dedra turbo - gaśnie jak zimny silnik

marcin77

dedra turbo - gaśnie jak zimny silnik

Post autor: marcin77 » 25 sty 2008, 20:33

właściwie od początku jak kupiłem mam taki problem, jeśli nagrzeje się do 70 stopni (wg. wskazań zegarów) działa normalnie, jeśli zimniejszy potrafi przy hamowaniu gasnąć, w czym problem (oczywiście tyko benzyna, gazu nie mam), poprzednik wymieniał czujnik halla (jakoś tak)

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 918
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

dedra turbo - gaśnie jak zimny silnik

Post autor: Piszczyk » 25 sty 2008, 20:56

czujnik temp silnika sterujący składem mieszanki??? :?
wygląda jakby na zimnym nie dostawała dodatkowej dawki paliwa...
ale przyznam że o wersji z turbo za dużo nie wiem :oops:
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

dedra turbo - gaśnie jak zimny silnik

Post autor: lancia1969 » 26 sty 2008, 1:44

marcin77 - na 90 % masz nieszczelność w układzie turbina -intercooler -kolektor ssący , po nagrzaniu silnik zubaża mieszanke (prawidłowo) a lewe powietrze wprowadza mówiąc najprościej zamieszanie i stąd masz problemy .
Turbo ma niestety taką przypadóść poniewaz same miejsca połaczeń są nie najlepsze a szczególnie po upływie kilunastu lat ekspoatacji twardnieja i na pierwszy rzut sa ok ale jeżeli pojawi się nadciśnienie pojawiają się nieszczelności.
Słabym punktem a jednocześnie trudnym do lokalizacji jest sam intercooler - o zgrozo plastikowo aluminiowy i jeszcze uszczelniony kiepską guma a i samo jego zamontowanie naraża na potworne drgania a niekiedy uderzenia . Wyjmij napompuj ( polecam to zrobić u wulkanizatora z wanną ) i zobaczysz ile powietrza tamtędy ucieka .
Jak tak bedzie polecam złożenie plastikowych cześci z aluminiowym rdzeniem na kleju do szyb - działa sprawdzone i nie jest astronomicznie drogie.
Oglądnij dokładnie wąż zasilający przy przepustnicy , zwróć uwage na szerokość opaski i sposób jej dokręcenia (powinna być z wargą na zewnątrz ) pewnie zaciśnieta na max, prosta bez wywinięcia pod wpływem cisnienia krawędź opaski nacina gume - najczęściej pęka od spodu tak że tego nie widac i cięzko sprawdzić na biegu jałowym musisz dokładnie oglądnąc i szukać mikro pęknięc :) to samo dotyczy opasek na innych połączeniach z nadciśnienieniem czyli turbina -intrcooler- wąż zasilający - przepustnica - poszukaj opasek do węzy produkcyjnych szerokie banalnie tanie (8-15 zł szt ) i niesamowicie wytrzymałe.
Przyczyną gaśniecia może też być zawót BOV który masz założony na lewym Mc Personie - lubi pękać membrana i wtedy silnik zassysa lewe powietrze - sprawdzisz metoda usta -usta :wink:
Popraw mocowanie każdego podciśnienia poprzez ucięcie po 0,5cm każdej rurki fi 6 .
Zlikwidujesz lewe powetrze auto bedzie bardziej miękko pracowało a i zużycie paliwa powinno być bardziej przewidywalne - obroty biegu jałowego zapewne beda dalej falowac - ale tym nie ma co się przejmować :)

Jka to porobisz zobaczysz będzie ok :)

Grzesiek

marcin77

dedra turbo - gaśnie jak zimny silnik

Post autor: marcin77 » 26 sty 2008, 14:44

te gaśnięcie na zimnym mam od początku, po założeniu BOVa nic nie zmieniło się :) , będę sprawdzał te nieszczelności jak będzie garaż wolny albo pogoda słoneczna (dzięki za instrukcję),
dziś jeszcze mrygneła kontrolka od chłodnicy (z wentylatorkiem ikonka) podczas jazdy, był ostry zakręt to może dlatego ?, ale w zbiorniczku wyrównawczym za dużo płynu nie było :roll:

