Lybra - co wyłącza / załącza klimatyzator podczas pracy

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lybra - co wyłącza / załącza klimatyzator podczas pracy

Post autor: Toper » 21 lip 2012, 23:42

Krzysiek82 pisze:Pamiętaj, że kratki od skrajnych stron (pasażer i kierowca) słabo wieją z uwagi na układ kanałów. Także tam nie mierzy się temperatury. Serwisówka mówi o pomiarze temperatury w środkowych kratkach. Prawidłowy zakres to 8-12 stopni na 3 kreskach dmuchawy i pozycji LO temperatury. Jeśli masz 10, to jest to prawidłowe. Ja miałem co prawda 6 stopni, ale:
1. Temperatura na zewnątrz była wtedy około 15 stopni
2. Mam całe bebechy kompresora nowe, skraplacz nowy i osuszacz także nowy! Więc jego wydajność może być dużo większa niż już kilku / kilkunastoletniego.

Inna sprawa, że jak były upały - słońce waliło żarem w dach, szybę, itp., to z kratek też mi leciało około 9 stopni.

Według mnie wszystko jest ok.
mierzyłem w środkowych kratkach (pod radiem) i jest różnica ok 4-5 stopni pomiędzy kierowcą i pasażerem. Stąd podejrzewam, że ten nieszczęsny silniczek nie domyka kanału. Pewnie jak jest upał to jest jeszcze większa różnica. No trudno, będę musiał tam znowu zajrzeć.
Dzięki za info z tymi 10 stopniami, nie będę się martwił, że coś jest nie tak.

Pozdrawiam
Toper

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Re: Lybra - co wyłącza / załącza klimatyzator podczas pracy

Post autor: Krzysiek82 » 22 lip 2012, 11:20

Toper pisze:
Krzysiek82 pisze:Pamiętaj, że kratki od skrajnych stron (pasażer i kierowca) słabo wieją z uwagi na układ kanałów. Także tam nie mierzy się temperatury. Serwisówka mówi o pomiarze temperatury w środkowych kratkach. Prawidłowy zakres to 8-12 stopni na 3 kreskach dmuchawy i pozycji LO temperatury. Jeśli masz 10, to jest to prawidłowe. Ja miałem co prawda 6 stopni, ale:
1. Temperatura na zewnątrz była wtedy około 15 stopni
2. Mam całe bebechy kompresora nowe, skraplacz nowy i osuszacz także nowy! Więc jego wydajność może być dużo większa niż już kilku / kilkunastoletniego.

Inna sprawa, że jak były upały - słońce waliło żarem w dach, szybę, itp., to z kratek też mi leciało około 9 stopni.

Według mnie wszystko jest ok.
mierzyłem w środkowych kratkach (pod radiem) i jest różnica ok 4-5 stopni pomiędzy kierowcą i pasażerem. Stąd podejrzewam, że ten nieszczęsny silniczek nie domyka kanału. Pewnie jak jest upał to jest jeszcze większa różnica. No trudno, będę musiał tam znowu zajrzeć.
Dzięki za info z tymi 10 stopniami, nie będę się martwił, że coś jest nie tak.

Pozdrawiam
Toper
Zaraz, zaraz... Co znaczy różnica między kierowcą i pasażerem? Mówimy o tych skrajnych kratkach przy szybach bocznych (wtedy jest mniejszy nadmuch i większa temperatura) czy o tych dwóch kratkach środkowych, z których jedna jest dla kierowcy, a druga dla pasażera? Bo tam różnicy nie powinno być w temperaturze i nawiewie. Ba, tam nie chyba rozdziału silniczkiem, bo to jest wspólny kanał regulowany tylko żeberkami kratek...

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10688
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - co wyłącza / załącza klimatyzator podczas pracy

Post autor: FXX » 22 lip 2012, 11:25

A z tego co mi wiadomo, to na środku również jest rozdział. Z tego wynikają chociażby problemy z tym, że z jednej strony klima działa normalnie, a z drugiej silniczek się zacina i leci np tylko ciepłe.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Re: Lybra - co wyłącza / załącza klimatyzator podczas pracy

Post autor: Krzysiek82 » 22 lip 2012, 11:56

Faktycznie. Masz rację. W końcu są dwie strefy :)

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lybra - co wyłącza / załącza klimatyzator podczas pracy

Post autor: Toper » 22 lip 2012, 21:49

FXX pisze:A z tego co mi wiadomo, to na środku również jest rozdział. Z tego wynikają chociażby problemy z tym, że z jednej strony klima działa normalnie, a z drugiej silniczek się zacina i leci np tylko ciepłe.

dokładnie tak jest u mnie :-(

Pozdrawiam
Toper

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”