Kappa - łożysko lewy tył
Re: Kappa - łożysko lewy tył
Przecież tam nie ma łożyska stożkowego, żeby ustawiać jakiś luz. Dokręcasz na max i już, żadnego cofania. Manual podaje moment dokręcania na 320 Nm, gwint M24x1,5.
KAPPA TDS & JTD
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa - łożysko lewy tył
Odgrzewam. Czy próbował ktoś wymieniać samo łożysko wyprasowując je z piasty i wciskając nowe? Da się to zrobić czy ja pierwszy będę próbował? Nie pasuje z Alfy 166?
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Re: Kappa - łożysko lewy tył
Pewnie nie robił, podziel się wrażeniami. O ile wymiana w ogóle jest możliwa, bo może być tak, ze jedna z bieżni łożyska stanowi część piasty.
Masz wersję przedliftową?
Masz wersję przedliftową?
KAPPA TDS & JTD
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa - łożysko lewy tył
Raczej tak, rok 97. Rozkręcę to będę wiedział ale na zdrowy rozum piasta i łożysko to dwie oddzielne części. Nawet tak to wygląda po zdjęciach patrząc. Łożysko samo będzie ze 100zł kosztować bo kupować wszystko za 300 czy 500 to lekka przesada. A przynajmniej u nas koło Świdnika czyli krainy starych narzędziowców i cwaniaków
Mam jeszcze łożysko tylne od Fiata Marea Weekend tylko tam piasta jest na 4 śruby potem i byłby głupi problem z felgami
Ale porównam i popatrzę, może łożysko jest do odzysku ![Usmiech :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Usmiech :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Usmiech :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Re: Kappa - łożysko lewy tył
300 to chyba byłoby bardzo tanio, niestety te piasty trochę kosztują a ta przedliftowa to ma zintegrowany czujnik ABS. Przy modzeniu trzeba zwrócić i na to uwagę, chyba, że brak ABS-u w aucie to zaleta dla Ciebie ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
KAPPA TDS & JTD
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa - łożysko lewy tył
W sumie do tej pory miałem auta zawsze z ABSem ale jego istnienie potwierdzała jedynie kontrolka na desce które cały czas się świeciła...
Sprawdzę co komputer pokazuje bo może już ktoś i tak zwalił sprawę przy którymś z innych kół i moje dbanie o ABS które będzie kosztowało 300zł więcej i tak nic nie da. Najprędzej skończy się na używanym elemencie tak by nie stopować auta i wtedy ze starą piastą spróbuję coś zadziałać żeby przywrócić jej małym kosztem pełną sprawność.
To przed liftem ABS był w piaście, a po była zębatka dopiero?
Ciekawi mnie jeszcze jak piasta z Alfy 166 bo wyglądają conajmniej podobnie a są w obrocie, widziałem coś nawet za 150zł.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
To przed liftem ABS był w piaście, a po była zębatka dopiero?
Ciekawi mnie jeszcze jak piasta z Alfy 166 bo wyglądają conajmniej podobnie a są w obrocie, widziałem coś nawet za 150zł.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Re: Kappa - łożysko lewy tył
ABS jest w piaście zarówno przed jak i po lifcie, różnicą jest sam czujnik, który po lifcie da się wyciągnąć z piasty i jest wymienialny a w przedliftowej jest na stałe z piastą i awaria czujnika=nowa piasta (na szczęście te czujniki raczej same z siebie nie padają)
Co do samego odczytu impulsów to pewnie w starszej czyta właśnie z koronki zabudowanej w piaście a w nowszej wersji z łożyska namagnesowanego-ale te informacje to tylko moje przypuszczenia![Usmiech :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Usmiech :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Co do samego odczytu impulsów to pewnie w starszej czyta właśnie z koronki zabudowanej w piaście a w nowszej wersji z łożyska namagnesowanego-ale te informacje to tylko moje przypuszczenia
![Usmiech :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
KAPPA TDS & JTD
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa - łożysko lewy tył
W Fiatach było dokładnie tak jak mówisz, w latach powyżej 98 ABS był czytany z pierścienia magnetycznego w łożysku także coś w tym jest. Z drugiej strony jeżeli w wersjach przedliftowych Kanappy odpowiada za to sama piasta to jest nadzieją że wymiana samego łożyska jest możliwa i nie obniży to funkcjonalności auta. Kwestia się do tego dobrać i pooglądać. Problemem może być jedynie to że nie ma zbytniego podejścia do wyprasowania łożyska ale metoda ciepło - zimno może przyjdzie z pomocą.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Re: Kappa - łożysko lewy tył
Uwielbiam takie dyskusje, które do niczego konkretnego nie prowadzą, a schodzą na boczne tory. Piszę, bo w maju przerabiałem problem głośnych łożysk w tylnej osi.
