Kappa - alternator, prąd ładowania 14,4V

Awatar użytkownika
karol69
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 333
Rejestracja: 06 lip 2005, 0:00
Imię: karol
Lokalizacja: Białystok

Kappa - alternator, prąd ładowania 14,4V

Post autor: karol69 » 21 cze 2006, 19:03

mam 14,4 volta na akumulatorze na biegu jałowym na wyłaczonym silniku 12,45V się zastanawiam czy te 14,4 to nie zadużo? tak mnie naszlo jak wymieniłem 2 zarówki pod rząd
Kapiszon 2.0
Kappa 2.0 Białystok

Prezes

Kappa - ładowanie na biegu jałowym

Post autor: Prezes » 21 cze 2006, 23:52

jest OK. Masz dobre ładowanie.

Awatar użytkownika
TADEO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 334
Rejestracja: 01 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Szczecin

Kappa - ładowanie na biegu jałowym

Post autor: TADEO » 22 cze 2006, 0:17

tylko pozazdroscic takiego napiecia :)
Była Lancia Delta 08.07.2008
Był VW Golf V GTI
Jest BMW 7 e65 730d

Awatar użytkownika
karol69
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 333
Rejestracja: 06 lip 2005, 0:00
Imię: karol
Lokalizacja: Białystok

Kappa - ładowanie na biegu jałowym

Post autor: karol69 » 22 cze 2006, 5:55

a juz myslałem że pobawie się w rozkrecanie alternatora, nic to rozbiorę co innego :)
Kappa 2.0 Białystok

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - ładowanie na biegu jałowym

Post autor: prezesjm » 22 cze 2006, 7:12

Można jeszcze spróbować zmierzyć napięcie jak zwiększysz obroty, powłączasz odbiorniki, itp. Zakładając że miernik dobrze pokazuje, napięcie mieści się w normie. Jeśli jednak po dodaniu gazu będzie większe to coś z regulatorem napięcia.

Awatar użytkownika
karol69
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 333
Rejestracja: 06 lip 2005, 0:00
Imię: karol
Lokalizacja: Białystok

Kappa - ładowanie na biegu jałowym

Post autor: karol69 » 22 cze 2006, 7:32

regulator napięcia to częśc alternatora ? czy występuje poza alternatorem ,
czy to diody na alternatorze jak kiedyś bywało ?
Kappa 2.0 Białystok

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Kappa - ładowanie na biegu jałowym

Post autor: mario09 » 22 cze 2006, 7:47

To moze lepiej go nie rozbieraj. Kazdy alterntor musi miec diody. Regulator to oczywiscie "czesc alternatora" i nie wystepuje osobno jak jak to kiedys bywalo w Poloniach czy "Żulach".
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - ładowanie na biegu jałowym

Post autor: prezesjm » 22 cze 2006, 7:49

"karol69" pisze:regulator napięcia to częśc alternatora ? czy występuje poza alternatorem ,
czy to diody na alternatorze jak kiedyś bywało ?
W twoim aucie regulator jest w alternatorze, dokładniej przykręcony do niego, diody występują w każdym alternatorze bo jest to generator prądu zmiennego a w aucie jak wiadomo stosuje się napięcie stałe.

Awatar użytkownika
karol69
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 333
Rejestracja: 06 lip 2005, 0:00
Imię: karol
Lokalizacja: Białystok

Kappa - ładowanie na biegu jałowym

Post autor: karol69 » 22 cze 2006, 9:46

DZIEKI SERDECZNE
Kappa 2.0 Białystok

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1392
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Odp: kappa - 14,4 Volt na jałowym

Post autor: Luckyy » 22 cze 2006, 15:00

"karol69" pisze:mam 14,4 volta na akumulatorze na biegu jałowym na wyłaczonym silniku 12,45V się zastanawiam czy te 14,4 to nie zadużo? tak mnie naszlo jak wymieniłem 2 zarówki pod rząd
Kapiszon 2.0
a u mnie do tej pory zawsze bylo 2-3 kreski za polowa, a teraz przy wlaczonej klimie i wolnych obrotach spada o 4 kreski czyli jest o dwie przed polowa, jak przygazuje to do polowy dobije - czyzby czas cos sprawdzic ??
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Prezes

Odp: kappa - 14,4 Volt na jałowym

Post autor: Prezes » 22 cze 2006, 16:20

"Luckyy" pisze:
"karol69" pisze:mam 14,4 volta na akumulatorze na biegu jałowym na wyłaczonym silniku 12,45V się zastanawiam czy te 14,4 to nie zadużo? tak mnie naszlo jak wymieniłem 2 zarówki pod rząd
Kapiszon 2.0
a u mnie do tej pory zawsze bylo 2-3 kreski za polowa, a teraz przy wlaczonej klimie i wolnych obrotach spada o 4 kreski czyli jest o dwie przed polowa, jak przygazuje to do polowy dobije - czyzby czas cos sprawdzic ??
nie marudz :) wszystko jest oki . JTD ma 2 wentylatory króre potrzebują sporo pradu ( w benzynach 1 ) . Przy okazji sprawdzimy Ci opornik 1 biegu wentylatorów i to wszystko.

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1392
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Odp: kappa - 14,4 Volt na jałowym

Post autor: Luckyy » 25 cze 2006, 19:09

"Prezes" pisze:
"Luckyy" pisze:
"karol69" pisze:mam 14,4 volta na akumulatorze na biegu jałowym na wyłaczonym silniku 12,45V się zastanawiam czy te 14,4 to nie zadużo? tak mnie naszlo jak wymieniłem 2 zarówki pod rząd
Kapiszon 2.0
a u mnie do tej pory zawsze bylo 2-3 kreski za polowa, a teraz przy wlaczonej klimie i wolnych obrotach spada o 4 kreski czyli jest o dwie przed polowa, jak przygazuje to do polowy dobije - czyzby czas cos sprawdzic ??
nie marudz :) wszystko jest oki . JTD ma 2 wentylatory króre potrzebują sporo pradu ( w benzynach 1 ) . Przy okazji sprawdzimy Ci opornik 1 biegu wentylatorów i to wszystko.
SPOKO -wiem ze nie ma sie po co mazac ... poprostu zaczela sie ruszac wskazowka ktora zawsze stala w tym samym miejscu :)

Mialem chwile czasu i podlaczylem Voltomierz do Akumulatora okazalo sie ze napiecie troche spada przy zalaczaniu wentylatorow, ale nie tak jak pokazuje ten wskaznik na desce z 12,5 na 11,5 tylko z 14,8 do 14,4 V.
Zatem pytanko - gdzie jest podlaczony ten wskaznik z deski i ktore masy sprawdzic ;-)
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”