Kappa -2,4 tds falowanie obrotów
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Elbląg
Kappa -2,4 tds falowanie obrotów
Witam Wszystkich.Mam kilka pytań : czy silniki 2,4 tds mają sondę lambda czy mają silnik krokowy a jeżeli nie to co jest odpowiedzialne za wolne obroty.Moja Kappa ma dolegliwość jak dużo Lancii czyli falujące obroty.Nie przeszkadzało mi to do momentu aż prawie zaczęła gasnąć gdy stoję na skrzyżowaniu.Po przeczytaniu kilkunastu postów na forum doszedłem do wniosku ze na początek spróbuję wymienić sondę i tu moje zdziwienie gdy w sklepie usłyszałem że wg eper 2.4 tds nie ma sondy,stąd moje pytanie.Mam też pytanie czy ktoś skutecznie zwalczył to nieszczęsne falowanie.Dodam tez że nie jestem mechanikiem a elektronikiem i tego typu zagadnienia są mi obce.Jezeli były by to układy elektroniczne to mogę nad tym popracować ale mechanika... Z góry dziękuję za pomoc.Pozdrawiam.
Lancia Kappa 2,4 tds kilka pytań
Mialem przez kilka miesiecy kappe 2.4tds tez z tym samym problemem - czyli falowanie obrotow, w specjalnym serwisie, gdzie sie zajmuja tylko dieslami powiedziano ze mozliwe jest zanieczyszczona pompa albo znoszone "jakies czesci" (dokladnie nie pamietam) w pompie i jesli tak to przemycie tylko pogorszy sprawe. Gdy sprzedalem auto, facet ktory kupil mowil ze przemyl pompe i obroty stabilizowaly sie. Ale po jakims czasie slyszalem, ze gdy jechal na trasie, to mial problem bo auto nie chcialo jechac wiecej 120km/h, ale to nie jasne czy bylo zwiazane z pompa.
Teraz: Lancia Delta 1.9 TwinTurbo
Wczesniej: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 06 / Lancia Thesis 2.4 JTD 03 / Alfa Romeo 166 2.4 JTD 02 / Lancia Thema 2.5 Turbo DS LS 94 /Fiat Brava 1.8 16V ELX / Lancia Lybra SW 2.4jtd 01 / Lancia Dedra SW 1.9tds LS 98 / Lancia Kappa 2.4tds 96 / Lancia Dedra 1.9tds 96 / Alfa Romeo 75 2.0TS 90
Wczesniej: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 06 / Lancia Thesis 2.4 JTD 03 / Alfa Romeo 166 2.4 JTD 02 / Lancia Thema 2.5 Turbo DS LS 94 /Fiat Brava 1.8 16V ELX / Lancia Lybra SW 2.4jtd 01 / Lancia Dedra SW 1.9tds LS 98 / Lancia Kappa 2.4tds 96 / Lancia Dedra 1.9tds 96 / Alfa Romeo 75 2.0TS 90
Lancia Kappa 2,4 tds kilka pytań
Kolego, radzę zająć się pompą wtryskową, a raczej udać się do specjalisty od pomp wtryskowych. Może wystarczy wyczyścić nastawnik indukcyjny pompy (ponoć zbierają się tam jakieś opiłki). Sporo informacji znajdziesz na forach vw i audi, gdyż silniki tdi posiadają ten sam typ pompy co kappa (VP37). Jak dobrze poszukasz to znajdziesz ładny opis czyszczenia nastawnika łącznie z fotkami. Jednak problem może być ze złożeniem wszystkiego, gdyż położeniem nastawnika zmienia się dawkę paliwa i do precyzyjnej regulacji konieczne jest przyłączenie komputera.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
KAPPA TDS & JTD
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
Lancia Kappa 2,4 tds kilka pytań
a jeżeli przy rozbieraniu by pozaznaczał położenie poszczególnych cześci względem siebie? przecież gdy złozy tak jak było to chyba nic nie trzeba przestawiać??
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
Lancia Kappa 2,4 tds kilka pytań
Niby tak, ale ta pokrywka chodzi we wszystkich kierunkach a minimalne przesunięcie (poniżej 1mm) robi ponoć znaczną różnicę... Ale sam tego jeszcze nie robiłem więc jak to się ma w praktyce to nie powiem na 100%.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
KAPPA TDS & JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 22 maja 2008, 0:00
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Lancia Kappa 2,4 tds kilka pytań
jak cie to jeszcze interesuje to najwarzniejsze jest zpisanie napięć z czujnika przesuwu w nastawniki bez zlącza nie da rady
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Elbląg
Lancia Kappa 2,4 tds kilka pytań
Witam.Dzięki za informacje,zajmę się pompą wtryskową ale pojawiły się znzieowu nowe kłopoty,mianowicie samochodzik zaczął gasnąć na wolnych obrotach a teraz nawet w czasie jazdy.Jak zgaśnie to nie ma kłopotu żeby ponownie odpalić i dalej jedzie.Zaczął bardzo głośno pracować. Pojawia się check lecz zaraz gaśnie i nie mogę odczytać na infocenter jaki to jest błąd.Byłem na komputerze i stwierdzono błąd czujnika sprzęgła oraz przerwę w obwodzie żażenia świecy żarowej.Czy te błędy mogą mieć wpływ na takie zachowanie samochodu.I ostatnia sprawa którązauważyłem wczoraj,otóż po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu w pozycję zapłon kluczyk mogę wyciągnąć a kontrolki dalej się swiecą.Myślę że nie powinno tak być.Proszę o podpowiedż.Pozdrawiam.