Kappa - łożysko lewy tył
Re: Kappa - łożysko lewy tył
Przecież tam nie ma łożyska stożkowego, żeby ustawiać jakiś luz. Dokręcasz na max i już, żadnego cofania. Manual podaje moment dokręcania na 320 Nm, gwint M24x1,5.
KAPPA TDS & JTD
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa - łożysko lewy tył
Odgrzewam. Czy próbował ktoś wymieniać samo łożysko wyprasowując je z piasty i wciskając nowe? Da się to zrobić czy ja pierwszy będę próbował? Nie pasuje z Alfy 166?
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Re: Kappa - łożysko lewy tył
Pewnie nie robił, podziel się wrażeniami. O ile wymiana w ogóle jest możliwa, bo może być tak, ze jedna z bieżni łożyska stanowi część piasty.
Masz wersję przedliftową?
Masz wersję przedliftową?
KAPPA TDS & JTD
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa - łożysko lewy tył
Raczej tak, rok 97. Rozkręcę to będę wiedział ale na zdrowy rozum piasta i łożysko to dwie oddzielne części. Nawet tak to wygląda po zdjęciach patrząc. Łożysko samo będzie ze 100zł kosztować bo kupować wszystko za 300 czy 500 to lekka przesada. A przynajmniej u nas koło Świdnika czyli krainy starych narzędziowców i cwaniaków Mam jeszcze łożysko tylne od Fiata Marea Weekend tylko tam piasta jest na 4 śruby potem i byłby głupi problem z felgami Ale porównam i popatrzę, może łożysko jest do odzysku
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Re: Kappa - łożysko lewy tył
300 to chyba byłoby bardzo tanio, niestety te piasty trochę kosztują a ta przedliftowa to ma zintegrowany czujnik ABS. Przy modzeniu trzeba zwrócić i na to uwagę, chyba, że brak ABS-u w aucie to zaleta dla Ciebie
KAPPA TDS & JTD
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa - łożysko lewy tył
W sumie do tej pory miałem auta zawsze z ABSem ale jego istnienie potwierdzała jedynie kontrolka na desce które cały czas się świeciła... Sprawdzę co komputer pokazuje bo może już ktoś i tak zwalił sprawę przy którymś z innych kół i moje dbanie o ABS które będzie kosztowało 300zł więcej i tak nic nie da. Najprędzej skończy się na używanym elemencie tak by nie stopować auta i wtedy ze starą piastą spróbuję coś zadziałać żeby przywrócić jej małym kosztem pełną sprawność.
To przed liftem ABS był w piaście, a po była zębatka dopiero?
Ciekawi mnie jeszcze jak piasta z Alfy 166 bo wyglądają conajmniej podobnie a są w obrocie, widziałem coś nawet za 150zł.
To przed liftem ABS był w piaście, a po była zębatka dopiero?
Ciekawi mnie jeszcze jak piasta z Alfy 166 bo wyglądają conajmniej podobnie a są w obrocie, widziałem coś nawet za 150zł.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Re: Kappa - łożysko lewy tył
ABS jest w piaście zarówno przed jak i po lifcie, różnicą jest sam czujnik, który po lifcie da się wyciągnąć z piasty i jest wymienialny a w przedliftowej jest na stałe z piastą i awaria czujnika=nowa piasta (na szczęście te czujniki raczej same z siebie nie padają)
Co do samego odczytu impulsów to pewnie w starszej czyta właśnie z koronki zabudowanej w piaście a w nowszej wersji z łożyska namagnesowanego-ale te informacje to tylko moje przypuszczenia
Co do samego odczytu impulsów to pewnie w starszej czyta właśnie z koronki zabudowanej w piaście a w nowszej wersji z łożyska namagnesowanego-ale te informacje to tylko moje przypuszczenia
KAPPA TDS & JTD
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa - łożysko lewy tył
W Fiatach było dokładnie tak jak mówisz, w latach powyżej 98 ABS był czytany z pierścienia magnetycznego w łożysku także coś w tym jest. Z drugiej strony jeżeli w wersjach przedliftowych Kanappy odpowiada za to sama piasta to jest nadzieją że wymiana samego łożyska jest możliwa i nie obniży to funkcjonalności auta. Kwestia się do tego dobrać i pooglądać. Problemem może być jedynie to że nie ma zbytniego podejścia do wyprasowania łożyska ale metoda ciepło - zimno może przyjdzie z pomocą.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Re: Kappa - łożysko lewy tył
Uwielbiam takie dyskusje, które do niczego konkretnego nie prowadzą, a schodzą na boczne tory. Piszę, bo w maju przerabiałem problem głośnych łożysk w tylnej osi.
