Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

Awatar użytkownika
Tomkom
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 80
Rejestracja: 08 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Piła

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

Post autor: Tomkom » 24 sty 2011, 23:50

http://allegro.pl/obd-2-fiat-alfa-lanci ... 32674.html

O co chodzi z tym przełącznikiem?

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

Post autor: Lukasz_TG » 25 sty 2011, 0:18

Tomkom pisze:http://allegro.pl/obd-2-fiat-alfa-lanci ... 32674.html

O co chodzi z tym przełącznikiem?
Przelącznik służy do opcji diagnostyki (czyli silnik plus ABS, lub sam Airbag) jednak nie polecam tego wynalazku, lepiej już kupić coś sprawdzonego np. w firmie viaken z krakowa. Nie robie kryptoreklamy na forum, ale każdy interfejs zakupiony w viakenie działał poprawnie.

Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
qra69
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 10 kwie 2011, 15:53
Imię: Artur
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

Post autor: qra69 » 28 kwie 2011, 11:33

czy taki kabelek będzie dobry?
http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-r ... 61293.html
poprzednio:>Fiat Marea Weekend 1.6 ELX automat
aktualnie:> Lancia Lybra 1.8 PB+LPG sedan '00

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8465
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

Post autor: stabraf » 28 kwie 2011, 12:33

qra69 pisze:czy taki kabelek będzie dobry?
http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-r ... 61293.html
Będzie oki tylko jeszcze musisz zakupić u nich adapter z gniazda OBD2 na wtyk Fiat 3pin.

Awatar użytkownika
qra69
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 10 kwie 2011, 15:53
Imię: Artur
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

Post autor: qra69 » 28 kwie 2011, 13:11

to w lybrze jest 3pin??i gdzie wogole jest wtyczka?
poprzednio:>Fiat Marea Weekend 1.6 ELX automat
aktualnie:> Lancia Lybra 1.8 PB+LPG sedan '00

Kris
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1180
Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

Post autor: Kris » 28 kwie 2011, 13:13

stabraf pisze:
qra69 pisze:czy taki kabelek będzie dobry?
http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-r ... 61293.html
Będzie oki tylko jeszcze musisz zakupić u nich adapter z gniazda OBD2 na wtyk Fiat 3pin.
w Lybrze jest wtyczka obd2 - bez przejściówki się obejdzie
schowana jest ona za zaślepką przy bezpiecznikach umieszczonych przy kierownicy
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Toyota Verso

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8465
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

Post autor: stabraf » 28 kwie 2011, 13:20

declamer pisze:
stabraf pisze:
qra69 pisze:czy taki kabelek będzie dobry?
http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-r ... 61293.html
Będzie oki tylko jeszcze musisz zakupić u nich adapter z gniazda OBD2 na wtyk Fiat 3pin.
w Lybrze jest wtyczka obd2 - bez przejściówki się obejdzie
schowana jest ona za zaślepką przy bezpiecznikach umieszczonych przy kierownicy
Ojjj sorry : gafa : myślałem o Kappie ;)

Kris
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1180
Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

Post autor: Kris » 04 maja 2011, 10:42

miał ktoś z Was problem zbyt dużego opóźnienia? Latency too high czy jakoś tak. Próbowałem się łączyć niebieskim kabelkiem z przełącznikiem linii K z FES 2.7.2. Ustawienia portu COM mam takie jak być powinny. FES łączy się z komputerami silnika, abs-u ale przy próbie podejrzenia parametrów za pomocą FES wyskakuje mi do okna wyboru marki i modelu samochodu. Jeden laptop z kartą pcimcia USB2.0, drugi z USB2.0 na pokładzie. Na obu laptopach te same problemy... Wszelkie sugestie mile widziane
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Toyota Verso

Awatar użytkownika
Moglaj
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 519
Rejestracja: 06 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: wroclaw/olkusz
Kontakt:

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

Post autor: Moglaj » 04 maja 2011, 12:56

Opóźnienie zmieniasz w utawieniach portu w menedrzeze urzadzen ,wchodzisz we właściwości dajesz zaawansowane i zmieniasz opóźnienie (latency)na 1 .

Kris
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1180
Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

Post autor: Kris » 04 maja 2011, 13:47

Moglaj pisze:Opóźnienie zmieniasz w utawieniach portu w menedrzeze urzadzen ,wchodzisz we właściwości dajesz zaawansowane i zmieniasz opóźnienie (latency)na 1 .
Dzięki za podpowiedź ale i Latency i paczki transmisji i odbioru zmieniałem i niestety nic się nie działo. Dziś sprawdzę na innym kabelku - będę mógł wyeliminować problem ustawień laptopa
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Toyota Verso

Awatar użytkownika
thermano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 750
Rejestracja: 13 kwie 2011, 7:50
Imię: Tomasz

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

Post autor: thermano » 04 maja 2011, 14:50

Pytanie co do różnicach ELM a VAG i FiatEcuScan .

