Kappa - regeneracja zacisków Brembo
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Kappa - regeneracja zacisków Brembo
Witam, uparłem się dzisiaj na rozwiązanie problemu z systemem Brembo w mojej Kappie. Idzie lato, suchy asfalt będzie kusił, czas na poprawę. Przy okazji wymiany tarcz i klocków sprawdzałem jak działają tłoczki i miałem lekkie zastrzeżenia. Czułem coraz bardziej że coś jest nie tak. Jak się okazało nieprzypadkowo. Zorganizowałem zestaw naprawczy Autofren D4813 (42mm/38mm ~45zł/szt x2) i do dzieła!
Trzeba kliknąć w zdjęcie aby powiększyć do pełnego rozmiaru.
1. Zdejmujemy koło
2. Wyjmujemy klocki. Wybijamy trzpienie i wyciągamy blachę sprężynującą.
3.Ukazują nam się tłoczki.
4.Mówimy "Kochanie wciśnij hamulec" i chwilę później dowiadujemy się że mamy co robić.
5. Odkręcamy zacisk. Luzujemy przewód hamulcowy. Gdy zacisk zejdzie ze zwrotnicy kręcimy zaciskiem odkręcając przewód hamulcowy.
6. Tutaj dałem ciała bo zgubiłem żeńską końcówkę do przewodów hamulcowych. Miałem takową z zarobionym kawałkiem przewodu hamulcowego zaklepanym na końcu żeby przykręcić ją do przewodu i zapobiec wyciekaniu płynu. Tutaj zwyczajnie kawałek papieru przykleiłem taśmą izolacyjną żeby to spowolnić.
7. Wyciągamy tłoczki. Ja zrobiłem sobie adapter. Pistolet do konserwacji miał w końcówce gwint pasujący do końcówki przewodu hamulcowego. Zarobiłem sobie rurkę z dwoma końcówkami i mimo tego że w zacisku nie dokręciła się ona do końca i przepuszczała lekko to bardzo ułatwiło to wypychanie tłoczków. Grunt żeby nie przesadzić z ciśnieniem bo jak mocno wystrzeli to może się uszkodzić.
8. Czyścimy gniazdo. Wymieniamy uszczelkę wewnętrzną. Wystarczy śrubokrętem starą podważyć żeby wyskoczyła.
9. Na czysty tłoczek naciągamy uszczelkę zewnętrzną. Ja dodatkowo przesmarowałem każdy pastą do tłoczków.
10. Wsuwamy tłoczek i lecimy z kolejnymi. Ja blokowałem je sobie ściskami spawalniczymi.
11. Większość tłoczków udało mi się wsunąć ręką. Jeśli jakiś się przytnie można zrobić prostą dźwignię.
12. Odpowietrzamy i zrobione
Przy pierwszym zacisku spędziłem dwie godziny, przy drugim jedną. Trochę samozaparcia i się uda
Zostałem mile zaskoczony jakością całego systemu. Zazwyczaj naprawiałem zwykłe zaciski z jednym tłoczkiem stalowym który często był obrdzewiały i podniszczony. Nie wiem z czego są te tłoczki ale nie widać po nich ani krzty zużycia po 18latach działania. Ma to sens.
Pozdrawiam, Energetyk.
P.S. W wolnej chwili dodam jeszcze filmik na YT, wstawię link poniżej. Oprócz zdjęć będzie zawierał, chwilę filmu z walki.
Trzeba kliknąć w zdjęcie aby powiększyć do pełnego rozmiaru.
1. Zdejmujemy koło
2. Wyjmujemy klocki. Wybijamy trzpienie i wyciągamy blachę sprężynującą.
3.Ukazują nam się tłoczki.
4.Mówimy "Kochanie wciśnij hamulec" i chwilę później dowiadujemy się że mamy co robić.
5. Odkręcamy zacisk. Luzujemy przewód hamulcowy. Gdy zacisk zejdzie ze zwrotnicy kręcimy zaciskiem odkręcając przewód hamulcowy.
