Odczyty parametrów ECU
Odczyty parametrów ECU
Witam wszystkich. Ze względu na coraz powszechniejsze i tańsze interfejsy do diagnostyki proponuję założyć swego rodzaju bazę danych właściwych wartości jakie powinny być odczytywane w naszych autach. Ja używam Euroscana z programem Visa 1.83 lecz nic konkretnego z tego nie wynika. Błędów nie wykrywa no chyba że coś odepnę to potem mogę skasować wykryty błąd. Parametry się ładnie zmieniają w czasie pracy silnika lecz czy są właściwe to nie wiem jak palił 9,5 w trasie i 15-20 na mieście tak pali ! jeśli by kto miał jakieś doświadczenia w diagnostyce i znał prawidłowe wartości np czujnika podciśnienia itp. to zachęcam do podzielenia się wiedzą ku ogólnemu pożytkowi
Odczyty parametrów ECU
Mądre to, ale co można wynikać z parametrów skoro silnik i tak nie pracuje normalnie.
Visa 1.83 bez problemu komunikuje się z ECU.
Mam pytanie ,czy ten program odczytuje kąt wyprzedzenia zapłonu względem obrotów i czas otwarcia wtrysków ?
Czy prawidłowo podaje temperature silnika ?
Visa 1.83 bez problemu komunikuje się z ECU.
Mam pytanie ,czy ten program odczytuje kąt wyprzedzenia zapłonu względem obrotów i czas otwarcia wtrysków ?
Czy prawidłowo podaje temperature silnika ?
Jurek odszedł od nas na zawsze...
Odczyty parametrów ECU
Witam.
Już podoba mi sie ten wątek, zwłaszcza, że silnik jak w mojej Dedrze. Oczywiście, parametry wymienione przez Słoneczna program Visa podaje, jednak do końca pewności mieć nie można , że są one poprawne, bo np. czujnik położenia (mechanicznie) może znajdować się w położeniu innym niż "fabryczny". Co do podciśnienia, to sprawa jest dość złożona, bo zależy ono od : temp. silnika, aktualnego obciążenia silnika, anomalii np. nieszczelności w obrębie kolektora ssącego. Każdy pobór mocy np. załączone światła, włączona klimatyzacja....itp powodują zmniejszenie podciśnienia (dla jasności największe podciśnienie występuje na zamkniętej przepustnicy, przy najmniejszej ilości załączonych odbiorów, osiąga wartości max. przy hamowaniu silnikiem).
Myślę, że możemy się wymieniać, lub zamieszczać zrzuty ekranu z parametrów w trakcie pracy silnika (kolejność do ustalenia). Pewnie będzie to pomocne w analizie usterek w naszych i tak "mało" awaryjnych Lanciach.
Już podoba mi sie ten wątek, zwłaszcza, że silnik jak w mojej Dedrze. Oczywiście, parametry wymienione przez Słoneczna program Visa podaje, jednak do końca pewności mieć nie można , że są one poprawne, bo np. czujnik położenia (mechanicznie) może znajdować się w położeniu innym niż "fabryczny". Co do podciśnienia, to sprawa jest dość złożona, bo zależy ono od : temp. silnika, aktualnego obciążenia silnika, anomalii np. nieszczelności w obrębie kolektora ssącego. Każdy pobór mocy np. załączone światła, włączona klimatyzacja....itp powodują zmniejszenie podciśnienia (dla jasności największe podciśnienie występuje na zamkniętej przepustnicy, przy najmniejszej ilości załączonych odbiorów, osiąga wartości max. przy hamowaniu silnikiem).
Myślę, że możemy się wymieniać, lub zamieszczać zrzuty ekranu z parametrów w trakcie pracy silnika (kolejność do ustalenia). Pewnie będzie to pomocne w analizie usterek w naszych i tak "mało" awaryjnych Lanciach.
Odczyty parametrów ECU
zakładałem, że ktoś nam przedstawi dla przykładu właściwe parametry z auta, które ma "normalne" zużycie paliwa i moc taką jak podaje producent.Niestety nikt (narazie) nie zrobił tego więc podaję swoje odczyty (zużycie paliwa 9,5 trasa i 15-20 miasto!)
