Delta III 2.0 JTD - bardzo dziwne zachowanie auta/antynapad?

Awatar użytkownika
OKOwiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 398
Rejestracja: 01 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Delta III 2.0 JTD - bardzo dziwne zachowanie auta/antynapad?

Post autor: OKOwiec » 11 sty 2014, 15:07

Witam forumowiczów !
Wczoraj po krótkiej przejażdżce wyłączyłem silnik w mojej delcie lecz nie wysiadałem z auta bo czekałem by zabrać moją kobietę.
Gdy już wsiadła włączyłem zapłon i próba odpalenia a tu nic !!!
przez pierwsze1.5 sekundy rozrusznik próbuje odpalić auto i słychać że ma obciążenie a po tym momencie tak jak by stracił cały opór stawiany przez silnik i zaczyna kręcić bardzo szybko,oczywiście nie odpala... :-?
Sytuacja powtarza się jakieś 30-40 razy,po sprawdzeniu wszystkiego co możliwe pod maską i pompy paliwa załamuję ręce i myślę że przeskoczył rozrząd bo dopiero wymieniłem i może źle złożyli,natomiast w tym samym czasie moja Ola zamyka wyciągniętym z stacyjki kluczykiem auto będąc w środku i ponownie je otwiera.
Wsiadam załamany wkładam kluczyk do stacyjki i odpalam bez najmniejszych oporów,kontrolek czy czegokolwiek dziwnego :!: :?: :!:
WTF ????????
Potem dowiaduje się że raz już miała taką sytuację w hondzie CR-V z USA swojej koleżanki ,siedzieli 1,5H w aucie dopóki nie zadzwoniły do jej ojca co by to im wytłumaczył,sposób z zamknięciem i otwarciem z środka auta aby pozwoliło im to włączyć silnik.

Wiecie coś Panowie o takich cudach??? czy już muszę zaczynać poszukiwania problemu a z kluczykiem to był zbieg okoliczności????
Przyznam że jestem lekko zdezorientowany. :-? :-? :-?

paskud
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 44
Rejestracja: 26 cze 2012, 12:54
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 2.0 JTD - bardzo dziwne zachowanie auta/antyna

Post autor: paskud » 11 sty 2014, 21:45

immo

Awatar użytkownika
OKOwiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 398
Rejestracja: 01 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Delta III 2.0 JTD - bardzo dziwne zachowanie auta/antyna

Post autor: OKOwiec » 12 sty 2014, 18:40

Czy możesz trochę rozwinąć tą odpowiedź ???

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III 2.0 JTD - bardzo dziwne zachowanie auta/antyna

Post autor: słoma » 12 sty 2014, 19:13

myślę ,że cisza oznacza to , że nikt się nie spotkał z takim przypadkiem. :)


pozdrawiam
delta twin turbo - już sprzedana .

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Delta III 2.0 JTD - bardzo dziwne zachowanie auta/antyna

Post autor: Michor » 13 sty 2014, 9:06

Immobiliser który sam się aktywuje po pewnym czasie od wyłaczenia silnika.

Podobny patent jest w Renault i też trzeba otworzyć/zamknąć samochód w celu odblokowania immo.
Szczególnie to się zdarza, gdy immo nie działa na podstawie pastylki w kluczyku. (w renault właśnie nie ma pastylki, a immo jest odblokowywane na podstawie odblokowania zamka. Co ciekawe, otwarcie drzwi kluczykiem nie odblokowuje immobiliser)
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Rutuś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2497
Rejestracja: 17 mar 2011, 22:44
Imię: Leszek
Lokalizacja: Warszawa-WJ

Re: Delta III 2.0 JTD - bardzo dziwne zachowanie auta/antyna

Post autor: Rutuś » 13 sty 2014, 10:12

Czy ten patent działa we wszystkich Deltach czy w wybranych modelach?
jest Lancia Delta 1.6 2010 Alfa Romeo Mito 1.4 16V 2010 Alfa Romeo Giulietta 1.4 2011

była Lancia Lybra SW 1.9JTD 2003 Fiat Grande Punto 1.4 2005

paskud
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 44
Rejestracja: 26 cze 2012, 12:54
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 2.0 JTD - bardzo dziwne zachowanie auta/antyna

Post autor: paskud » 13 sty 2014, 19:22

immo w delcie to ID48 crypto i nie ma nic wspólnego z otwieraniem czy zamykaniem drzwi. Najzwyczajniej nie został rozpoznany klucz i po x ilości prób odpalenia został zablokowany po czym po ponownym resecie odczytał poprawnie klucz i problem znikł

bassooner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2552
Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
Imię: Sławuś
Lokalizacja: Szamoni
Kontakt:

Re: Delta III 2.0 JTD - bardzo dziwne zachowanie auta/antyna

Post autor: bassooner » 13 sty 2014, 19:37

j.n.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2014, 19:42 przez bassooner, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)

bassooner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2552
Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
Imię: Sławuś
Lokalizacja: Szamoni
Kontakt:

Re: Delta III 2.0 JTD - bardzo dziwne zachowanie auta/antyna

Post autor: bassooner » 13 sty 2014, 19:42

OKOwiec pisze:Witam forumowiczów !
Wczoraj po krótkiej przejażdżce wyłączyłem silnik w mojej delcie lecz nie wysiadałem z auta bo czekałem by zabrać moją kobietę.
Gdy już wsiadła włączyłem zapłon i próba odpalenia a tu nic !!!
przez pierwsze1.5 sekundy rozrusznik próbuje odpalić auto i słychać że ma obciążenie a po tym momencie tak jak by stracił cały opór stawiany przez silnik i zaczyna kręcić bardzo szybko,oczywiście nie odpala... :-?
Sytuacja powtarza się jakieś 30-40 razy,po sprawdzeniu wszystkiego co możliwe pod maską i pompy paliwa załamuję ręce i myślę że przeskoczył rozrząd bo dopiero wymieniłem i może źle złożyli,natomiast w tym samym czasie moja Ola zamyka wyciągniętym z stacyjki kluczykiem auto będąc w środku i ponownie je otwiera.
Wsiadam załamany wkładam kluczyk do stacyjki i odpalam bez najmniejszych oporów,kontrolek czy czegokolwiek dziwnego :!: :?: :!:
WTF ????????
Potem dowiaduje się że raz już miała taką sytuację w hondzie CR-V z USA swojej koleżanki ,siedzieli 1,5H w aucie dopóki nie zadzwoniły do jej ojca co by to im wytłumaczył,sposób z zamknięciem i otwarciem z środka auta aby pozwoliło im to włączyć silnik.

Wiecie coś Panowie o takich cudach??? czy już muszę zaczynać poszukiwania problemu a z kluczykiem to był zbieg okoliczności????
Przyznam że jestem lekko zdezorientowany. :-? :-? :-?

paskud napisał(a): immo


OKOwiec napisał(a):Czy możesz trochę rozwinąć tą odpowiedź ???

Popłakałem się przed kompem. ;- ;-) ;-)
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”