dedra turbo - gaśnie jak zimny silnik
dedra turbo - gaśnie jak zimny silnik
właściwie od początku jak kupiłem mam taki problem, jeśli nagrzeje się do 70 stopni (wg. wskazań zegarów) działa normalnie, jeśli zimniejszy potrafi przy hamowaniu gasnąć, w czym problem (oczywiście tyko benzyna, gazu nie mam), poprzednik wymieniał czujnik halla (jakoś tak)
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 918
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
dedra turbo - gaśnie jak zimny silnik
czujnik temp silnika sterujący składem mieszanki???
wygląda jakby na zimnym nie dostawała dodatkowej dawki paliwa...
ale przyznam że o wersji z turbo za dużo nie wiem

wygląda jakby na zimnym nie dostawała dodatkowej dawki paliwa...
ale przyznam że o wersji z turbo za dużo nie wiem

...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: mgOmichGD
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
dedra turbo - gaśnie jak zimny silnik
marcin77 - na 90 % masz nieszczelność w układzie turbina -intercooler -kolektor ssący , po nagrzaniu silnik zubaża mieszanke (prawidłowo) a lewe powietrze wprowadza mówiąc najprościej zamieszanie i stąd masz problemy .
Turbo ma niestety taką przypadóść poniewaz same miejsca połaczeń są nie najlepsze a szczególnie po upływie kilunastu lat ekspoatacji twardnieja i na pierwszy rzut sa ok ale jeżeli pojawi się nadciśnienie pojawiają się nieszczelności.
Słabym punktem a jednocześnie trudnym do lokalizacji jest sam intercooler - o zgrozo plastikowo aluminiowy i jeszcze uszczelniony kiepską guma a i samo jego zamontowanie naraża na potworne drgania a niekiedy uderzenia . Wyjmij napompuj ( polecam to zrobić u wulkanizatora z wanną ) i zobaczysz ile powietrza tamtędy ucieka .
Jak tak bedzie polecam złożenie plastikowych cześci z aluminiowym rdzeniem na kleju do szyb - działa sprawdzone i nie jest astronomicznie drogie.
Oglądnij dokładnie wąż zasilający przy przepustnicy , zwróć uwage na szerokość opaski i sposób jej dokręcenia (powinna być z wargą na zewnątrz ) pewnie zaciśnieta na max, prosta bez wywinięcia pod wpływem cisnienia krawędź opaski nacina gume - najczęściej pęka od spodu tak że tego nie widac i cięzko sprawdzić na biegu jałowym musisz dokładnie oglądnąc i szukać mikro pęknięc
to samo dotyczy opasek na innych połączeniach z nadciśnienieniem czyli turbina -intrcooler- wąż zasilający - przepustnica - poszukaj opasek do węzy produkcyjnych szerokie banalnie tanie (8-15 zł szt ) i niesamowicie wytrzymałe.
Przyczyną gaśniecia może też być zawót BOV który masz założony na lewym Mc Personie - lubi pękać membrana i wtedy silnik zassysa lewe powietrze - sprawdzisz metoda usta -usta
Popraw mocowanie każdego podciśnienia poprzez ucięcie po 0,5cm każdej rurki fi 6 .
Zlikwidujesz lewe powetrze auto bedzie bardziej miękko pracowało a i zużycie paliwa powinno być bardziej przewidywalne - obroty biegu jałowego zapewne beda dalej falowac - ale tym nie ma co się przejmować
Jka to porobisz zobaczysz będzie ok
Grzesiek
Turbo ma niestety taką przypadóść poniewaz same miejsca połaczeń są nie najlepsze a szczególnie po upływie kilunastu lat ekspoatacji twardnieja i na pierwszy rzut sa ok ale jeżeli pojawi się nadciśnienie pojawiają się nieszczelności.
Słabym punktem a jednocześnie trudnym do lokalizacji jest sam intercooler - o zgrozo plastikowo aluminiowy i jeszcze uszczelniony kiepską guma a i samo jego zamontowanie naraża na potworne drgania a niekiedy uderzenia . Wyjmij napompuj ( polecam to zrobić u wulkanizatora z wanną ) i zobaczysz ile powietrza tamtędy ucieka .
Jak tak bedzie polecam złożenie plastikowych cześci z aluminiowym rdzeniem na kleju do szyb - działa sprawdzone i nie jest astronomicznie drogie.
Oglądnij dokładnie wąż zasilający przy przepustnicy , zwróć uwage na szerokość opaski i sposób jej dokręcenia (powinna być z wargą na zewnątrz ) pewnie zaciśnieta na max, prosta bez wywinięcia pod wpływem cisnienia krawędź opaski nacina gume - najczęściej pęka od spodu tak że tego nie widac i cięzko sprawdzić na biegu jałowym musisz dokładnie oglądnąc i szukać mikro pęknięc

