Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
może i tak piszą ale ja miałem na 12 miesięcy lub 50.000 km.
Nie sprawdzałem, czy ściema bo w sumie zadowolony jestem a trochę już pojeździłem
Nie sprawdzałem, czy ściema bo w sumie zadowolony jestem a trochę już pojeździłem
Były: Lancia Delta II 2.0 '94, Lancia Delta GT i.e '92, Fiat Bravo 1.6 '97
Jest: Thesis 3.2 Emblema '03 oraz Astra II 1.8 kombi '00
Jest: Thesis 3.2 Emblema '03 oraz Astra II 1.8 kombi '00
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2130
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
I to najważniejszeedym pisze:może i tak piszą ale ja miałem na 12 miesięcy lub 50.000 km.
Nie sprawdzałem, czy ściema bo w sumie zadowolony jestem a trochę już pojeździłem
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Dawno dawno temu w latach dziewięćdziesiątych trochę automatów naprawiłem. Teraz już mi się nie za bardzo chce dłubać bo czasu nie ma, ale ceny i perypetie które wyczytałem na różnych forach skłoniły mnie do ataku na aisina. Nie taki diabeł straszny jak go malują. W Midparts można kupić książkę serwisową z opisem krok po kroku od demontażu do montażu i sposoby kontroli podzespołów. Stówka z ogonkiem za kompendium wiedzy o budowie to akceptowalny koszt. Dodatkowym plusem jest możliwość podszlifowania języka
Skrzynka będzie wrzucona prawdopodobnie dopiero w przyszłym tygodniu i albo będę się puszył albo złożę samokrytykę.
Skrzynka będzie wrzucona prawdopodobnie dopiero w przyszłym tygodniu i albo będę się puszył albo złożę samokrytykę.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2130
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Czyli stąd Twoja odwaga, ale i tak chylę czoła, a tym bardziej jak będziesz dzielił się wiedzą na forum i jeśli można spytać to ile wyniesie Cię ten remont, remont samej skrzyni, a dokładniej wszystkie graty jakie wymieniasz ?
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Jeśli chodzi o koszty to były w bardzo rozsądnych granicach:
wszystkie tarcze sprzęgłowe
dwa pakiety przekładek stalowych -C1 i C2
komplet uszczelek (również do sterownika)
olej na zalanie
zalecany preparat montażowy Trans-Jel
książka serwisowa "jak to się robi"
<2kPLN
i kupa stresów
wszystkie tarcze sprzęgłowe
dwa pakiety przekładek stalowych -C1 i C2
komplet uszczelek (również do sterownika)
olej na zalanie
zalecany preparat montażowy Trans-Jel
książka serwisowa "jak to się robi"
<2kPLN
i kupa stresów
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
- Alley
- Forumowicz/ka
- Posty: 502
- Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
- Skype: alleyek
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Żuromin
- Kontakt:
Odp: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Jak tam Grzegorzu sytuacja sie ma?
Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2
537-407-123
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
- grzegorz m
- Forumowicz/ka
- Posty: 376
- Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Z jednej strony fajnie bo mam zarejestrowane auto i parę przejażdżek mam już zaliczonych.Jak tam Grzegorzu sytuacja sie ma?
Z drugiej- mam skrzynię biegów,która chodzi dobrze przez 20-30 min a potem szarpie i wali przy zmianie biegów.
Dzwoniłem dzisiaj do ASB Długołęka z zapytaniem o diagnozę i ewentualne dalsze koszty.
Zastanawiam się czy w ogóle wracać do serwisu gdzie to robiłem czy od razu do Długołęki oddać auto.
Uwierzcie mi,że po tym co widziałem nie wierzę ,że ci pierwsi coś tu poprawią.
Chciał bym poza tym usłyszeć od kogoś co tamci schrzanili.
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Luki, jak się ustawia pozycjoner? Brakuje regulacji żeby pokazał D
Mechanicy mi poskładali samochód ale wyświetla tylko PRN i diabli wiedzą gdzie się podział D
Na ręcznym też nie pokazuje niczego (bo to tylko możliwe w trybie D), więc nie pozwoliłem odpalać coby się krzywda skrzynce nie stała. Podejrzewam że i tak się kończył bo N-eutrala miałem bardzo blisko D-rajwa (już poza wycięciem) więc już nie był w najlepszej kondycji.
Pisałeś że masz manuala do ustawienia -mógłbyś podzielić się wiedzą? Najlepsze, że interface gdzieś się posiał i nie mogę skrzynki przepytać co ją może boleć.
I tak jeszcze mam do roboty wahacze i tylny zacisk zaczął cieknąć więc Theresa jeszcze postoi.
Mechanicy mi poskładali samochód ale wyświetla tylko PRN i diabli wiedzą gdzie się podział D
Na ręcznym też nie pokazuje niczego (bo to tylko możliwe w trybie D), więc nie pozwoliłem odpalać coby się krzywda skrzynce nie stała. Podejrzewam że i tak się kończył bo N-eutrala miałem bardzo blisko D-rajwa (już poza wycięciem) więc już nie był w najlepszej kondycji.
Pisałeś że masz manuala do ustawienia -mógłbyś podzielić się wiedzą? Najlepsze, że interface gdzieś się posiał i nie mogę skrzynki przepytać co ją może boleć.
