Czy to już koniec silnika czy turbo
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 02 cze 2017, 23:22
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Czy to już koniec silnika czy turbo
Witajcie może opiszę mój problem moja Lybra 1.9 ma przejechane 349997 km km km. Wiem że pytań tematów było wiele na forum przeglądałem wszystkie, ale jakoś złotego środka nie znalazłem i uniwersalnej odpowiedzi również.
Więc konkrety w poniedziałek dolałem 1l. oleju w środę już krzyczała że ma mało oleju - trasa z synem do szkoły i później auto stoi
Odpalanie rano po postoju bez problemu brak kłębów dymu,
spadku mocy nie odczuwam, jak przyspieszam i przekraczam 2tyś/obr. niebiesko za mną i tak samo jak podjadę pod dom i zejdzie z obrotów to też niebieska chmurka za mną:)
intercooler był czyszczony, odma czyszczona, zaznaczę że odmę mam w pokrywie zaworowej silnik 116KM, przewody przejrzane całe, i już szczerze otwarcie zbaraniałem, bo jak tak dalej będzie więcej na olej będę wydawał niż na paliwo
dylemat moralny to kupować silnik na przekładkę czy turbo do regeneracji, mechanik luzów jakiś tam nie stwierdził, ale dobrze wiem że mogą być uszczelnienia etc.
Moje pytanie jak mogę zdiagnozować turbo czy jest okej czy po prosty wymienić i zobaczyć co będzie
pozdrawiam Tomasz
Więc konkrety w poniedziałek dolałem 1l. oleju w środę już krzyczała że ma mało oleju - trasa z synem do szkoły i później auto stoi
Odpalanie rano po postoju bez problemu brak kłębów dymu,
spadku mocy nie odczuwam, jak przyspieszam i przekraczam 2tyś/obr. niebiesko za mną i tak samo jak podjadę pod dom i zejdzie z obrotów to też niebieska chmurka za mną:)
intercooler był czyszczony, odma czyszczona, zaznaczę że odmę mam w pokrywie zaworowej silnik 116KM, przewody przejrzane całe, i już szczerze otwarcie zbaraniałem, bo jak tak dalej będzie więcej na olej będę wydawał niż na paliwo
dylemat moralny to kupować silnik na przekładkę czy turbo do regeneracji, mechanik luzów jakiś tam nie stwierdził, ale dobrze wiem że mogą być uszczelnienia etc.
Moje pytanie jak mogę zdiagnozować turbo czy jest okej czy po prosty wymienić i zobaczyć co będzie
pozdrawiam Tomasz
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2021, 22:41 przez asqard, łącznie zmieniany 1 raz.
- proxima86
- Forumowicz/ka
- Posty: 3037
- Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Annopol
Re: Czy to już koniec silnika czy turbo
Sprawdź kompresję,jeśli słaba to kup drugi motor.
Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Czy to już koniec silnika czy turbo
Jak niebiesko to turbo zdycha. Olej pompuje w wydech. Stąd niebieski dym. Dobrać się do turbo zdjąć wydech jeśli mokro od oleju to masz diagnozę. Luz osiowy też może być choć nie musi. Luz wzdłużny może być minimalny.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
- proxima86
- Forumowicz/ka
- Posty: 3037
- Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Annopol
Re: Czy to już koniec silnika czy turbo
Sprawdź kompresję,zrób test przelewowy wtryskiwaczy.
Jeśli wyjdzie ok to możesz regenerować turbinę,jeśli lipa to odpuść.
Znałem takich co wymieniali cały osprzęt a na koniec okazało się że silnik szrot.
Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka
Jeśli wyjdzie ok to możesz regenerować turbinę,jeśli lipa to odpuść.
Znałem takich co wymieniali cały osprzęt a na koniec okazało się że silnik szrot.
Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 02 cze 2017, 23:22
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Czy to już koniec silnika czy turbo
Okej Panowie jadę właśnie do znajomego zrobimy pomiary motoru czy zdrowy
Re: Czy to już koniec silnika czy turbo
Ten przebieg to jakiś żart czy pomyłka we wpisie, bo silnik byłby ledwo dotarty
To auto to świeży nabytek czy już jeździsz od dłuższego czasu a awaria wystąpiła nagle?
Jeśli nie było długotrwałej dziury w dolocie ani przegrzania konkretnego to też winę upatrywałbym w turbinie...
To auto to świeży nabytek czy już jeździsz od dłuższego czasu a awaria wystąpiła nagle?
Jeśli nie było długotrwałej dziury w dolocie ani przegrzania konkretnego to też winę upatrywałbym w turbinie...
