Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Awatar użytkownika
edym
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 06 kwie 2009, 22:51
Lokalizacja: Czestochowa

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: edym » 16 paź 2013, 23:18

może i tak piszą ale ja miałem na 12 miesięcy lub 50.000 km.
Nie sprawdzałem, czy ściema bo w sumie zadowolony jestem a trochę już pojeździłem ;-)
Były: Lancia Delta II 2.0 '94, Lancia Delta GT i.e '92, Fiat Bravo 1.6 '97
Jest: Thesis 3.2 Emblema '03 oraz Astra II 1.8 kombi '00

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2130
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: LUKIThesis » 17 paź 2013, 19:21

edym pisze:może i tak piszą ale ja miałem na 12 miesięcy lub 50.000 km.
Nie sprawdzałem, czy ściema bo w sumie zadowolony jestem a trochę już pojeździłem ;-)
I to najważniejsze : ok2 :

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: Jacek » 18 paź 2013, 10:04

Dawno dawno temu w latach dziewięćdziesiątych trochę automatów naprawiłem. Teraz już mi się nie za bardzo chce dłubać bo czasu nie ma, ale ceny i perypetie które wyczytałem na różnych forach skłoniły mnie do ataku na aisina. Nie taki diabeł straszny jak go malują. W Midparts można kupić książkę serwisową z opisem krok po kroku od demontażu do montażu i sposoby kontroli podzespołów. Stówka z ogonkiem za kompendium wiedzy o budowie to akceptowalny koszt. Dodatkowym plusem jest możliwość podszlifowania języka : zdziwiony :

Skrzynka będzie wrzucona prawdopodobnie dopiero w przyszłym tygodniu i albo będę się puszył albo złożę samokrytykę.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2130
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: LUKIThesis » 18 paź 2013, 22:24

Czyli stąd Twoja odwaga, ale i tak chylę czoła, a tym bardziej jak będziesz dzielił się wiedzą na forum i jeśli można spytać to ile wyniesie Cię ten remont, remont samej skrzyni, a dokładniej wszystkie graty jakie wymieniasz ?

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: Jacek » 20 paź 2013, 15:00

Jeśli chodzi o koszty to były w bardzo rozsądnych granicach:
wszystkie tarcze sprzęgłowe
dwa pakiety przekładek stalowych -C1 i C2
komplet uszczelek (również do sterownika)
olej na zalanie
zalecany preparat montażowy Trans-Jel
książka serwisowa "jak to się robi"
<2kPLN
i kupa stresów
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
Alley
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 502
Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
Kontakt:

Odp: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: Alley » 21 paź 2013, 12:12

Jak tam Grzegorzu sytuacja sie ma? :)

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2
537-407-123

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.

Awatar użytkownika
grzegorz m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 376
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: grzegorz m » 22 paź 2013, 10:07

Jak tam Grzegorzu sytuacja sie ma? :)
Z jednej strony fajnie bo mam zarejestrowane auto i parę przejażdżek mam już zaliczonych.
Z drugiej- mam skrzynię biegów,która chodzi dobrze przez 20-30 min a potem szarpie i wali przy zmianie biegów.
Dzwoniłem dzisiaj do ASB Długołęka z zapytaniem o diagnozę i ewentualne dalsze koszty.
Zastanawiam się czy w ogóle wracać do serwisu gdzie to robiłem czy od razu do Długołęki oddać auto.
Uwierzcie mi,że po tym co widziałem nie wierzę ,że ci pierwsi coś tu poprawią.
Chciał bym poza tym usłyszeć od kogoś co tamci schrzanili.

