Odczyty parametrów ECU
Odczyty parametrów ECU
przepustnica jest raczej zamknięta. jeśli już wywaliłeś te tulejki to jeszcze iglakiem rozpiłuj bo to jest różnica 6-7 stopni może więcej nawet więc musisz takie fasolki porobić no i potem podkładki pod śruby większej średnicy.
Odczyty parametrów ECU
Właśnie tak zrobiłem: fasolki z tulejek, jeszcze większe fasolki, tulejki się obracają, więc są nie potrzebne
Odczyty parametrów ECU
To ja coś dodam (wszystko dotyczy euroscanu/visa), tak jak kolega napisał żeby wykorzystać stary komputer, bo one posiadały (w wiekszości) dwa porty szeregowe (RS232), a są one niezbędne do pracy interfejsu. Gorzej sprawa wygląda w laptopach, tych z dwoma złączami jest niewiele, a nowe w ogóle ich nie posiadają. Oczywiście można zastosować karty PCMCIA, ale muszą one być konfigurowalne w czystym dosie , są takie na allego jednak ich cena to koszt używanego laptopa z dwoma COMami. Konfiguracja sytemu wcale nie jest trudna, sam mam na jednym dysku DOS, WIN98, WIN XP, LINUX i wszystko działa."roman_n" pisze:kupić można na przykład na Allegro no i jeszcze trzeba mieć przenośny komp do którego ten interfejs podłączysz. lecz jeśli z autem nie dzieje się nic złego to taka zabawa jest droga, a nawet jeśli coś to za pięć dych zrobią diagnostykę (oczywiście nie w ASO). lecz jeśli ktoś się zdecyduje na zakup to radzę wykorzystać jakiś stary komp leżący w piwnicy, na strychu lub w garażu a jeśli nie ma to przynajmniej użyć innego HDD do wgrania dosa i visy (tworzenie partycji pod dosa mimo iż dokładnie opisane w instrukcji nie zawsze się udaje i ....)
Może jeszcze warto zwrócić uwagę na procesor, jaki został użyty do budowy interfejsu PIC/ATMEL.
W tej chwili też mam 4,6 deg na obrotach jałowych, czyli kolejna poprawka po "fabryce" (a miałem ich unikać ), efekt: raczej bez zmian. Może chociaż przełoży się to na zmniejszone spalanie, ale na to trzeba zaczekać.
Odczyty parametrów ECU
szyba wstawiona- mogę śmigać . lecz wskaźnik paliwa nadal opada zbyt szybko . tym razem zająłem się sondą lambda. BOSH podaje że jej żywotność to 160 tyś, czyli jeszcze powinna jakiś czas działać. w programie VISA działanie jej obrazowane jest 7-mio punktową linijką i nazywa się Calculated... czyli chyba obliczony lub wyliczony, i nie przekłada się to na to co jest odczytywane z sondy przez ECU. jak radzą w innych postach wpiąłem sie miernikiem w czarny przewód sondy i mam odczyt od 0,05 do 0,87 zmiana co około 2 sekundy na wolnych i około 3 razy na sekundę przy 2 tyś czyli częstotliwość zmian według NGK jest prawidłowa ale wahania napięcia zbyt duże. czy to może być przyczyną ???. teraz pali mi około 12 litrów w mieście Pb95
Odczyty parametrów ECU
Nie wiem czy amplituda 0,05-087 jest prawidłowa ale też mi tak rysowało (Bingo - sterownik LPG). Przyczyna takiej "fali" to wtryskiwacze i układ zapewniający ciśnienie na listwie. Jak pamiętam to przebieg napięcia nie był ostry, a więc ECU po jakimś czasie ograniczał czas wtrysku od osiągnięca przez sondę wartości max, ale czasu reakcji chyba nie da się regulować."roman_n" pisze: wpiąłem sie miernikiem w czarny przewód sondy i mam odczyt od 0,05 do 0,87 zmiana co około 2 sekundy na wolnych i około 3 razy na sekundę przy 2 tyś czyli częstotliwość zmian według NGK jest prawidłowa ale wahania napięcia zbyt duże. czy to może być przyczyną ???. teraz pali mi około 12 litrów w mieście Pb95
Odczyty parametrów ECU
Z cekawosci-jak tam jest realizowane zaslanie w powietrze na wolnych obrotach?"roman_n" pisze:zastanawiał mnie kąt throtle position no bo na logikę jeśli przepustnica jest zamknięta to dlaczego ECU dostaje sygnał że jest otwarta na 13,5 deg lub jak u kolegi makek'a 11,8 deg (???)