KAPPA TDS & JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 02 cze 2017, 23:22
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Czy to już koniec silnika czy turbo
Ogólnie od jakiegoś 3mc za obserwowałem coraz większe ubytki oleju.
Autem już blisko 5lat jeżdżę z początku normalne ubytki oleju były nie takie drastyczne jak obecnie
Autem już blisko 5lat jeżdżę z początku normalne ubytki oleju były nie takie drastyczne jak obecnie
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2084
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Czy to już koniec silnika czy turbo
Moim zdaniem do sprawdzenia kompresja oraz do obejrzenia turbo (luz wzdłużny i osiowy). Obydwa tematy nie są jakieś problematyczne do weryfikacji. Jak chcesz coś prewencyjnie zrobić to płukanka silnika + preparat na tłoki może pomóc w odpuszczeniu pierscieni - jeśli stoją. Jeśli auto pali olej to silnik zaczyna się nie miłosiernie nagarować a to już tylko pochylnia w dół. Ewentualnie nafta na dobę na tłoki po ok. 50-100ml na każdy + po 24h odessać ile się da. Może też spłynąć na dół wtedy nie ma co odsysać. Olej i filtr po takich zabiegach rzecz jasna do wymiany. Jak turbina rzyga olejem to widać po dolocie. Zwłaszcza jak było czyszczone jak piszesz. Płukanka do silnika może być z ropy (raczej odradzam - ciężko to dobrać żeby mieć pewność że nic się nie przytrze) albo z preparatów do tego przeznaczonych. Niestety jeśli turbina nawaliła cały dolot z IC aż pod zawory znowu do czyszczenia. Zaczynaj zawsze od prostych rzeczy apotem dopiero myśl o remontach.
- proxima86
- Forumowicz/ka
- Posty: 3037
- Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Annopol
Re: Czy to już koniec silnika czy turbo
Ten klekot nie powinien brać oleju, kolega napisał że były na początku "normalne ubytki"
Jtd może latać pod 800k/km i nie będzie brał oleju,chyba że ktoś go przegrzał.
Sprawdzić stan motoru a jak szrot to wymienić,najlepiej 2.4
Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka
Jtd może latać pod 800k/km i nie będzie brał oleju,chyba że ktoś go przegrzał.
Sprawdzić stan motoru a jak szrot to wymienić,najlepiej 2.4
Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2084
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Czy to już koniec silnika czy turbo
Nie obawiam się ze tłoki / pierścienie się przytarły (choć i tego nie można wykluczyć) raczej o to że pierścienie mogły się przy-kleszczyć od nagaru... no albo turbo podaje oliwę >> wzbogaca mieszankę
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 02 cze 2017, 23:22
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Czy to już koniec silnika czy turbo
witam po przerwie i diagnoza prosta turbo stoi geometria nie rusza się, a wirniki obracają się z dużym oporem, po zdjęciu przewodu powietrza z turbo
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2084
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Czy to już koniec silnika czy turbo
Nie pokazuj takich rzeczy bo Greta dostanie zawału I tu nowego znaczenia nabiera powiedzenie ... "jak krew w piach"
No to jak śmierć turbiny zdiagnozowana odkręcaj Pan denata i na reanimację lub podmianka ;p Dolot również cały leci do pucowania, ba nawet przy takiej ilości oliwy pasowało by kolektor dolotowy zrzucić w całości i wyczyścić.
No to jak śmierć turbiny zdiagnozowana odkręcaj Pan denata i na reanimację lub podmianka ;p Dolot również cały leci do pucowania, ba nawet przy takiej ilości oliwy pasowało by kolektor dolotowy zrzucić w całości i wyczyścić.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 02 cze 2017, 23:22
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Czy to już koniec silnika czy turbo
Właśnie turbinka poszła do regeneracji kompletna regeneracja 700zł u nas w Nowym Sączu, właśnie wszystkie podciśnienia, rurki przewody przegląd wymiana i czyszczenie to jutro spadnie dolot i wyczyszczę, katalizator też zamoczyłem w nafcie ale nie wiem czy puści może macie jakąś technikę na czyszczenie katalizatora?
- proxima86
- Forumowicz/ka
- Posty: 3037
- Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Annopol
Re: Czy to już koniec silnika czy turbo
Nie polecam regeneracji za 700zł
Katalizator można zamoczyć w środku do czyszczenia DPF na 24h.
Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka
Katalizator można zamoczyć w środku do czyszczenia DPF na 24h.
Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1085
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Czy to już koniec silnika czy turbo
To może być turbina bez zmiennej geometrii.
105 KM.
Regeneracja takiej jest tańsza.
105 KM.
Regeneracja takiej jest tańsza.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM