Lybra 2,4 150 KM - kontrolka oleju/temp 100st

prezes1987
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 21 sie 2011, 14:26
Imię: Marek
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Lybra 2,4 150 KM - kontrolka oleju/temp 100st

Post autor: prezes1987 » 17 gru 2011, 11:10

Jestem w trasie do warszawy zaświeciła się kontrolka oleju i samochód zgasł. temperatura wzrosła do 100 stopni. (olej jest w normie tak jak i wszystkie inne płyny, wentylator działa). po 20 minutach samochód po wielkich oporach odpalił (bardzo trzęsło silnikiem podczas odpalania) kontrolka z oleju dalej świeci, dojechałem do stacji i nie wiem co mam dalej robić. muszę pokonać jeszcze 60 km nie wiem czy mogę nim jechać ? Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
Sharuga
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 806
Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Lokalizacja: Połczyn Zdrój

Re: Lybra 2,4 150 km Pomocy

Post autor: Sharuga » 17 gru 2011, 11:43

prezes1987 pisze:Jestem w trasie do warszawy zaświeciła się kontrolka oleju i samochód zgasł. temperatura wzrosła do 100 stopni. (olej jest w normie tak jak i wszystkie inne płyny, wentylator działa). po 20 minutach samochód po wielkich oporach odpalił (bardzo trzęsło silnikiem podczas odpalania) kontrolka z oleju dalej świeci, dojechałem do stacji i nie wiem co mam dalej robić. muszę pokonać jeszcze 60 km nie wiem czy mogę nim jechać ? Proszę o pomoc.
Wygląda na obróconą panewkę, co ponoć jest częstą przypadłością 2.4. Niestety w takim przypadku - koniec jazdy.
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 2,4 150 km Pomocy

Post autor: grzole » 17 gru 2011, 12:02

prezes1987 pisze:Jestem w trasie do warszawy zaświeciła się kontrolka oleju i samochód zgasł. temperatura wzrosła do 100 stopni. (olej jest w normie tak jak i wszystkie inne płyny, wentylator działa). po 20 minutach samochód po wielkich oporach odpalił (bardzo trzęsło silnikiem podczas odpalania) kontrolka z oleju dalej świeci, dojechałem do stacji i nie wiem co mam dalej robić. muszę pokonać jeszcze 60 km nie wiem czy mogę nim jechać ? Proszę o pomoc.
Holowanie do warsztatu pozostaje. Każda próba odpalania i kontynuowania jazdy pogorszy stan wału.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2,4 150 km Pomocy

Post autor: FXX » 17 gru 2011, 12:04

Owszem jest częstą przypadłością, ale w 2.4 PB, a nie 2.4JTD.
Osobiście bym stawiał na coś innego niż obrócona panewka, bo na panewkę te objawy nie do końca pasują...
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
Sharuga
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 806
Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Lokalizacja: Połczyn Zdrój

Re: Lybra 2,4 150 km Pomocy

Post autor: Sharuga » 17 gru 2011, 12:07

FXX pisze:Owszem jest częstą przypadłością, ale w 2.4 PB, a nie 2.4JTD.
A nie napisał, że jtd a po koniach nie rozpoznaję :)
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2,4 150 km Pomocy

Post autor: FXX » 17 gru 2011, 12:19

Nawet nie po koniach ;) W Lybrze największym dostępnym benzyniakiem było 2,0 VIS (nie licząc wersji Protecta, ale trafić ją to jak 6 w totka).
Dlatego obstawiam jakieś problemy z pompą olejową, ale tak to możemy sobie gdybać. Rozwiązanie jest jedno - hol/laweta i warsztat.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: Lybra 2,4 150 km Pomocy

Post autor: brygadzista1 » 17 gru 2011, 13:16

W JTD panewka raczej odpada, ja obstawiam jakis problem z elektryka, gorzej jesli nie bylo smarowania i dlatego temp poszla na 100 stopni. Zycze Ci jednak bardziej elektryki niz tego drugiego. Nie mecz juz silnika i bierz Lawete.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

zbys61
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 27 sty 2010, 15:15
Lokalizacja: Toruń

Re: Lybra 2,4 150 km Pomocy

Post autor: zbys61 » 17 gru 2011, 13:19

Moim zdaniem wszystkie objawy pasują do uszkodzenia pompy olejowej, po pierwsze brak ciśnienia w układzie olejowym czyli kontrolka od oleju po drugie temperatura olej nie krąży i silnik się przegrzewa. Pompa oleju jest na łańcuszku(jeśli się nie mylę) i możliwe jest jego zerwanie. Pompa często ma objawy uszkodzenie jak jest wysłużona zaczyna hałasować w okolicy pasków, znajduje się w dolnej części silniki pod nimi. Bez mechanika się nie obejdzie.
Kto raz zasiadł w Lancii Już nigdy z niej nie wyjdzie :D

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: Lybra 2,4 150 km Pomocy

Post autor: brygadzista1 » 17 gru 2011, 13:26

No wlasnie z tym ze jesli to faktycznie pompa to silnik bedzie do kapitalki jesli pracowal bez oleju dluzszy czas.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

Awatar użytkownika
Sharuga
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 806
Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Lokalizacja: Połczyn Zdrój

Re: Lybra 2,4 150 km Pomocy

Post autor: Sharuga » 17 gru 2011, 20:54

FXX pisze:Nawet nie po koniach ;) W Lybrze największym dostępnym benzyniakiem było 2,0 VIS (nie licząc wersji Protecta, ale trafić ją to jak 6 w totka).
Upsss : gafa : Faktycznie Lybra. Nie wiem, dlaczego pewien byłem, że mowa o Kappie. Ale zaćmienie :)
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”