LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
Patryklancia
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 522
Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?

Post autor: Patryklancia » 18 sty 2007, 15:42

"Petrus" pisze:Jeden z kolegów LKP posiada w LYBRZE 1.8 oraz instalację LPG II generacji. Napisał mi, że bardzo dobrze się sprawdza, gdyż silnik ten posiada osobne cewki do każdej świecy. Brak kabli zredukowało wystrzały. Nie ma więc sensu wydawanie pieniędzy na sekwencję. Co Wy na to?
Mała poprawka bo ze mną rozmawiałeś niemam lybry a dedre ale silnki ten sam tylko bez wariatora reszta konstrukcji to samo u mnie 2 generacja chodzi jak powinna i sądze ze niema sensu wydawac na sekwencje reszta tak jak ci powiedzialem sa cewki niema kabli wiec i spadkow napiecia zbednych niema , co do blosa niemam z tym doswiadczen ale chetnie bym cos wiecej o tym uslyszal od osob ktore maja :D
ObrazekObrazek
Lancia Dedra 1.8 i.e 16v Ls
GG:7270607 GG:7270607

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?

Post autor: Petrus » 18 sty 2007, 19:54

"tomek" pisze:
"Petrus" pisze:Wychodzi, że z butlą w kole, to koszt ok. 1000 zł + 350 zł za blos.
Nie oszczedzaj. Zaloz klapy antywybuchowe tak jak potrzeba, zaloz odpwiednia elektronike!
Generanie zasada powinna byc taka, instalowana jest normalna instalka II generacji + BLOSa Oczywiscie jes mozliwe, ze gosc odliczy ci koszty czesci ktorych nie zamontuje, ale to sa grosze.
Pisałem już wczesniej, że najczęściej ludzie mają instalkę II generacji (ok. 1800-2000 zł.), w którą to wstawiają blosa. Wychodzi mi na to, że jezeli robie taką instalację od podstaw, to odpada sterowanie kompem i mikser. Nie wiem tylko w jaki sposób zrobić odcięcie wtrysków. To sprawa gazownika. Chciałbym jednak wiedzieć jakie urządzenie jest za to odpowiedzialne.
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

Awatar użytkownika
Qba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 276
Rejestracja: 07 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław

LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?

Post autor: Qba » 18 sty 2007, 21:47

Podpinasz emulator wtryskiwaczy i po klopocie
Lancia Thema 2.0 16v LE VIS - sprzedana
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 19 sty 2007, 8:13


Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

Re: ...

Post autor: Petrus » 19 sty 2007, 12:49

"larry123" pisze:tutaj jest cos o blosie
http://www.czakram.pl/katalog1.php?name=blos
Bardzo dziękuję za ten link. Na temat blos'a jestem już oczytany. Teraz czas na praktykę. Z różnych wypowiedzi na forach wynika, że problemy mogą sie pojawić i z tego powodu szukam kogoś, kto ma już założony blos w podobnym silniku.
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

mike_p
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 11 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?

Post autor: mike_p » 20 sty 2007, 15:27

WItam

Ja juz mam zabawy z blosem za soba:) Otoz sprawa nie jest tak trudna jak moze sie wydawac.
Blosa zawsze ustawialem na podstawiem wskazan AFR, ktory jest odczytywany z sondy lambda. Przyznam ze dosc ciezko jest ustawic odpowiedni sklad na tzw "czuja".
Jednak ustawiony blos sprawuje sie znakomicie, duzo lepiej niz zwykły silniczek sterowany elektronika. I przede wszystkim jest to urzadzenie niezawodne.
I jedna uwaga, warto zainwestowac w mocniejszy o ok 30% parownik, niż jego wydajność teoretyczna dostosowana do danego silnika, w innym przypadku może brakować gazu w wyzszych partiach obrotów. Czyli np gdy potrzeba parownik do silnika 120KM, zamontować parownik do silników 150KM
Pytaj o konkrety w razie co

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?