6. Tutaj dałem ciała bo zgubiłem żeńską końcówkę do przewodów hamulcowych. Miałem takową z zarobionym kawałkiem przewodu hamulcowego zaklepanym na końcu żeby przykręcić ją do przewodu i zapobiec wyciekaniu płynu. Tutaj zwyczajnie kawałek papieru przykleiłem taśmą izolacyjną żeby to spowolnić.
7. Wyciągamy tłoczki. Ja zrobiłem sobie adapter. Pistolet do konserwacji miał w końcówce gwint pasujący do końcówki przewodu hamulcowego. Zarobiłem sobie rurkę z dwoma końcówkami i mimo tego że w zacisku nie dokręciła się ona do końca i przepuszczała lekko to bardzo ułatwiło to wypychanie tłoczków. Grunt żeby nie przesadzić z ciśnieniem bo jak mocno wystrzeli to może się uszkodzić.
8. Czyścimy gniazdo. Wymieniamy uszczelkę wewnętrzną. Wystarczy śrubokrętem starą podważyć żeby wyskoczyła.
9. Na czysty tłoczek naciągamy uszczelkę zewnętrzną. Ja dodatkowo przesmarowałem każdy pastą do tłoczków.
10. Wsuwamy tłoczek i lecimy z kolejnymi. Ja blokowałem je sobie ściskami spawalniczymi.
11. Większość tłoczków udało mi się wsunąć ręką. Jeśli jakiś się przytnie można zrobić prostą dźwignię.
12. Odpowietrzamy i zrobione
Przy pierwszym zacisku spędziłem dwie godziny, przy drugim jedną. Trochę samozaparcia i się uda
Zostałem mile zaskoczony jakością całego systemu. Zazwyczaj naprawiałem zwykłe zaciski z jednym tłoczkiem stalowym który często był obrdzewiały i podniszczony. Nie wiem z czego są te tłoczki ale nie widać po nich ani krzty zużycia po 18latach działania. Ma to sens.
Pozdrawiam, Energetyk.
P.S. W wolnej chwili dodam jeszcze filmik na YT, wstawię link poniżej. Oprócz zdjęć będzie zawierał, chwilę filmu z walki.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Re: Kappa - Regeneracja zacisków Brembo
Ale miałeś jakiś zatarty czy jak, bo nie chce mi się wierzyć, ze bez obciążenia wszystkie 4 się równiutko razem wysuwają...
KAPPA TDS & JTD
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa - Regeneracja zacisków Brembo
Bez obciążenia wysuwają się mniej więcej trzy równomiernie a ostatni na koniec. W drugim dwa idą równo i po chwili drugie dwa też ale chyba potem się lepiej odpowietrzyła druga połówka i mogło się to poprawić. W tych które ciężko się wysuwały było troche ciemnego osadu który doczyściłem zmywaczem do hamulców. Zabrałem się za to bo często zaczynały mi "bić" przy hamowaniu. Teraz hamulec jest dużo twardszy i ma większą siłę. Przy hamowaniu pasy wyciskają oddech z płuc
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Re: Kappa - Regeneracja zacisków Brembo
To jeszcze zalecam wymianę albo choć sprawdzenie elastycznych przewodów hamulcowych.
Przeważnie wymiana jest zalecana co 10 lat ale większość wymienia jak pękną
Te tłoczki są faktycznie takie matowe czy na zdjęciach tak wyszło?
W większości zacisków są chromowane a tu wyglądają dziwnie...
Przeważnie wymiana jest zalecana co 10 lat ale większość wymienia jak pękną
Te tłoczki są faktycznie takie matowe czy na zdjęciach tak wyszło?
W większości zacisków są chromowane a tu wyglądają dziwnie...
KAPPA TDS & JTD
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - Regeneracja zacisków Brembo
Energetyku, przewód hamulcowy zaciska się francuzem ew. są takie małe imadełka to można też nimi.
Wtedy nie uleci z wężyka nic.
Dobra robota, hamulec to podstawa. Może słabo przyspieszać ale hamować musi na 100%.
Wtedy nie uleci z wężyka nic.