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

dedra turbo - gaśnie jak zimny silnik

Post autor: Wolek » 27 sty 2008, 11:25

A może poprostu ustaw sobie porządnie TPS - czujnikpołożenia przepustnicy. JEśli auto ci przygasa to popuść na nim górną śróbkę i przestaw go w stronę otwarcia przepustnicy. Z resztą będziesz widział kiedy samochód przestanie gasnąć.
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

dedra turbo - gaśnie jak zimny silnik

Post autor: Pepto » 28 sty 2008, 14:02

Jeśli gaśnie na wolnych obrotach to polecam sprawdzenie ICV.
Tutaj przerabiałem ten problem
Obrazek Delta (836) HPE 2.0 16v 96r. Dedra Integrale x2

Awatar użytkownika
viruskill
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 335
Rejestracja: 15 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: niebocko

dedra turbo - gaśnie jak zimny silnik

Post autor: viruskill » 28 sty 2008, 14:09

U mnie bov jest otwarty caly czas tylko podczas przygazowania zamyka sie wiec szukaj podcisnien w kolektorze ssacym cieniutkie rureczki lubia pekac. TPS tez ustaw
DEDRA INTEGRALE
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska :D
STAG 300
661315659

marcin77

dedra turbo - gaśnie jak zimny silnik

Post autor: marcin77 » 28 sty 2008, 22:00

dzięki za nakierowanie :) , będę szukał w wolnej chwili bo narazie dedra idzie do lakiernika ,

ps. co to za substancja raczej przezroczysta, kleista i śliska, ostatnio po 100km jazdy została ładna plama pod autem takiej substancji :roll: , po sprawdzeniu płynów nic nie ubyło, dziwna sprawa hmm

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

dedra turbo - gaśnie jak zimny silnik

Post autor: dunin » 28 sty 2008, 22:05

olej ze skrzyni? ma specyficzny ostry zapach. może poszedł simmering na skrzyni.. też tak ostatnio miałem. z dnia na dzień poszło 2litry oleju na beton..
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

marcin77

dedra turbo - gaśnie jak zimny silnik

Post autor: marcin77 » 29 sty 2008, 20:22

dziś byłem u mechanika, nic nie stwierdzono, skrzynia sucha , mokry kabelek od czujnika (jakiś na samym dole silnika) i to wszystko :roll:

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

dedra turbo - gaśnie jak zimny silnik

Post autor: DeviLL » 30 sty 2008, 0:29

Masz klimatyzacje ? :roll:

marcin77

dedra turbo - gaśnie jak zimny silnik

Post autor: marcin77 » 30 sty 2008, 19:10

nie mam klimy

marcin77

dedra turbo - gaśnie jak zimny silnik

Post autor: marcin77 » 06 lut 2008, 21:20

"Pepto" pisze:Jeśli gaśnie na wolnych obrotach to polecam sprawdzenie ICV.
Tutaj przerabiałem ten problem


czy chodzi o ten element ??(foto)
http://img340.imageshack.us/img340/9026/beztytuuev4.jpg[/img]

ps. czy delta I HF integrale 2.0 166KM, to jest taki sam silnik jak w dedrze , manual mam właśnie do delty I

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

dedra turbo - gaśnie jak zimny silnik

Post autor: Wolek » 08 lut 2008, 8:59

Tak dokładnie o ten, ale u mnie też przygasał samochód na zimnym, przy dojeździe do krzyżówek itp., podczas postoju po nagłym dodaniu gazu obroty spadały poniżej 600, silnik się krztusił i za chwilę wracał do normy, czasem "pływały" wolne obroty. Wymieniłem silniczek krokowy i nic się nie zmieniło.... Po ustawieniu TPS-a wszystko przeszło.
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”