Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
Przelącznik służy do opcji diagnostyki (czyli silnik plus ABS, lub sam Airbag) jednak nie polecam tego wynalazku, lepiej już kupić coś sprawdzonego np. w firmie viaken z krakowa. Nie robie kryptoreklamy na forum, ale każdy interfejs zakupiony w viakenie działał poprawnie.Tomkom pisze:http://allegro.pl/obd-2-fiat-alfa-lanci ... 32674.html
O co chodzi z tym przełącznikiem?
Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
- qra69
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 15:53
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
czy taki kabelek będzie dobry?
http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-r ... 61293.html
http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-r ... 61293.html
poprzednio:>Fiat Marea Weekend 1.6 ELX automat
aktualnie:> Lancia Lybra 1.8 PB+LPG sedan '00
aktualnie:> Lancia Lybra 1.8 PB+LPG sedan '00
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
Będzie oki tylko jeszcze musisz zakupić u nich adapter z gniazda OBD2 na wtyk Fiat 3pin.qra69 pisze:czy taki kabelek będzie dobry?
http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-r ... 61293.html
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
- qra69
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 15:53
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
to w lybrze jest 3pin??i gdzie wogole jest wtyczka?
poprzednio:>Fiat Marea Weekend 1.6 ELX automat
aktualnie:> Lancia Lybra 1.8 PB+LPG sedan '00
aktualnie:> Lancia Lybra 1.8 PB+LPG sedan '00
-
- Klubowicz
- Posty: 1185
- Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)
Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
w Lybrze jest wtyczka obd2 - bez przejściówki się obejdziestabraf pisze:Będzie oki tylko jeszcze musisz zakupić u nich adapter z gniazda OBD2 na wtyk Fiat 3pin.qra69 pisze:czy taki kabelek będzie dobry?
http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-r ... 61293.html
schowana jest ona za zaślepką przy bezpiecznikach umieszczonych przy kierownicy
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
Ojjj sorry myślałem o Kappiedeclamer pisze:w Lybrze jest wtyczka obd2 - bez przejściówki się obejdziestabraf pisze:Będzie oki tylko jeszcze musisz zakupić u nich adapter z gniazda OBD2 na wtyk Fiat 3pin.qra69 pisze:czy taki kabelek będzie dobry?
http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-r ... 61293.html
schowana jest ona za zaślepką przy bezpiecznikach umieszczonych przy kierownicy
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
-
- Klubowicz
- Posty: 1185
- Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)
Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
miał ktoś z Was problem zbyt dużego opóźnienia? Latency too high czy jakoś tak. Próbowałem się łączyć niebieskim kabelkiem z przełącznikiem linii K z FES 2.7.2. Ustawienia portu COM mam takie jak być powinny. FES łączy się z komputerami silnika, abs-u ale przy próbie podejrzenia parametrów za pomocą FES wyskakuje mi do okna wyboru marki i modelu samochodu. Jeden laptop z kartą pcimcia USB2.0, drugi z USB2.0 na pokładzie. Na obu laptopach te same problemy... Wszelkie sugestie mile widziane
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy
Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
Opóźnienie zmieniasz w utawieniach portu w menedrzeze urzadzen ,wchodzisz we właściwości dajesz zaawansowane i zmieniasz opóźnienie (latency)na 1 .
-
- Klubowicz
- Posty: 1185
- Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)
Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
Dzięki za podpowiedź ale i Latency i paczki transmisji i odbioru zmieniałem i niestety nic się nie działo. Dziś sprawdzę na innym kabelku - będę mógł wyeliminować problem ustawień laptopaMoglaj pisze:Opóźnienie zmieniasz w utawieniach portu w menedrzeze urzadzen ,wchodzisz we właściwości dajesz zaawansowane i zmieniasz opóźnienie (latency)na 1 .
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy
Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
Pytanie co do różnicach ELM a VAG i FiatEcuScan .
Zakładam , że jak chcę oglądać parametry w Delcie i Pandzie wystaczy mi VAG i program FES . A jak chcę czasem zajrzeć jeszcze do kumpla Hyundaia i30 1.6 CRDi to lepiej ELM i programiki do niego dedykowane .
Słyszałem też , że można kupić ELM z przejściówką do FES .
Jak to w końcu jest ?
Zakładam , że jak chcę oglądać parametry w Delcie i Pandzie wystaczy mi VAG i program FES . A jak chcę czasem zajrzeć jeszcze do kumpla Hyundaia i30 1.6 CRDi to lepiej ELM i programiki do niego dedykowane .