Odczyty parametrów ECU
silnik krokowy otwiera coś jakby bypass, taki oddzielny kanał o średnicy ok 12mm. a przepustnica domykana jest do końca i nie ma regulacji (śrubka regulacyjna fabrycznie zaprasowana).
ten kąt 4,6 na potencjometrze będę jeszcze zmniejszał bo nie ma hamowania silnikiem a było! gdy puściłem pedał całkowicie to nosem w kierkę prawie zawaliłem a teraz nie ma tego
ten kąt 4,6 na potencjometrze będę jeszcze zmniejszał bo nie ma hamowania silnikiem a było! gdy puściłem pedał całkowicie to nosem w kierkę prawie zawaliłem a teraz nie ma tego
Odczyty parametrów ECU
ale zonk ! VISA ma do F10 przypisaną pomoc i jest napisane jak byk że throtle position przy zamkniętej przepustnicy może wskazywać od 0 do 14 deg ! a ECU się do tego dostosuje. jednak odczuwam różnicę bo jak pisałem w poprzednim poście obniżyłem do 1,2 ale dziwnie reagował na gaz, jak depnąłem to dusił się i dopiero po chwili szedł. teraz mam 7,1 bo to środek dopuszczalnego zakresu i pewnie jest optymalnym punktem. pomoc jest także do Spark Advance czyli wyprzedzenie zapłonu i u mnie mam na wyłączonym 4,0 a fabrycznie ma być 10 ! ale to jak zmienić nie wiem . sytuacja mnie już wk.. co bym nie zrobił to nie pomaga, jak palił tak pali
Odczyty parametrów ECU
Wymieniłem ECU na 8F.5M jest od Tipo 1.8 8V z takim samym osprzętem jaki jest w mojej Delcie czyli dwie cewki, połączone równolegle wtryski,czujnik przepustnicy PF-1C itd. przez przypadek mam książkę serwisową do tipo i mogłem porównać. co ze zużyciem paliwa to zobaczę i dam znać. ostatnio w podróży na 8F.53 (66kW/90 koni) na 35 litrach zrobiłem 350 km, łatwo policzyć przynajmniej głównie trasa 90-130kmh raz nawet 190kmh. 5 osób i mały bagaż. osad na rurze wydechowej czarny-sadza.
ten Tipo z 8F.5M ma niby 105 koni lecz już na początek zapamiętał błąd o nazwie "Adaptations At Limit" co pod F10 czyli pomoc w programie VISA jest objaśnione jako problem z acturator sensor coś tam (nie zapisałem) ale chyba chodzi o silnik krokowy. może to właśnie on jest głównym problemem ? 8F.53 tego błędu nie pokazywał. zapamiętał tylko błąd czujnika prędkości i dwa błędy ogólne ECU. a co do książki serwisowej to są tam podane właściwe parametry czujników i normalnym miernikiem można wszystko ładnie sprawdzić, nie potrzeba komputera, jeśli ktoś zainteresowany to na PW pisać
ten Tipo z 8F.5M ma niby 105 koni lecz już na początek zapamiętał błąd o nazwie "Adaptations At Limit" co pod F10 czyli pomoc w programie VISA jest objaśnione jako problem z acturator sensor coś tam (nie zapisałem) ale chyba chodzi o silnik krokowy. może to właśnie on jest głównym problemem ? 8F.53 tego błędu nie pokazywał. zapamiętał tylko błąd czujnika prędkości i dwa błędy ogólne ECU. a co do książki serwisowej to są tam podane właściwe parametry czujników i normalnym miernikiem można wszystko ładnie sprawdzić, nie potrzeba komputera, jeśli ktoś zainteresowany to na PW pisać
Odczyty parametrów ECU
Adaptations At Limit - zawsze pojawia się po resecie przez odpięcie akumulatora = wymiana ECU. Nie wiem jak długo komputer się adaptuje do silnika ale po pewnym czasie ów zapis znika. Czyli zagrzać silnik do ....., przejechać .... itd itp.
Odczyty parametrów ECU
przepraszam, źle napisałem. miało być "Autoadaptations At Limit".
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 22 maja 2008, 0:00
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Odczyty parametrów ECU
chciał bym trochę odświeżyć temat a mianowicie czy używając euroscana i programu visa bede mógł odczytac napięcie na czujniku przesuwu w nastawniku dodam że chodzi o kappe 2.4 tds na pompie vp37.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 22 maja 2008, 0:00
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Odczyty parametrów ECU
dodam jeszcze ż chcę wyczyścić nastawnik w pompie
Odp: Odczyty parametrów ECU
cyciak pisze:chciał bym trochę odświeżyć temat a mianowicie czy używając euroscana i programu visa bede mógł odczytac napięcie na czujniku przesuwu w nastawniku dodam że chodzi o kappe 2.4 tds na pompie vp37.
czy udalo ci sie podlaczyc przez komputer do kappy 2.4 tds??