duzo paliwa - wszystkie diesle tak maja ,kopciuchy jedne ,powinni wykastrowac im pare pare koni :x
ale jak kopci na niskich ,a jak go przegonisz na wysokich bez kopcenia i to pomaga na chwile na niskich to turbinka sie zacina i rozpedza sie dopiero po mocniejszym przegonieniu

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Odp: Lancia, dymi jak cholera

Post autor: dr_scott » 05 cze 2009, 21:44

Zgadza się, to brak powietrza potrzebnego do spalania.
Przy mocnym depnięciu paliwo jest wstrzyknięte od razu, a powietrze niestety nie. Nie ma w dolocie takiego ciśnienia aby zapewnić wystarczającą ilość powietrza od razu, dopiero jak turbinka się rozkręci mocniej.
To normalne dla wszystkich diesli, choć fakt faktem, że w niektórych alladyn wypuszczany z rury przybiera monstrualne rozmiary!
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
maydayns
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 453
Rejestracja: 15 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Nowy Sacz/Krakow/Paryz

Odp: Lancia, dymi jak cholera

Post autor: maydayns » 05 cze 2009, 22:54

Hehe to spoko, na wolnych nigdy nie puscil dymka:) tylko jak mu depne powyzej 3tys obr. i to tylko jednorazowo potem juz smiga az milo:)

Pozdrawiam!!

tommydacho
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 258
Rejestracja: 28 maja 2009, 9:44
Lokalizacja: Ostrołęka, Kurpie

Odp: Lancia, dymi jak cholera

Post autor: tommydacho » 07 cze 2009, 12:29

a kolor dymu czarny jak sadza.
Lancia Lybra 2.4 JTD

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: Lancia, dymi jak cholera

Post autor: KGB » 07 cze 2009, 13:22

tommydacho pisze:a kolor dymu czarny jak sadza.
bo to jest sadza

Awatar użytkownika
jaro1959
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 410
Rejestracja: 20 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Odp: Lancia, dymi jak cholera

Post autor: jaro1959 » 07 cze 2009, 14:18

Tak jak pisałem, sprawdź układ dolotu. Lubi pękać ta gruba rura gumowa na górze obok silnika (chłodzenie powietrza dolotowego) i to zazwyczaj od spodu co można dopiero wyczuć "macając" całą rurę. Pęka często jeśli nieszczelne są wężyki w układzie regulacji ciśnienia turbiny, co powoduje nadmierne ciśnienie w tej rurze.
Lybra 1,9 jtd SW ,Ypsilon 1,1 , (wcześniej 14 szt. innej Włoszczyzny)

bartek42
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 121
Rejestracja: 28 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Łabiszyn/Bydgoszcz

Odp: Lancia, dymi jak cholera

Post autor: bartek42 » 13 cze 2009, 22:21

Mi dymiła jak była pęknięta rurka zwrotna od EGR... Możesz mieć ją w oplocie srebrnym - popatrz, czy gdzieś się nie przepala, czy nie jest osmolona przy końcach.

gregorz767
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 08 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Lancia, dymi jak cholera

Post autor: gregorz767 » 18 cze 2009, 15:31

U mnie objawy jak w opisie, ale dochodzi olej. Caly intercooler od spodu jest zaolejony, i gumowa rura dolotowa do silnika, jest zaolejona. Sprezarke juz dwukrotnie regenerowalem, i mowia ze jest na pewno ok. Wroza mi remont silnika...ale to kosztowne wiec podstawiam miseczke w garazu i do niej skapuje olej.
Wiec jak, czy to na pewno pada mi silnik?

Awatar użytkownika
mikaeltdi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1263
Rejestracja: 13 lut 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce

Odp: Lancia, dymi jak cholera

Post autor: mikaeltdi » 18 cze 2009, 17:55

Hi! Tak se myśle a ...mam natchnienie ....że przydało by się sprawdzić wtryski i przeczyścić intercooler razem z przewodami ...wtryski do specjalisty niech sprawdzi stopień sprężania ,a co do intercoolera to samodzielny demontaz i przemycie mocnym środkeim ph około 14 bezpiecznym dla aluminium (np do felg)wypłukac pożądnie wodą ,osuszyć,montaz i sprawdzić jak dymienie ,podejrzewam że się troszku oleum zebrało i dymi a i lejące wtryski moga być przyczyna kopcenia ...a nie zaraz silnik do remontu.....więcej optymizmu....Lancia to nie byle ....

pozdro...
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”