Delta - Chłodnica oleju z termostatem

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Delta - Chłodnica oleju z termostatem

Post autor: mac1us » 21 sty 2010, 18:50

Moje pytanie brzmi, czy w jakiejś Lancii występowały podstawki filtra oleju z termostatem lub osobnym termostatem oleju?
Mój problem polega na tym, że jak "pałuje" moją Delte to temperatura oleju przekracza 130 stopni, a gdy jadę normalnie utrzymuje się poniżej 100. Fajnie byłoby zamontowac chłodniczke, ale chciałbym miec przy niej termostat. Przerabiał może ktoś taką zabawę i wię od czego będzie pasowac podstawka lub od jakiego auto można tanio kupic takie termostat?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12147
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Chłodnica oleju z termostatem

Post autor: topcio » 21 sty 2010, 19:03

chyba Thema miała takie coś
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

Odp: Chłodnica oleju z termostatem

Post autor: evo » 21 sty 2010, 21:13

wszystkie benzyny 2,0turbo z osobną chlodnicą mają termostat, 1,9 td powinno być podobnie.

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Re: Chłodnica oleju z termostatem

Post autor: dr_scott » 21 sty 2010, 21:42

Te modele wyposażone w chłodnicę oleju mają elektrozawór do otwierania obiegu przez chłodnicę.

Poniżej Dedra Integrale, chłodnica oleju:
Obrazek
- stopka z filtrem, elektrozawór nr 4 na rysunku:
Obrazek

Poniżej Dedra 1.9 TDS, chłodnica oleju:
Obrazek
- stopka z filtrem, elektrozawór nr 3 na rysunku:
Obrazek

Co do sterowania zaworu... na pewno od temperatury, ale czy z sygnału analogowego czy z termostatu to nie wiem, musiał bym poszukać w schematach.
W eperze pisze, że to elektrozawory, ale być może to po prostu zwykłe mechaniczne zawory termostatyczne.?

pozdro
Ostatnio zmieniony 21 sty 2010, 22:03 przez dr_scott, łącznie zmieniany 2 razy.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Chłodnica oleju z termostatem

Post autor: Bany » 21 sty 2010, 21:54

Z dedry TD bedzie najlatwiej

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Odp: Chłodnica oleju z termostatem

Post autor: mac1us » 22 sty 2010, 10:00

Bany pisze:Z dedry TD bedzie najlatwiej
Najłatwiej i chyba najtaniej. Kolejne pytanie, czy uda mi się przykręcic podstawkę od td do 2,0 16v. Nawet gdyby był to elektrozawór to mnie to już wystarczająco rozwiązuje sprawę.

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Chłodnica oleju z termostatem

Post autor: Bany » 22 sty 2010, 10:33

powinno byc łatwo (zalezy dla kogo) ,trzeba tylko zaslepic orginalny wymiennik i go wywalic.
Z drugiej strony 130 stopni moze wynikac ze złej jakości oleju.
Może zamiast chłodnicy zainwestowac w olej.
W 2,0 16 nigdy z tym nie miałem problemu,mimo 100tys z laweta z prędkościami grubo ponad 100.

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Odp: Chłodnica oleju z termostatem

Post autor: mac1us » 22 sty 2010, 11:55

Bany pisze:powinno byc łatwo (zalezy dla kogo) ,trzeba tylko zaslepic orginalny wymiennik i go wywalic.
Z drugiej strony 130 stopni moze wynikac ze złej jakości oleju.
Może zamiast chłodnicy zainwestowac w olej.
W 2,0 16 nigdy z tym nie miałem problemu,mimo 100tys z laweta z prędkościami grubo ponad 100.
Olej mam CASTROL EDGE SPORT RS 10W60 syntetyk więc do jakości nie można miec zastrzeżeń. Ja przy prędkości 100 też nie mam problemu, jednak jak ją przegonie to już wzrasta do tych 130, powyżej 130 miałem raz na autostradzie na licznikowym 210, dalej już nie było gdzie próbowac.

Dobrze mi się wydawało i znalazłem u siebie w częściach podstawkę z wyjściem na chłodnice także pozostaje mi kupic jakiś elektrozawór i mam już wszystko obmyślone.

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

Odp: Chłodnica oleju z termostatem

Post autor: evo » 22 sty 2010, 15:54

jak masz 2,0 16v to pasuje od 2,0 8/16v turbo, dedra, delta836, fiat coupe turbo. potrxebujesz klp podstawe z wężami i chodnicą +uchwyt pod prawą poduchę, nawiew-owiewkę, wlot w zderzaku rzecz jasna.

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Odp: Delta - Chłodnica oleju z termostatem

Post autor: dr_scott » 22 sty 2010, 21:56

Jakby co, to w Kappie jest zawór termostatyczny do obiegu oleju przez chłodniczkę.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta - Chłodnica oleju z termostatem

Post autor: mac1us » 22 sty 2010, 22:37

Jak na razie to chyba wystarczająco dużo się od Was dowiedziałem. Podstawka, która znalazłem jest od 8v i nie pasuje, zostaje mi kupic "łapę olejową" od fc turbo lub delty, dedry td. Czekam jeszcze do poniedziałku, bo jeden kolega z forum ITC obiecał mi porobic zdjęcia i pomierzyc podstawkę z punta gt, która ma termostat, a przez weekend przypatrzę się swojej.

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Delta - Chłodnica oleju z termostatem

Post autor: Bany » 22 sty 2010, 23:45

Z tym elektrozaworem tylko nie wiem o co chodzi.
Dobry olej bez problemu wytrzymuje 150 stopni,pytanie tylko gdzie jest czujnik temperatury.

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta - Chłodnica oleju z termostatem

Post autor: mac1us » 23 sty 2010, 12:42

W misce , gdzieś po środku od strony kolektora dolotowego.

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Re: Delta - Chłodnica oleju z termostatem

Post autor: Bany » 23 sty 2010, 16:31

mac1us pisze:W misce , gdzieś po środku od strony kolektora dolotowego.
W takim razie nie szukal bym sobie zbędnej roboty.
Po przejściu oleju przez wymiennik bedzie mniejsza temperatura.
Castrola do pałowania bym nie wlewał.

Awatar użytkownika
lordabarth
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 143
Rejestracja: 23 lis 2008, 0:00
Skype: lordabarth
Imię: Michał
Lokalizacja: Wolbrom

Odp: Re: Delta - Chłodnica oleju z termostatem

Post autor: lordabarth » 23 sty 2010, 16:58

mac1us pisze:W misce , gdzieś po środku od strony kolektora dolotowego.
Czujniki ciśnienia i temperatury sa w łapie silnika przy filtrze oleju

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”