I tak jeszcze mam do roboty wahacze i tylny zacisk zaczął cieknąć więc Theresa jeszcze postoi.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
- grzegorz m
- Forumowicz/ka
- Posty: 376
- Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Ja mam tą instrukcje do skrzyni od Lukiego. Jutro rano Wyślę Ci. Wyślij mi maila na priva
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2130
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Grzegorz będę Ci wdzięczny za wyręczenie
Jacek trochę minęło od mojej zabawy z pozycjonerem ale sporo z nim się bawiłem więc coś tam chyba mi w głowie zostało Musisz poluzować dwie śruby mocujące ( chyba 13 i 17 ), odkręcić ramię do linki z cięgła manualnego i potem na pozycjonerze masz kreskę ( linię " wypustkę" - punkt pomiarowy ) która musi się pokrywać w linii z cięgłem manualnym biegu . Cięgło po obu stronach jest ścięte na równo i przykładając dowolną prostą miarę raz z jednej raz z drugiej strony linia na pozycjonerze musi znajdować się w osi tych pomiarów. Kolejnym etapem jest ustawienie cięgła manualnego zgodnie z dźwignią zmiany biegów , a wykonuje się to tak;
do pozycjonera podpinasz kostkę z wiązką, zakładasz ramię do linki na cięgło i odpinasz linkę zmian biegów, w stacyjce przekręcasz kluczyk tak byś na wyświetlaczu miedzy zegarami widział jaki bieg ma skrzynia ( kluczyk w poz MAR ). Pozycja z wyświetlacza musi się pokrywać z pozycją drążka zmian biegów więc jeśli będzie inna musisz drążek ustawić w tą pozycję z wyświetlacza, później zabierasz się za linkę zmian biegów. Sprawdzasz czy w tej pozycji ramienia na cięgle kostka linki daje się zapiąć. Jeśli nie to trzeba wyregulować kostkę linki ale uważaj też bo cięgło w skrzyni obraca się chyba w koło wiec przed odpaleniem sprawdź czy pozycje z wyświetlacza pokrywają się z drążkiem jeśli nie to szukaj drugiej pozycji biegu powtarzając wszystko od początku, chodzi tu oto że linka w innych ( złych ) pozycjach cięgła okazuje się zbyt krótka. Jeśli kostka linki nie była rozbierana lub przy demontażu się nie uszkodziła to teoretycznie powinno wszystko pasować i nie będzie potrzeby jej regulacji. To tak ile mi do głowy teraz na wieczór po harówce przyszło jak byś miał więcej pytań to możesz dzwonić do mnie na PW wysyłam CI mój nr .
Ps.
Dziki za opis kosztów
Jacek trochę minęło od mojej zabawy z pozycjonerem ale sporo z nim się bawiłem więc coś tam chyba mi w głowie zostało Musisz poluzować dwie śruby mocujące ( chyba 13 i 17 ), odkręcić ramię do linki z cięgła manualnego i potem na pozycjonerze masz kreskę ( linię " wypustkę" - punkt pomiarowy ) która musi się pokrywać w linii z cięgłem manualnym biegu . Cięgło po obu stronach jest ścięte na równo i przykładając dowolną prostą miarę raz z jednej raz z drugiej strony linia na pozycjonerze musi znajdować się w osi tych pomiarów. Kolejnym etapem jest ustawienie cięgła manualnego zgodnie z dźwignią zmiany biegów , a wykonuje się to tak;
do pozycjonera podpinasz kostkę z wiązką, zakładasz ramię do linki na cięgło i odpinasz linkę zmian biegów, w stacyjce przekręcasz kluczyk tak byś na wyświetlaczu miedzy zegarami widział jaki bieg ma skrzynia ( kluczyk w poz MAR ). Pozycja z wyświetlacza musi się pokrywać z pozycją drążka zmian biegów więc jeśli będzie inna musisz drążek ustawić w tą pozycję z wyświetlacza, później zabierasz się za linkę zmian biegów. Sprawdzasz czy w tej pozycji ramienia na cięgle kostka linki daje się zapiąć. Jeśli nie to trzeba wyregulować kostkę linki ale uważaj też bo cięgło w skrzyni obraca się chyba w koło wiec przed odpaleniem sprawdź czy pozycje z wyświetlacza pokrywają się z drążkiem jeśli nie to szukaj drugiej pozycji biegu powtarzając wszystko od początku, chodzi tu oto że linka w innych ( złych ) pozycjach cięgła okazuje się zbyt krótka. Jeśli kostka linki nie była rozbierana lub przy demontażu się nie uszkodziła to teoretycznie powinno wszystko pasować i nie będzie potrzeby jej regulacji. To tak ile mi do głowy teraz na wieczór po harówce przyszło jak byś miał więcej pytań to możesz dzwonić do mnie na PW wysyłam CI mój nr .
Ps.
Dziki za opis kosztów
- grzegorz m
- Forumowicz/ka
- Posty: 376
- Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
- Lokalizacja: Gliwice
- grzegorz m
- Forumowicz/ka
- Posty: 376
- Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Ja natomiast umówiłem się na wtorek do moich znakomitych mechaników na dalszą naprawę mojej skrzyni.
Mają się nią zająć.
Mają się nią zająć.
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2130
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
z mojej strony dziękigrzegorz m pisze:Wysłałem
W takim razie życzę powodzenia, będę trzymał kciukigrzegorz m pisze:Ja natomiast umówiłem się na wtorek do moich znakomitych mechaników na dalszą naprawę mojej skrzyni.
Mają się nią zająć.
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Dzięki za opis,
dorobiłem ustawiak, jak będzie czas to pojadę do mechanika założyć pozycjoner i ustawić linkę.
dorobiłem ustawiak, jak będzie czas to pojadę do mechanika założyć pozycjoner i ustawić linkę.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2130
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
I jak tam ustawiłeś już pozycjoner ? Masz wszystkie biegi ?