Post autor: Petrus » 20 sty 2007, 17:53

"mike_p" pisze:Pytaj o konkrety w razie co
Bardzo Ci dziękuję za wskazówki i z całą penością odezwę się, gdy zajdzie taka potrzeba.
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 664
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?

Post autor: Lewutek » 20 sty 2007, 21:30

CZE...

Sądzę że aby wbić LPG w dowód rejestracyjny oraz aby na późniejszych przeglądach rejestracyjnych nie mieć problemów musisz założyć to co jest niezbędne do instalki II-generacji, czyli: komputer do sterowania LPG (on między innymi wyłącza wtryski, przełącza z Pb na LPG ... może wyłączać pompę paliwa jak jeździsz na LPG aby zbędnie nie chodziła...) oraz emulator sondy Lambda i stosowne zawory/zawór przy parowniku.

Ten komputer oraz emulator sondy lambda jako że jest widoczny w komorze silnika "mówi" diagnoście że do silnika z wtryskiem masz założoną "odpowiednią" instalację. Napisałem w ""(cudzysłowie) bo to głównie diagności mniej więcej wiedzą co do jakiego auta/silnika ma być.

Nie piszę o podstawowych sprawach jakimi są zbiornik i zawór na zbiorniku ... bo tam diagnosta nie zagląda ...no chyba że jest nawiedzony JONASZ... parownik też rozumie się samo przez się ...

No i rzecz najważniejsza ...ktoś musi ci BLOS-a wyregulować ...a z własnego doświadczenia wiem że instalatorzy LPG są ... JONASZAMI... nie do końca douczonymi i chcącymi dalej się kształcić ... oni to tylko wstawić jak im powiedziano/nauczono na kursie i już... klient niech się martwi.

Parownik do BLOS-a zdecydowanie o większej wydajności... klapę p.wybuchową też możesz założyć na wszelki wypadek ale roztocz ją maksymalnie aby światło przelotu było jak najmniej zawężone :!:

Tyle dalszego ciągu uwag...

Pozdro...
Lewutek
Buraczany Wóz, "ف"opel, "ف"A"Ł‚"di, VW ... Obrazek
aktualnie turlam się™ od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?

Post autor: Petrus » 21 sty 2007, 6:07

Przyznam sie teraz do czegoś. W firmie gazowniczej, gdzie zakładają BRC powiedzieli mi, że nie założą mi II generacji, gdyż mam plastikowy kolektor. Oni nie chcą odpowiadać za ew. zniszczenie kolektora i dlatego tylko sekwencja (3 tys. zł.). Znalazłem gazownika w innej firmie. Wiem, że zakładał dużo instalacji. Gdy spytałem się, czy założy mi instalkę z blos'em odpowiedział mniej więcej tak: "Niestety o blos'ie tylko słyszałem i nigdy nawet w ręku go nie miałem. Proszę przynieść literaturę, ja też poszukam w sieci coś na ten temat, poradzę się innych. Poczytamy i jak dojdę do wniosku, że będzie to bezpieczne i odpowiednie do tego silnika, to założymy. Proszę się martwić tylko o przeglądy". Właśnie ta wypowiedź spowodowała, że nie szukam szczęścia gdzie indziej. Prawdę pisząc nie mam w mojej miejscowości wielkiego wyboru. Facet nie "ściemniał", że on to wielki fachowiec. Jestem przekonany, że mogę powierzyć mu moje auto. Taka sytuacja spowodowała też, że zacząłem się Was wypytywać dokładniej o blos'a. Oczywiscie powiadomie Was o postępie prac lub ich zaprzestaniu.
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?

