Delta II - muli

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Nuova Delta - dlaczeo się muli

Post autor: kretekpodnietek » 19 cze 2008, 12:00

duzo za długo do 100. podjedź na komputer, niech sprawdza co jest zepsute, szkoda wymieniac cześci w ślepo.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Nuova Delta - dlaczeo się muli

Post autor: Bichoń » 19 cze 2008, 12:19

Z tym przyspieszeniem do 100 to jeszcze zalezy troche od umiejetnosci kierowcy. Mi tez nie wychodza jakies rewelacyjne czasy, ale tez probowalem to moze ze 2 razy z powodu braku odpowiedniej trasy. Coz, pewnie brakuje mi techniki :oops:, bo co do mocy Delty to zastrzezen nie mam, jest czym wyprzedzic.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
kuba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 103
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Nuova Delta - dlaczeo się muli

Post autor: kuba » 26 cze 2008, 13:53

Witam, ja tez mam wrażenie, że moja Delta "nie chodzi" jak powinna. Też mam silnik 1.8. Czasami potrafi wystartować jak strzała a czasami Poldżery spod świateł mnie objeżdżają. Jak patrzę na inne auta to mam wrażenie, że "odpychają" się z taką łatwością a ja muszę piłować swoje auto. Byłem na kompie w LT żeby sprawdzić co jest nie tak, co prawda głównie chodziło mi o spalanie (zimą ok. 15l, teraz 13l) - mają tanio (50zł) ale mało fachowo podeszli do sprawy ale o tym już kiedyś pisałem... Wg. mechanika wszystko było OK, pomimo, że koledzy na forum od razu zobaczyli, że sonda ma niewłaściwe wskazania (zrobiłem zdjęcia wynikom).

Przerabiałem też paliwa: Vervę 98, Shell V-Power 100, zawsze starałem się tankować na lepszych stacjach. Przez długi czas jeździłem na EUROSUPER 95 z Orlenu bo myślałem, że może jakieś lepsze paliwo niż na innych podrzędnych stacjach ale ostatnio przerzuciłem się zupełnie na Lukoil/Jet i auto spala i zachowuje się tak samo a cena na litrze jest dużo niższa.

Kilpo widzę, że też jesteś z Łodzi może się kiedyś spotkamy i porównamy nasze Lancie, mam też drugą na części więc w razie problemów możemy pokombinować...
ZAZ Tavria 1102 '93 1,1 -> FIAT Tipo '95 1,4+LPG -> LANCIA Delta II '94 1,8 8V + sekw. LPG Stag300 :)

LPG: Obrazek

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Nuova Delta - dlaczeo się muli

Post autor: Pepto » 27 cze 2008, 1:16

mały off-top - z Kolegą Kilpo spotkaliśmy się wczoraj w nocy na Rokicieńskiej i jego Delta śmigała całkiem żwawo :D

Co do spodnia to może któryś ze naszych łódzkich zlotów, tak mała propozycja
Obrazek Delta (836) HPE 2.0 16v 96r. Dedra Integrale x2

Awatar użytkownika
kuba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 103
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Nuova Delta - dlaczeo się muli

Post autor: kuba » 27 cze 2008, 14:38

Dobry pomysł tylko widziałem, że zorganizowanie spotu u nas w Łodzi to rzecz niełatwa gdybyście jednak mieli ochotę zrobić jakiś mały spocik to piszcie PW. Może uda mi się wpaść na jeden dzień (sobotę) na ogólnopolski zlot.

Wracając do tematu to jeszcze przyjrzę się sondzie pomimo, że była wymieniana ale na używkę z drugiej Delty. Oryginalna (MM, BOSCH) kosztuje 250zł, zamiennik też BOSCHA, tzn. sondę uniwersalną można kupić już za 70-80zł na allegro tylko nie wiem czy warto?

Wiem, że gdzieś to było ale gdyby ktoś mógł mi napisać pod, które kable trzeba wpiąć miernik by sprawdzić sondę (mam 4-przewodową) ?
ZAZ Tavria 1102 '93 1,1 -> FIAT Tipo '95 1,4+LPG -> LANCIA Delta II '94 1,8 8V + sekw. LPG Stag300 :)

LPG: Obrazek

Awatar użytkownika
strang
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2188
Rejestracja: 24 lip 2006, 0:00
Lokalizacja: Olkusz

Nuova Delta - dlaczeo się muli

Post autor: strang » 28 cze 2008, 20:19

Odezwij się do mnie na gg.
Strang Delta 1,9td
Obrazek

Awatar użytkownika
TeeM
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 04 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Łuć

Nuova Delta - dlaczeo się muli

Post autor: TeeM » 29 cze 2008, 0:30

"Pepto" pisze:mały off-top - z Kolegą Kilpo spotkaliśmy się wczoraj w nocy na Rokicieńskiej i jego Delta śmigała całkiem żwawo :D