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: Jacek » 22 paź 2013, 21:25

Luki, jak się ustawia pozycjoner? Brakuje regulacji żeby pokazał D : cenzura :
Mechanicy mi poskładali samochód ale wyświetla tylko PRN i diabli wiedzą gdzie się podział D : gafa :
Na ręcznym też nie pokazuje niczego (bo to tylko możliwe w trybie D), więc nie pozwoliłem odpalać coby się krzywda skrzynce nie stała. Podejrzewam że i tak się kończył bo N-eutrala miałem bardzo blisko D-rajwa (już poza wycięciem) więc już nie był w najlepszej kondycji.
Pisałeś że masz manuala do ustawienia -mógłbyś podzielić się wiedzą? Najlepsze, że interface gdzieś się posiał i nie mogę skrzynki przepytać co ją może boleć.
I tak jeszcze mam do roboty wahacze i tylny zacisk zaczął cieknąć więc Theresa jeszcze postoi.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
grzegorz m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 376
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: grzegorz m » 22 paź 2013, 21:55

Ja mam tą instrukcje do skrzyni od Lukiego. Jutro rano Wyślę Ci. Wyślij mi maila na priva

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2130
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: LUKIThesis » 22 paź 2013, 23:00

Grzegorz będę Ci wdzięczny za wyręczenie :)
Jacek trochę minęło od mojej zabawy z pozycjonerem ale sporo z nim się bawiłem więc coś tam chyba mi w głowie zostało ;) Musisz poluzować dwie śruby mocujące ( chyba 13 i 17 ), odkręcić ramię do linki z cięgła manualnego i potem na pozycjonerze masz kreskę ( linię " wypustkę" - punkt pomiarowy ) która musi się pokrywać w linii z cięgłem manualnym biegu . Cięgło po obu stronach jest ścięte na równo i przykładając dowolną prostą miarę raz z jednej raz z drugiej strony linia na pozycjonerze musi znajdować się w osi tych pomiarów. Kolejnym etapem jest ustawienie cięgła manualnego zgodnie z dźwignią zmiany biegów , a wykonuje się to tak;
do pozycjonera podpinasz kostkę z wiązką, zakładasz ramię do linki na cięgło i odpinasz linkę zmian biegów, w stacyjce przekręcasz kluczyk tak byś na wyświetlaczu miedzy zegarami widział jaki bieg ma skrzynia ( kluczyk w poz MAR ). Pozycja z wyświetlacza musi się pokrywać z pozycją drążka zmian biegów więc jeśli będzie inna musisz drążek ustawić w tą pozycję z wyświetlacza, później zabierasz się za linkę zmian biegów. Sprawdzasz czy w tej pozycji ramienia na cięgle kostka linki daje się zapiąć. Jeśli nie to trzeba wyregulować kostkę linki ale uważaj też bo cięgło w skrzyni obraca się chyba w koło wiec przed odpaleniem sprawdź czy pozycje z wyświetlacza pokrywają się z drążkiem jeśli nie to szukaj drugiej pozycji biegu powtarzając wszystko od początku, chodzi tu oto że linka w innych ( złych ) pozycjach cięgła okazuje się zbyt krótka. Jeśli kostka linki nie była rozbierana lub przy demontażu się nie uszkodziła to teoretycznie powinno wszystko pasować i nie będzie potrzeby jej regulacji. To tak ile mi do głowy teraz na wieczór po harówce przyszło jak byś miał więcej pytań to możesz dzwonić do mnie na PW wysyłam CI mój nr .
Ps.
Dziki za opis kosztów :)

Awatar użytkownika
grzegorz m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 376
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: grzegorz m » 23 paź 2013, 20:49

Wysłałem

Awatar użytkownika
grzegorz m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 376
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: grzegorz m » 23 paź 2013, 20:51

Ja natomiast umówiłem się na wtorek do moich znakomitych mechaników na dalszą naprawę mojej skrzyni.
Mają się nią zająć.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2130
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: LUKIThesis » 23 paź 2013, 22:02

grzegorz m pisze:Wysłałem
z mojej strony dzięki :)
grzegorz m pisze:Ja natomiast umówiłem się na wtorek do moich znakomitych mechaników na dalszą naprawę mojej skrzyni.
Mają się nią zająć.
W takim razie życzę powodzenia, będę trzymał kciuki :)

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: Jacek » 24 paź 2013, 15:14

Dzięki za opis,
dorobiłem ustawiak, jak będzie czas to pojadę do mechanika założyć pozycjoner i ustawić linkę.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2130
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: LUKIThesis » 03 lis 2013, 9:52

I jak tam ustawiłeś już pozycjoner ? Masz wszystkie biegi ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”