silnik rozgrzany 93 stopnie C
------------------------włączony zapłon-------------praca na biegu jałowym
Spark Advance-------------4,0 deg --------------13 do 16 deg -wahania
Throtle position -----------13,5 deg --------------- 13,5 deg
Air temp -------------------- 53 st ---------------------53 st
RPM -------------------------------------------------810 do 870 -wahania
Idle acturator -------------- 82------------------------ 69
Idle acturator base----------?-----------------------15 do 20 -wahania
Iniection time ------------------------------------ 1,40 do 1,60 ms -wahania
MAP----------------------765 mmHg ----------------260 mmHg
Calculated lambda factor - środek na zielono lecz częściej na prawo jeden lub dwa pola na skali (fiolet)
ECU IAW 8f53
nie wiem do czego się przyczepić - pomocy
silnik rozgrzany 93 stopnie C
------------------------włączony zapłon-------------praca na biegu jałowym
Spark Advance-------------4,0 deg --------------13 do 16 deg -wahania
Throtle position -----------13,5 deg --------------- 13,5 deg
Air temp -------------------- 53 st ---------------------53 st
RPM -------------------------------------------------810 do 870 -wahania
Idle acturator -------------- 82------------------------ 69
Idle acturator base----------?-----------------------15 do 20 -wahania
Iniection time ------------------------------------ 1,40 do 1,60 ms -wahania
MAP----------------------765 mmHg ----------------260 mmHg
Calculated lambda factor - środek na zielono lecz częściej na prawo jeden lub dwa pola na skali (fiolet)
ECU IAW 8f53
nie wiem do czego się przyczepić - pomocy
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: magOmichVE
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
Odczyty parametrów ECU
Wątek super - w przyszłym tygodniu robie odczyt mojej i chetnie wkleje.
Proponuje zrobić tabelkę z polami odczytu w lini y a w lini x użytkownika - można łatwo przeglądać i porównywać analizować.
Co Wy na to?
Proponuje zrobić tabelkę z polami odczytu w lini y a w lini x użytkownika - można łatwo przeglądać i porównywać analizować.
Co Wy na to?
- toni
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 44
- Rejestracja: 10 kwie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Walbrzych
Odczyty parametrów ECU
SZKODA ZE NIE MA W KLUBIE KOGOS TAKIEGO KTO PRACOWAL W SERWISIE FIATA WIEDZA SERWISANTA PRZYDALA BY SIE NAM RASZEJ NASZYM LANCIOM MOZE BYSMY KOGOS ZWERBOWALI :lol: ?
W TAKIM SERWISIE CUDA ROBIA Z ELEKTRONIKA
W TAKIM SERWISIE CUDA ROBIA Z ELEKTRONIKA
Odczyty parametrów ECU
Toni wyłącz capsla. Ja już co piszesz .Zapodał bym Ci ,coś co Nat przygotował dla nowych,ale nie wiem gdzie to jest .Aż szkoda jego trudu .
O znalazłem :klik
O znalazłem :klik
Jurek odszedł od nas na zawsze...
Odczyty parametrów ECU
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2007, 12:35 przez makek, łącznie zmieniany 1 raz.
Odczyty parametrów ECU
wow!!!! ja tez tak chce skad sciagnac program i gdzie kupic wtyczke do kompa??? rozumiem ze z PC-a pojdzie bez problemu??
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: magOmichVE
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
Odczyty parametrów ECU
lol: ?"toni" pisze:SZKODA ZE NIE MA W KLUBIE KOGOS TAKIEGO KTO PRACOWAL W SERWISIE FIATA WIEDZA SERWISANTA PRZYDALA BY SIE NAM RASZEJ NASZYM LANCIOM MOZE BYSMY KOGOS ZWERBOWALI :
Własciwie dlatego tutaj jesteśmy że serwisy nam nie pomagają a w Naszych szeregach są ludzie od których serwisy powiiny sie uczyć np Wujek czy Prezesjm i wielu wielu innych wiec nie martw sie
Nie przesadzaj jedynie potrafią wpiąć diaga skasować kwote i ewentulanie poinformować o przypuszczalnym błedzie co nie zawsze jest zgodne z faktycznym uszkodzeniem -jeżeli uważasz że to cud -hmm to masz szczęscie że tutaj trafiłeś bo wiekszośc z nas jest w takim układzie Bogami według Twojej hierarchii"toni" pisze:W TAKIM SERWISIE CUDA ROBIA Z ELEKTRONIKA
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: magOmichVE
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
Odczyty parametrów ECU
Moje odczyty
Silnik 2.0 T 8v temperatura powietrza 15 stopni ECU 472
Spark Advance 8-10 wahania
Throtle position -0,1 deg
Air temp 53,3 stopnie
RPM 817 do 860 - wahania
Idle acturator - 31,2 do 34,4 wahania
Iniection time -2,08 do 4,06 ms -wahania
Iniection Timing 450 deg nie wiem co to jest
MAP 322 do 341 mmHg
CO potencjometr -81 do-82
Ecu Suply 13,2 V
Doładowanie 0,6 w peaku 0,8 max ( pedał w podłodze)
Cisnienie paliwa na wolnych 2.5 bara w czasie przyspieszania max 4,2 bara.