Przyczyną gaśniecia może też być zawót BOV który masz założony na lewym Mc Personie - lubi pękać membrana i wtedy silnik zassysa lewe powietrze - sprawdzisz metoda usta -usta

Popraw mocowanie każdego podciśnienia poprzez ucięcie po 0,5cm każdej rurki fi 6 .
Zlikwidujesz lewe powetrze auto bedzie bardziej miękko pracowało a i zużycie paliwa powinno być bardziej przewidywalne - obroty biegu jałowego zapewne beda dalej falowac - ale tym nie ma co się przejmować

Jka to porobisz zobaczysz będzie ok

Grzesiek
dedra turbo - gaśnie jak zimny silnik
te gaśnięcie na zimnym mam od początku, po założeniu BOVa nic nie zmieniło się
, będę sprawdzał te nieszczelności jak będzie garaż wolny albo pogoda słoneczna (dzięki za instrukcję),
dziś jeszcze mrygneła kontrolka od chłodnicy (z wentylatorkiem ikonka) podczas jazdy, był ostry zakręt to może dlatego ?, ale w zbiorniczku wyrównawczym za dużo płynu nie było

dziś jeszcze mrygneła kontrolka od chłodnicy (z wentylatorkiem ikonka) podczas jazdy, był ostry zakręt to może dlatego ?, ale w zbiorniczku wyrównawczym za dużo płynu nie było

dedra turbo - gaśnie jak zimny silnik
A może poprostu ustaw sobie porządnie TPS - czujnikpołożenia przepustnicy. JEśli auto ci przygasa to popuść na nim górną śróbkę i przestaw go w stronę otwarcia przepustnicy. Z resztą będziesz widział kiedy samochód przestanie gasnąć.
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
dedra turbo - gaśnie jak zimny silnik
Jeśli gaśnie na wolnych obrotach to polecam sprawdzenie ICV.
Tutaj przerabiałem ten problem
Tutaj przerabiałem ten problem

dedra turbo - gaśnie jak zimny silnik
U mnie bov jest otwarty caly czas tylko podczas przygazowania zamyka sie wiec szukaj podcisnien w kolektorze ssacym cieniutkie rureczki lubia pekac. TPS tez ustaw
DEDRA INTEGRALE
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska
STAG 300
661315659
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska

STAG 300
661315659
dedra turbo - gaśnie jak zimny silnik
dzięki za nakierowanie
, będę szukał w wolnej chwili bo narazie dedra idzie do lakiernika ,
ps. co to za substancja raczej przezroczysta, kleista i śliska, ostatnio po 100km jazdy została ładna plama pod autem takiej substancji
, po sprawdzeniu płynów nic nie ubyło, dziwna sprawa hmm

ps. co to za substancja raczej przezroczysta, kleista i śliska, ostatnio po 100km jazdy została ładna plama pod autem takiej substancji

dedra turbo - gaśnie jak zimny silnik
olej ze skrzyni? ma specyficzny ostry zapach. może poszedł simmering na skrzyni.. też tak ostatnio miałem. z dnia na dzień poszło 2litry oleju na beton..
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]


dedra turbo - gaśnie jak zimny silnik
dziś byłem u mechanika, nic nie stwierdzono, skrzynia sucha , mokry kabelek od czujnika (jakiś na samym dole silnika) i to wszystko 

dedra turbo - gaśnie jak zimny silnik
"Pepto" pisze:Jeśli gaśnie na wolnych obrotach to polecam sprawdzenie ICV.
Tutaj przerabiałem ten problem
czy chodzi o ten element ??(foto)
http://img340.imageshack.us/img340/9026/beztytuuev4.jpg[/img]
ps. czy delta I HF integrale 2.0 166KM, to jest taki sam silnik jak w dedrze , manual mam właśnie do delty I
dedra turbo - gaśnie jak zimny silnik
Tak dokładnie o ten, ale u mnie też przygasał samochód na zimnym, przy dojeździe do krzyżówek itp., podczas postoju po nagłym dodaniu gazu obroty spadały poniżej 600, silnik się krztusił i za chwilę wracał do normy, czasem "pływały" wolne obroty. Wymieniłem silniczek krokowy i nic się nie zmieniło.... Po ustawieniu TPS-a wszystko przeszło.
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2