Moja Kappa ( 1997) czyli przedliftowa ma piastę zitegrowaną z czujnikiem ABS.
Nie ma możliwości wymiany samych łożysk
Piasty są od dawna nieosiągalne w Polsce.
Ja po trzech miesiącach szukania po całej Europie kupiłem jedną we Włoszech, a drugą w Niemczech.
Cena to 150 EUR+ 45 EUR koszt wysyłki / za sztukę.
Aha, koszt wymiany to w moim wypadku 50 PLN za stronę (także chyba nie warto się samemu z tym p
Ja wiem, że Polak potrafi, ale w tym wypadku n i e d a r a d y ! !
Pozdrawiam
Moja Kappa ( 1997) czyli przedliftowa ma piastę zitegrowaną z czujnikiem ABS.
Nie ma możliwości wymiany samych łożysk
Piasty są od dawna nieosiągalne w Polsce.
Ja po trzech miesiącach szukania po całej Europie kupiłem jedną we Włoszech, a drugą w Niemczech.
Cena to 150 EUR+ 45 EUR koszt wysyłki / za sztukę.
Aha, koszt wymiany to w moim wypadku 50 PLN za stronę (także chyba nie warto się samemu z tym p
![: cenzura : : cenzura :](./images/smilies/censored.gif)
Ja wiem, że Polak potrafi, ale w tym wypadku n i e d a r a d y ! !
Pozdrawiam
Lancia Kappa 3.0 V6 LX 97' (bordofiolet)
II Vice Miss X Jubileuszowego Zlotu w Sypniewie 2013
Niestety już była, auuu
Teraz szukam Thesis 3.0 v6
II Vice Miss X Jubileuszowego Zlotu w Sypniewie 2013
Niestety już była, auuu
![beczy : beczy :](./images/smilies/beksa.gif)
Teraz szukam Thesis 3.0 v6
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa - łożysko lewy tył
![Obrazek](http://vignette2.wikia.nocookie.net/playstationallstarsbattleroyale/images/d/d2/Challenge-accepted.png/revision/latest?cb=20121206013236)
Bo ja wiem czy 50zł za stronę to mało. Wystarczy odkręcić koło i nakrętkę piasty, wsadzić nowe i skręcić. Ja bym komuś 100zł za to nie dał ale ja to ja... Powalczymy zobaczymy
![Usmiech :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jak się nie uda to pozbawię już w 100% wszystkich nadziei na tanią naprawę
![Usmiech :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Re: Kappa - łożysko lewy tył
Cuda się zdarzają.mawi pisze: Ja wiem, że Polak potrafi, ale w tym wypadku n i e d a r a d y ! !
Pozdrawiam
W-wie są od dawna dostępne nowe te piasty w cenie 300 zł.
Dostępne u argenty67.
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa - łożysko lewy tył
Dzięki wielkie za informacje.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa - łożysko lewy tył
A gdzie układ hamulcowyEnergetyk pisze:
Bo ja wiem czy 50zł za stronę to mało. Wystarczy odkręcić koło i nakrętkę piasty, wsadzić nowe i skręcić. Ja bym komuś 100zł za to nie dał ale ja to ja... Powalczymy zobaczymy
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![gafa : gafa :](./images/smilies/gafa.gif)
50 zeta to darmocha
![bujawoblokach : buja w oblokach :](./images/smilies/buja_w_oblokach.gif)
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa - łożysko lewy tył
O sorry zapomniałem o dwóch śrubach od zacisku... ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa - łożysko lewy tył
Jeszcze jarzmo i tarcza to tak niewiele lecz jednak . A i klocki
Pozdrawiam brać klubowiczów
![Shocked 8-O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Pozdrawiam brać klubowiczów
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.