Co do spodnia to może któryś ze naszych łódzkich zlotów, tak mała propozycja
He he, to chyba ze mną się spotkałeś, ale ja poykam na LPG :oops: :twisted:
94 Lancia Delta II 1,8ie LE, LPG
95 Jeep Grand Cherokee 5,2 Limited, lift 2", LPG - sprzedam
92 Suzuki Vitara 1,6 Offroad, lift 6", opony MT i takie tam...
?? Cassalini Sulky 0,164 prawdziwe cacko

Awatar użytkownika
TeeM
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 04 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Łuć

Nuova Delta - dlaczeo się muli

Post autor: TeeM » 29 cze 2008, 0:46

"Kilpo" pisze:Ok, poczytałem ten post o paliwach. Przeskoczę z powrotem na PB95. Ale to nie rozwiązuje moich problemów.

Myślę że bardziej rozwiąże Twój problem, jazda samochodem w wyższym zakresie obrotów.
Z moich obserwacji wynika że moja 1,8ie 8v lubi obroty w zakresie 2500-4000.
94 Lancia Delta II 1,8ie LE, LPG
95 Jeep Grand Cherokee 5,2 Limited, lift 2", LPG - sprzedam
92 Suzuki Vitara 1,6 Offroad, lift 6", opony MT i takie tam...
?? Cassalini Sulky 0,164 prawdziwe cacko

Awatar użytkownika
TeeM
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 04 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Łuć

Nuova Delta - dlaczeo się muli

Post autor: TeeM » 29 cze 2008, 1:45

"kuba" pisze:Dobry pomysł tylko widziałem, że zorganizowanie spotu u nas w Łodzi to rzecz niełatwa gdybyście jednak mieli ochotę zrobić jakiś mały spocik to piszcie

Wracając do tematu to jeszcze przyjrzę się sondzie pomimo, że była wymieniana ale na używkę z drugiej Delty. Oryginalna (MM, BOSCH) kosztuje 250zł, zamiennik też BOSCHA, tzn. sondę uniwersalną można kupić już za 70-80zł na allegro tylko nie wiem czy warto?

Wiem, że gdzieś to było ale gdyby ktoś mógł mi napisać pod, które kable trzeba wpiąć miernik by sprawdzić sondę (mam 4-przewodową) ?
Chętnie też się spotkam.

Sprawa Lambdy nie jest taka jednoznaczna. w sondzie 4przewodowej dwa to są grzałki a dwa pozostałe to sygnał i masa: Przewód czarny-sygnał,szary-masa,a białe-grzałka.
Tak więc do pomiaru podłączasz się miernikiem do czarnego i szarego.

Część pomiarowa każdej sondy jest w zasadzie taka sama, dotyczy to sondy typu 0-3V(najczęściej spotykaną - również w Delcie).

Ważną sprawą aby prawidłowo dobrać grzałki (o takiej samej impedancji), najczęściej popełniany błąd podczas wymiany sondy. Grzałki są tak dopasowane aby w jak najkrótszym czasie zapewnić odpowiegnią temperaturę sondy niezbędną do prawidłowej pracy. Dodatkowo do sprawnego działania systemu wtryskowego co jakiś czas sonda jest wygrzewana celem usunięcia odkładających się na niej osadów.

Przestrzegam jednak przed kupnem sondy taniej - 70zł za niby uniwersalnego Boscha to utopia (najczęściej podróba- i też się nabrałem).

W sumie 250zł za oryginalną sondę to moim zdaniem niezła cena, ale jeśli decydujesz się na kupno uniwersalnej to polecam NGK/NTK.

Oprócz kontroli wartości jakie wskazuje sonda warto też sprawdzić jaki jest jej stan po wykręceniu. Jeśli nalot na sondzie jest koloru ceglastego to ok, ale jeśli kolor nalotu jest czarny to wskazuje na jakąś nieprawidłowość.
94 Lancia Delta II 1,8ie LE, LPG
95 Jeep Grand Cherokee 5,2 Limited, lift 2", LPG - sprzedam
92 Suzuki Vitara 1,6 Offroad, lift 6", opony MT i takie tam...
?? Cassalini Sulky 0,164 prawdziwe cacko

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Nuova Delta - dlaczeo się muli

Post autor: Bichoń » 29 cze 2008, 5:55

"TeeM" pisze:
Część pomiarowa każdej sondy jest w zasadzie taka sama, dotyczy to sondy typu 0-3V(najczęściej spotykaną - również w Delcie).

Dodatkowo do sprawnego działania systemu wtryskowego co jakiś czas sonda jest wygrzewana celem usunięcia odkładających się na niej osadów.
1. 0-3[V]? Skąd ten pomysł, sonda lambda pracuje w zakresie 0-1 [V]

2. Jakoś wydaje mi się, ze sonda nie jest podgrzewana przez grzałkę do takiej temperatury - temperatura gazów wylotowych jest wystarczająco wysoka podczas normalnej pracy, zeby 'wyczyścić' sondę. Grzałka może być pomocna np. przy rozruchu
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”