Słyszałem też , że można kupić ELM z przejściówką do FES .
Jak to w końcu jest ?
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło
-----------------------------------------
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło
-----------------------------------------
-
- Klubowicz
- Posty: 1185
- Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)
Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
różnica jest taka że ELM jest na układzie scalonym - zazwyczaj PIC - i obsługuje dodatkowo protokół CAN. Większość nowych aut posiada ten protokół. Jest to coś jakby sieć LAN pomiędzy komputerami-podzespołami odpowiadających za różne rzeczy. Np w Stilo jest oprócz komputera silnika body komputer odpowiadający za oświetlenie wnętrza, osobny jest do elektrycznego wspomagania itp itd... Wyjście sieci CAN jest na którymś tam pinie we wtyczce OBD2. W naszych autach - Lancia, Alfa, Fiat zazwyczaj jest tak że tzw linia K (linia po której można sobie "pogadać" z komputerem w aucie) jest na osobnych pinach. i tak pin7 idzie do komputera silnika, pin3 - komputer poduszek, pin1 i 9- komputer ABS-u, piny 12 i 13 - alarm, dodatkowe oświetlenie i chyba dodatkowe ogrzewanie.thermano pisze:Pytanie co do różnicach ELM a VAG i FiatEcuScan .
Zakładam , że jak chcę oglądać parametry w Delcie i Pandzie wystaczy mi VAG i program FES . A jak chcę czasem zajrzeć jeszcze do kumpla Hyundaia i30 1.6 CRDi to lepiej ELM i programiki do niego dedykowane .
Słyszałem też , że można kupić ELM z przejściówką do FES .
Jak to w końcu jest ?
reasumując: ELM nadaje się do obsługi komputera silnika, a po małej przeróbce do połączenia się z komputerem ABS i Airbaga, Typowy kabel VAG KKL - do podłączenia się do komputera silnika, Kabel VAG+FiatEcuScan jest dodatkowo z przełącznikiem aby można się bezproblemowo przełączać pomiędzy komputerami silnika, ABS-u i poduszek.
W starszych modelach Lancii np. Kappa jest złącze 3-pinowe i wtedy się kupuje przejściówkę OBD2<>3piny+kabelek z krokodylkiem na końcu i się można podłączyć takim do odpowiedniego komputera. Z tego co wiem każdy komputer (silnik, ABS, Airbag) ma osobną 3pinową wtyczkę .
Najlepiej mieć cały zestaw: ELM, FiatEcuScan i 3piny jeśli ktoś chce robić wszystkie włoszki
Jeśli komuś nie zależy na dogłębnym sprawdzaniu przeszłości auta (typu ile razy wystrzeliły poduchy i które) to bardziej polecam ELM-a plus dodatkową przejściówkę dla 3-pin dla starszych aut.
Sorki za wywód ale poczułem ochotę podzielenia się tym o czym wiem Może się kilku osobom trochę rozjaśni co to te OBD
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy
Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
Ale z tego widzę , że i jeden i drugi obsługuje silnik , ABS i poduszki . Więc nadal ta różnica jest dla mnie płynna , żebym mógł zdecydować co potrzebuję w moim przypadku . Chciałbym mieć coś uniwersalnego , głównie pod silnik , ale pod różne auta zarówno z Fiat Group jak i np. Hyundaia . VAG z FES obsłuży tylko FiatGroup jak rozumiem a ELM wszystko ?
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło
-----------------------------------------
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło
-----------------------------------------
-
- Klubowicz
- Posty: 1185
- Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)
Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
Więc polecam Ci ELM-a. Nie ma uniwersalnego interfejsu do wszystkiego ale jednak ELM jest bardziej uniwersalny i na niego są też ciekawsze programy do diagnostyki np PCMSCAN. Ja mam Fiaty w rodzinie więc zakupiłem sobie VAG-a z przełącznikiem i na razie próbuje go odpalić... (błąd Latency too high). Z tego co pamiętam przy ELM-ie nie miałem takich problemów...
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
VAG też Ci wszystko zdiagnozuje (Audi, Skoda, VW, itd.), ale musisz mieć inne programy (np. VagCom lub jego najnowsza wersja pod inną nazwą). Jeśli chodzi o grupę Fiat/Lancia/Alfa, to VAG umożliwia diagnostykę silnika, poduch i ABSu. Działa dobrze, bez problemu. Nowe wersje tego kabla mają już przełącznik do ABSu i poduch. Starsze nie mają, ale można sobie samemu przerobić.