Moja Kappa ( 1997) czyli przedliftowa ma piastę zitegrowaną z czujnikiem ABS.
Nie ma możliwości wymiany samych łożysk
Piasty są od dawna nieosiągalne w Polsce.
Ja po trzech miesiącach szukania po całej Europie kupiłem jedną we Włoszech, a drugą w Niemczech.
Cena to 150 EUR+ 45 EUR koszt wysyłki / za sztukę.
Aha, koszt wymiany to w moim wypadku 50 PLN za stronę (także chyba nie warto się samemu z tym p
Ja wiem, że Polak potrafi, ale w tym wypadku n i e d a r a d y ! !
Pozdrawiam
Moja Kappa ( 1997) czyli przedliftowa ma piastę zitegrowaną z czujnikiem ABS.
Nie ma możliwości wymiany samych łożysk
Piasty są od dawna nieosiągalne w Polsce.
Ja po trzech miesiącach szukania po całej Europie kupiłem jedną we Włoszech, a drugą w Niemczech.
Cena to 150 EUR+ 45 EUR koszt wysyłki / za sztukę.
Aha, koszt wymiany to w moim wypadku 50 PLN za stronę (także chyba nie warto się samemu z tym p
Ja wiem, że Polak potrafi, ale w tym wypadku n i e d a r a d y ! !
Pozdrawiam
Lancia Kappa 3.0 V6 LX 97' (bordofiolet)
II Vice Miss X Jubileuszowego Zlotu w Sypniewie 2013
Niestety już była, auuu
Teraz szukam Thesis 3.0 v6
II Vice Miss X Jubileuszowego Zlotu w Sypniewie 2013
Niestety już była, auuu
Teraz szukam Thesis 3.0 v6
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa - łożysko lewy tył
Bo ja wiem czy 50zł za stronę to mało. Wystarczy odkręcić koło i nakrętkę piasty, wsadzić nowe i skręcić. Ja bym komuś 100zł za to nie dał ale ja to ja... Powalczymy zobaczymy
Jak się nie uda to pozbawię już w 100% wszystkich nadziei na tanią naprawę
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Re: Kappa - łożysko lewy tył
Cuda się zdarzają.mawi pisze: Ja wiem, że Polak potrafi, ale w tym wypadku n i e d a r a d y ! !
Pozdrawiam
W-wie są od dawna dostępne nowe te piasty w cenie 300 zł.
Dostępne u argenty67.
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa - łożysko lewy tył
Dzięki wielkie za informacje.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa - łożysko lewy tył
A gdzie układ hamulcowyEnergetyk pisze:
Bo ja wiem czy 50zł za stronę to mało. Wystarczy odkręcić koło i nakrętkę piasty, wsadzić nowe i skręcić. Ja bym komuś 100zł za to nie dał ale ja to ja... Powalczymy zobaczymy
50 zeta to darmocha
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa - łożysko lewy tył
O sorry zapomniałem o dwóch śrubach od zacisku...
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa - łożysko lewy tył
Jeszcze jarzmo i tarcza to tak niewiele lecz jednak . A i klocki
Pozdrawiam brać klubowiczów
Pozdrawiam brać klubowiczów
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.