Post autor: sloneczna » 21 sty 2007, 15:06

Już widzę że to co oferował gazownik budzi moje wątpliwości , po zobaczeniu miksera nie będzie to dobrze funkcjonować .
Średnica mixa jest bardzo mała w stosunku do przepustnicy.5 garów potrzebują trochę powietrza a tam przelot jak w 126.
Zastanawiam czy taka zwężka nie będzie miała wpływu na przepływ powietrza i powodować niepożądanych zawirowań i znaczącego spadku mocy. Wałkuje teraz temat blosa bo to chyba jedyne dobre rozwiązanie.
Lub inne rozwiązanie mixa. Kiedys był taki artykół na forum o jakimś innym mixie.
I narazie chyba rezygnuję z II generacji.Może i ona się nadaje ale do jednopunktów.
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?

Post autor: Petrus » 21 sty 2007, 17:46

"sloneczna" pisze:I narazie chyba rezygnuję z II generacji.Może i ona się nadaje ale do jednopunktów.
Miałem w AUDI B4 instalkę II generacji i było bardzo dobrze. Oczywiście miałęm silnik z wielopunktem (ABK).

Ponieważ również śledzę sprawę blosa i mam pozapisywanych kilka rzeczy z forum Forda na ten temat, to mogę Ci przesłać to na priv.
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 664
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?

Post autor: Lewutek » 21 sty 2007, 21:27

"Petrus" pisze:Przyznam sie teraz do czegoś. W firmie gazowniczej, gdzie zakładają BRC powiedzieli mi, że nie założą mi II generacji, gdyż mam plastikowy kolektor. Oni nie chcą odpowiadać za ew. zniszczenie kolektora i dlatego tylko sekwencja (3 tys. zł.)
CZE ...

Szkoda że masz plastikowy kolektor ... niestety potwierdza się to że większość rzeczy w tym auta zostają "odchudzone"/oszczędniej budowane. To dotyczy przełomu roku 2000.

Gdybym miał plastikowy kolektor to i tak bym założył BLOS-a z zabezpieczeniami dla kolektora ... a tak na marginesie to jakaś tania ta sekwencja 8O


Pozdrowienia
Buraczany Wóz, "ف"opel, "ف"A"Ł‚"di, VW ... Obrazek
aktualnie turlam się™ od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?

Post autor: Petrus » 22 sty 2007, 4:00

"Lewutek" pisze: ... a tak na marginesie to jakaś tania ta sekwencja 8O
BRC w sieci Czakram.
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 664
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?

Post autor: Lewutek » 22 sty 2007, 15:41

CZE...

Jeśli to tak... to wygląda na porządną/nie najgorszą ... zresztą BLOS jest patentem firmy BRC ... tak więc jeśli koszt montażu takiej sekwencji jest do przełknięcia (przy założeniu że nie jest jakoś zubożona, nazbyt uproszczona) ... to nic innego jak tylko montować i cieszyć się niższymi paliwowymi kosztami eksploatacji.

A z innej beczki ... na przeglądzie technicznym na BLOS-ie ładnie widać nadlew/napis "BRC BLOS PATENTED" ... rozumie się samo przez się że jest to znana marka instalacji co powoduje że diagnosta jest "wewnętrznie" uspokojony :smiech3: :smiech3: :smiech3: :smiech3: : gafa :

Pozdro...
Buraczany Wóz, "ف"opel, "ف"A"Ł‚"di, VW ... Obrazek
aktualnie turlam się™ od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?

Post autor: Petrus » 22 sty 2007, 19:48

"Lewutek" pisze:A z innej beczki ... na przeglądzie technicznym na BLOS-ie ładnie widać nadlew/napis "BRC BLOS PATENTED" ... rozumie się samo przez się że jest to znana marka instalacji co powoduje że diagnosta jest "wewnętrznie" uspokojony :smiech3: :smiech3: :smiech3: :smiech3: : gafa :

Pozdro...
: ok2 : :D Dzięki za info.
Co do sekwencji. Oczywiście, że jest to tanio jak na sekwencję, ale jezeli moze byc taniej na blos'ie, to robię to.
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”