Jutro jade na hamownie to postaram sie wklieć wykresy , auto generalnie jeżdzi bardzo spokojnie , przyspiesza równi zarówno z dołu jak i na górze , spalanie około 12- 17 litrów.
Silnik 2.0 T 8v temperatura powietrza 15 stopni ECU 472
Spark Advance 8-10 wahania
Throtle position -0,1 deg
Air temp 53,3 stopnie
RPM 817 do 860 - wahania
Idle acturator - 31,2 do 34,4 wahania
Iniection time -2,08 do 4,06 ms -wahania
Iniection Timing 450 deg nie wiem co to jest
MAP 322 do 341 mmHg
CO potencjometr -81 do-82
Ecu Suply 13,2 V
Doładowanie 0,6 w peaku 0,8 max ( pedał w podłodze)
Cisnienie paliwa na wolnych 2.5 bara w czasie przyspieszania max 4,2 bara.
Jutro jade na hamownie to postaram sie wklieć wykresy , auto generalnie jeżdzi bardzo spokojnie , przyspiesza równi zarówno z dołu jak i na górze , spalanie około 12- 17 litrów.
Odczyty parametrów ECU
Lancia 1962-zastanawiam się nad czasem otwarcia wtrysków ,jak na wolne to nie za duzy.
Jurek odszedł od nas na zawsze...
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: magOmichVE
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
Odczyty parametrów ECU
no własnie ale za chiny krótszego u siebie nie zrobie a kreciłem wszystkim czym sie dało za to w góre nie ma problemu nawet do 8.5 ms tylko nie jedzie na takich nastawach"sloneczna" pisze:Lancia 1969 ( już mi nie dodaj ) -zastanawiam się nad czasem otwarcia wtrysków ,jak na wolne to nie za duzy.
Generalnie takie ustawienia sa najbardziej płynne
Czas można regulowac cisnieniem ale od razu zmienia sie zapłon do jakis 14 - 20 stopni i wtedy nie ma góry ale za to tempreatura spada momentalnie do 69 stponi ( termostat ok) i będziesz zdrowy ?
Odczyty parametrów ECU
Z Tobą się nie porównamy za dużo różnic. Nie chciałbym się wymądrzać tym bardziej, że nie mam doświadczenia z takim silnikiem, ale coś przychodzi mi do głowy w kwestii czasu wtrysku. Ciśnienie w kolektorze u Ciebie jest o ok 100 mmHg wyższe niż w naszych wolnossących silnikach, jeśli nie jest to sprawa rozrządu, wałków, to wskazywałoby na np. nieszczelności w obrębie kolektora, a może coś miałeś załączone, a może turbo tak mają.... Tak sobie to tłumaczę, ECU "widzi" częściowe obciążenie silnika i zwiększa czas wtrysku."lancia1969" pisze:Moje odczyty
Silnik 2.0 T 8v temperatura powietrza 15 stopni ECU 472
Spark Advance 8-10 wahania
Throtle position -0,1 deg
Air temp 53,3 stopnie
RPM 817 do 860 - wahania
Idle acturator - 31,2 do 34,4 wahania
Iniection time -2,08 do 4,06 ms -wahania
Iniection Timing 450 deg nie wiem co to jest
MAP 322 do 341 mmHg
CO potencjometr -81 do-82
Ecu Suply 13,2 V
Doładowanie 0,6 w peaku 0,8 max ( pedał w podłodze)
Cisnienie paliwa na wolnych 2.5 bara w czasie przyspieszania max 4,2 bara.
Jutro jade na hamownie to postaram sie wklieć wykresy , auto generalnie jeżdzi bardzo spokojnie , przyspiesza równi zarówno z dołu jak i na górze , spalanie około 12- 17 litrów.
Zwiększenie wyprzedzenia zapłonu chyba rzeczywiście obniża temperaturę, bo mieszanka spala się dłużej, mniej dynamicznie w związku z tym osiąga mniejszą temperaturę podczas spalania.
Odczyty parametrów ECU
wyczytałem gdzieś ,że od 1,5 do 2,0 ms to norma. Tylko to dla wolnossaków. Ja pamiętam Dedre 1,8 v8 miała przy +- 900 obr/min 1,46 ms. I jeszcze sprawdzę temp powietrza w kolektorze .I tak ,są to nie precyzyjne dane ,zależne od stanu czujnika ,wazne aby trzymały się normy . Ecu i tak czyta tylko opór tych czujników .
Jurek odszedł od nas na zawsze...