Dobra robota, hamulec to podstawa. Może słabo przyspieszać ale hamować musi na 100%.
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa - Regeneracja zacisków Brembo
Przewody są takie półtwarde i niepopękane ani sparciałe. Chciałem je ścisnąć czymś ale bałem sie uszkodzić. Płynu z obu wyciekło może z 50ml przez te 3godz... Tłoczki są matowe, nie wiem co to za materiał, chyba jakiś stop aluminium. Żadnych śladów korozji czy czegokolwiek. Dosyć lekkie, na pewno nie stalowe.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
- PastorFSO
- Klubowicz
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Na południe od Krakowa.
Re: Kappa - Regeneracja zacisków Brembo
Żeby zatrzymać wyciek płynu możemy też zablokować wciśnięty pedał hamulca np. kijem od szczotki
- Mariusz91
- Klubowicz
- Posty: 2740
- Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
- Skype: Mariusz8.32
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kappa - Regeneracja zacisków Brembo
Patent z zaklepaną końcówką przewodu zapobiegającą wyciekowi też jest nie zły Wymiana elastycznych przewodów często znacząco wspomaga działanie hamulca. Miałem kilka takich przypadków. Sam chyba będę musiał powalczyć z takim zestawem, bo jednak 284 czasami nie wyrabia.
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016 / II V-ce-Miss Zlotu 2018
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
- fedos
- Użytkownik zbanowany
- Posty: 1066
- Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
- Imię: marcin
- Lokalizacja: Brzeszcze
Re: Kappa - Regeneracja zacisków Brembo
Tylko zrobi sie cieplej, to w coupe też profilaktycznie sobie rozbiorę i wyczyszczę.
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa - Regeneracja zacisków Brembo
Obiecany filmik
Z patentem kija od szczotki nie wiedziałem, może się przydać
Z patentem kija od szczotki nie wiedziałem, może się przydać
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Re: Kappa - Regeneracja zacisków Brembo
Mimo, że istnieją przyrządy do ściskania przewodów, to zastosowanie ich do przewodów hamulcowych jest błędem - trwale je uszkadzają. Kij od szczotki świetnie może zastąpić oryginalną blokadę z zestawu do geometrii zawieszenia:
Uwaga do filmiku: wciskając tłoczek lekko go obracamy, wtedy łatwiej wejdzie i jest mniejsza szansa na uszkodzenie nowego uszczelnienia.
Lancia Kappa 2,4jtd; produkcja lipiec 2000 - lekko przeziębiona, teraz wiem, że to Korona świrus
- Rapeek
- Forumowicz/ka
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Kappa - Regeneracja zacisków Brembo
A nie łatwiej zatkać przewód kapturkiem od odpowietrznika.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Re: Kappa - Regeneracja zacisków Brembo
To też bardzo dobry sposób, ale nie zawsze można go łatwo zastosować. Np. w przypadku, gdy mamy kłopoty odkręcić skorodowany przewód hamulcowy i trzeba będzie rozkręcać dalej, to sposób z blokadą pedału hamulca jest najwygodniejszy.
Lancia Kappa 2,4jtd; produkcja lipiec 2000 - lekko przeziębiona, teraz wiem, że to Korona świrus
- Arek175
- Forumowicz/ka
- Posty: 118
- Rejestracja: 31 mar 2015, 19:16
- Imię: Arkadiusz
- Lokalizacja: Siemianowice Sl
Re: Kappa - regeneracja zacisków Brembo
Tak sie podczepię. Ostatnio wymieniłem tarcze i klocki w Kappie w tyle i po wymianie mam jeszcze słabsze hamulce niż były. Przy wyższych prędkościach hamulec robi się jakby twardszy, muszę mocniej naciskać żeby zwolnić. Odpowietrzane były ale z jednego zacisku jakby powoli i ciężko ściekał płyn po odkręceniu odpowietrznika. Musiałem trochę powyginać ten elastyczny przewód. Możliwe żeby jakoś się wewnętrznie pouszkadzał i blokował przepływ płynu?
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12049
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - regeneracja zacisków Brembo
Jest to możliwe.