Delta - Chłodnica oleju z termostatem
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Delta - Chłodnica oleju z termostatem
Moje pytanie brzmi, czy w jakiejś Lancii występowały podstawki filtra oleju z termostatem lub osobnym termostatem oleju?
Mój problem polega na tym, że jak "pałuje" moją Delte to temperatura oleju przekracza 130 stopni, a gdy jadę normalnie utrzymuje się poniżej 100. Fajnie byłoby zamontowac chłodniczke, ale chciałbym miec przy niej termostat. Przerabiał może ktoś taką zabawę i wię od czego będzie pasowac podstawka lub od jakiego auto można tanio kupic takie termostat?
Mój problem polega na tym, że jak "pałuje" moją Delte to temperatura oleju przekracza 130 stopni, a gdy jadę normalnie utrzymuje się poniżej 100. Fajnie byłoby zamontowac chłodniczke, ale chciałbym miec przy niej termostat. Przerabiał może ktoś taką zabawę i wię od czego będzie pasowac podstawka lub od jakiego auto można tanio kupic takie termostat?
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12147
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Chłodnica oleju z termostatem
chyba Thema miała takie coś
Odp: Chłodnica oleju z termostatem
wszystkie benzyny 2,0turbo z osobną chlodnicą mają termostat, 1,9 td powinno być podobnie.
Re: Chłodnica oleju z termostatem
Te modele wyposażone w chłodnicę oleju mają elektrozawór do otwierania obiegu przez chłodnicę.
Poniżej Dedra Integrale, chłodnica oleju:

- stopka z filtrem, elektrozawór nr 4 na rysunku:

Poniżej Dedra 1.9 TDS, chłodnica oleju:

- stopka z filtrem, elektrozawór nr 3 na rysunku:

Co do sterowania zaworu... na pewno od temperatury, ale czy z sygnału analogowego czy z termostatu to nie wiem, musiał bym poszukać w schematach.
W eperze pisze, że to elektrozawory, ale być może to po prostu zwykłe mechaniczne zawory termostatyczne.?
pozdro
Poniżej Dedra Integrale, chłodnica oleju:
- stopka z filtrem, elektrozawór nr 4 na rysunku:
Poniżej Dedra 1.9 TDS, chłodnica oleju:
- stopka z filtrem, elektrozawór nr 3 na rysunku:
Co do sterowania zaworu... na pewno od temperatury, ale czy z sygnału analogowego czy z termostatu to nie wiem, musiał bym poszukać w schematach.
W eperze pisze, że to elektrozawory, ale być może to po prostu zwykłe mechaniczne zawory termostatyczne.?
pozdro
Ostatnio zmieniony 21 sty 2010, 22:03 przez dr_scott, łącznie zmieniany 2 razy.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06
Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06
Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Odp: Chłodnica oleju z termostatem
Najłatwiej i chyba najtaniej. Kolejne pytanie, czy uda mi się przykręcic podstawkę od td do 2,0 16v. Nawet gdyby był to elektrozawór to mnie to już wystarczająco rozwiązuje sprawę.Bany pisze:Z dedry TD bedzie najlatwiej
Odp: Chłodnica oleju z termostatem
powinno byc łatwo (zalezy dla kogo) ,trzeba tylko zaslepic orginalny wymiennik i go wywalic.
Z drugiej strony 130 stopni moze wynikac ze złej jakości oleju.
Może zamiast chłodnicy zainwestowac w olej.
W 2,0 16 nigdy z tym nie miałem problemu,mimo 100tys z laweta z prędkościami grubo ponad 100.
Z drugiej strony 130 stopni moze wynikac ze złej jakości oleju.
Może zamiast chłodnicy zainwestowac w olej.
W 2,0 16 nigdy z tym nie miałem problemu,mimo 100tys z laweta z prędkościami grubo ponad 100.
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Odp: Chłodnica oleju z termostatem
Olej mam CASTROL EDGE SPORT RS 10W60 syntetyk więc do jakości nie można miec zastrzeżeń. Ja przy prędkości 100 też nie mam problemu, jednak jak ją przegonie to już wzrasta do tych 130, powyżej 130 miałem raz na autostradzie na licznikowym 210, dalej już nie było gdzie próbowac.Bany pisze:powinno byc łatwo (zalezy dla kogo) ,trzeba tylko zaslepic orginalny wymiennik i go wywalic.
Z drugiej strony 130 stopni moze wynikac ze złej jakości oleju.
Może zamiast chłodnicy zainwestowac w olej.
W 2,0 16 nigdy z tym nie miałem problemu,mimo 100tys z laweta z prędkościami grubo ponad 100.
Dobrze mi się wydawało i znalazłem u siebie w częściach podstawkę z wyjściem na chłodnice także pozostaje mi kupic jakiś elektrozawór i mam już wszystko obmyślone.
Odp: Chłodnica oleju z termostatem
jak masz 2,0 16v to pasuje od 2,0 8/16v turbo, dedra, delta836, fiat coupe turbo. potrxebujesz klp podstawe z wężami i chodnicą +uchwyt pod prawą poduchę, nawiew-owiewkę, wlot w zderzaku rzecz jasna.
Odp: Delta - Chłodnica oleju z termostatem
Jakby co, to w Kappie jest zawór termostatyczny do obiegu oleju przez chłodniczkę.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06
Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06
Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Delta - Chłodnica oleju z termostatem
Jak na razie to chyba wystarczająco dużo się od Was dowiedziałem. Podstawka, która znalazłem jest od 8v i nie pasuje, zostaje mi kupic "łapę olejową" od fc turbo lub delty, dedry td. Czekam jeszcze do poniedziałku, bo jeden kolega z forum ITC obiecał mi porobic zdjęcia i pomierzyc podstawkę z punta gt, która ma termostat, a przez weekend przypatrzę się swojej.
Odp: Delta - Chłodnica oleju z termostatem
Z tym elektrozaworem tylko nie wiem o co chodzi.
Dobry olej bez problemu wytrzymuje 150 stopni,pytanie tylko gdzie jest czujnik temperatury.
Dobry olej bez problemu wytrzymuje 150 stopni,pytanie tylko gdzie jest czujnik temperatury.
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Delta - Chłodnica oleju z termostatem
W misce , gdzieś po środku od strony kolektora dolotowego.
Odp: Re: Delta - Chłodnica oleju z termostatem
W takim razie nie szukal bym sobie zbędnej roboty.mac1us pisze:W misce , gdzieś po środku od strony kolektora dolotowego.
Po przejściu oleju przez wymiennik bedzie mniejsza temperatura.
Castrola do pałowania bym nie wlewał.
- lordabarth
- Forumowicz/ka
- Posty: 143
- Rejestracja: 23 lis 2008, 0:00
- Skype: lordabarth
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wolbrom
Odp: Re: Delta - Chłodnica oleju z termostatem
Czujniki ciśnienia i temperatury sa w łapie silnika przy filtrze olejumac1us pisze:W misce , gdzieś po środku od strony kolektora dolotowego.