Zakładam , że jak chcę oglądać parametry w Delcie i Pandzie wystaczy mi VAG i program FES . A jak chcę czasem zajrzeć jeszcze do kumpla Hyundaia i30 1.6 CRDi to lepiej ELM i programiki do niego dedykowane .

Słyszałem też , że można kupić ELM z przejściówką do FES .

Jak to w końcu jest ?
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło :(
-----------------------------------------

Kris
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1180
Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

Post autor: Kris » 04 maja 2011, 16:49

thermano pisze:Pytanie co do różnicach ELM a VAG i FiatEcuScan .

Zakładam , że jak chcę oglądać parametry w Delcie i Pandzie wystaczy mi VAG i program FES . A jak chcę czasem zajrzeć jeszcze do kumpla Hyundaia i30 1.6 CRDi to lepiej ELM i programiki do niego dedykowane .

Słyszałem też , że można kupić ELM z przejściówką do FES .

Jak to w końcu jest ?
różnica jest taka że ELM jest na układzie scalonym - zazwyczaj PIC - i obsługuje dodatkowo protokół CAN. Większość nowych aut posiada ten protokół. Jest to coś jakby sieć LAN pomiędzy komputerami-podzespołami odpowiadających za różne rzeczy. Np w Stilo jest oprócz komputera silnika body komputer odpowiadający za oświetlenie wnętrza, osobny jest do elektrycznego wspomagania itp itd... Wyjście sieci CAN jest na którymś tam pinie we wtyczce OBD2. W naszych autach - Lancia, Alfa, Fiat zazwyczaj jest tak że tzw linia K (linia po której można sobie "pogadać" z komputerem w aucie) jest na osobnych pinach. i tak pin7 idzie do komputera silnika, pin3 - komputer poduszek, pin1 i 9- komputer ABS-u, piny 12 i 13 - alarm, dodatkowe oświetlenie i chyba dodatkowe ogrzewanie.
reasumując: ELM nadaje się do obsługi komputera silnika, a po małej przeróbce do połączenia się z komputerem ABS i Airbaga, Typowy kabel VAG KKL - do podłączenia się do komputera silnika, Kabel VAG+FiatEcuScan jest dodatkowo z przełącznikiem aby można się bezproblemowo przełączać pomiędzy komputerami silnika, ABS-u i poduszek.
W starszych modelach Lancii np. Kappa jest złącze 3-pinowe i wtedy się kupuje przejściówkę OBD2<>3piny+kabelek z krokodylkiem na końcu i się można podłączyć takim do odpowiedniego komputera. Z tego co wiem każdy komputer (silnik, ABS, Airbag) ma osobną 3pinową wtyczkę .

Najlepiej mieć cały zestaw: ELM, FiatEcuScan i 3piny jeśli ktoś chce robić wszystkie włoszki :)

Jeśli komuś nie zależy na dogłębnym sprawdzaniu przeszłości auta (typu ile razy wystrzeliły poduchy i które) to bardziej polecam ELM-a plus dodatkową przejściówkę dla 3-pin dla starszych aut.

Sorki za wywód ale poczułem ochotę podzielenia się tym o czym wiem :) Może się kilku osobom trochę rozjaśni co to te OBD :)
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Toyota Verso

Awatar użytkownika
thermano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 750
Rejestracja: 13 kwie 2011, 7:50
Imię: Tomasz

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

Post autor: thermano » 04 maja 2011, 18:28

Ale z tego widzę , że i jeden i drugi obsługuje silnik , ABS i poduszki . Więc nadal ta różnica jest dla mnie płynna , żebym mógł zdecydować co potrzebuję w moim przypadku . Chciałbym mieć coś uniwersalnego , głównie pod silnik , ale pod różne auta zarówno z Fiat Group jak i np. Hyundaia . VAG z FES obsłuży tylko FiatGroup jak rozumiem a ELM wszystko ?
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło :(
-----------------------------------------

Kris
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1180
Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

Post autor: Kris » 04 maja 2011, 22:11

Więc polecam Ci ELM-a. Nie ma uniwersalnego interfejsu do wszystkiego ale jednak ELM jest bardziej uniwersalny i na niego są też ciekawsze programy do diagnostyki np PCMSCAN. Ja mam Fiaty w rodzinie więc zakupiłem sobie VAG-a z przełącznikiem i na razie próbuje go odpalić... (błąd Latency too high). Z tego co pamiętam przy ELM-ie nie miałem takich problemów...
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Toyota Verso

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

Post autor: Krzysiek82 » 05 maja 2011, 12:04

VAG też Ci wszystko zdiagnozuje (Audi, Skoda, VW, itd.), ale musisz mieć inne programy (np. VagCom lub jego najnowsza wersja pod inną nazwą). Jeśli chodzi o grupę Fiat/Lancia/Alfa, to VAG umożliwia diagnostykę silnika, poduch i ABSu. Działa dobrze, bez problemu. Nowe wersje tego kabla mają już przełącznik do ABSu i poduch. Starsze nie mają, ale można sobie samemu przerobić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”