Kappa -2,4 tds falowanie obrotów

sumidlo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Elbląg

Kappa -2,4 tds falowanie obrotów

Post autor: sumidlo » 22 kwie 2008, 20:37

Witam Wszystkich.Mam kilka pytań : czy silniki 2,4 tds mają sondę lambda czy mają silnik krokowy a jeżeli nie to co jest odpowiedzialne za wolne obroty.Moja Kappa ma dolegliwość jak dużo Lancii czyli falujące obroty.Nie przeszkadzało mi to do momentu aż prawie zaczęła gasnąć gdy stoję na skrzyżowaniu.Po przeczytaniu kilkunastu postów na forum doszedłem do wniosku ze na początek spróbuję wymienić sondę i tu moje zdziwienie gdy w sklepie usłyszałem że wg eper 2.4 tds nie ma sondy,stąd moje pytanie.Mam też pytanie czy ktoś skutecznie zwalczył to nieszczęsne falowanie.Dodam tez że nie jestem mechanikiem a elektronikiem i tego typu zagadnienia są mi obce.Jezeli były by to układy elektroniczne to mogę nad tym popracować ale mechanika... Z góry dziękuję za pomoc.Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
ARman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 18 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Litwa, Wilno
Kontakt:

Lancia Kappa 2,4 tds kilka pytań

Post autor: ARman » 22 kwie 2008, 20:49

Mialem przez kilka miesiecy kappe 2.4tds tez z tym samym problemem - czyli falowanie obrotow, w specjalnym serwisie, gdzie sie zajmuja tylko dieslami powiedziano ze mozliwe jest zanieczyszczona pompa albo znoszone "jakies czesci" (dokladnie nie pamietam) w pompie i jesli tak to przemycie tylko pogorszy sprawe. Gdy sprzedalem auto, facet ktory kupil mowil ze przemyl pompe i obroty stabilizowaly sie. Ale po jakims czasie slyszalem, ze gdy jechal na trasie, to mial problem bo auto nie chcialo jechac wiecej 120km/h, ale to nie jasne czy bylo zwiazane z pompa.
Teraz: Lancia Delta 1.9 TwinTurbo
Wczesniej: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 06 / Lancia Thesis 2.4 JTD 03 / Alfa Romeo 166 2.4 JTD 02 / Lancia Thema 2.5 Turbo DS LS 94 /Fiat Brava 1.8 16V ELX / Lancia Lybra SW 2.4jtd 01 / Lancia Dedra SW 1.9tds LS 98 / Lancia Kappa 2.4tds 96 / Lancia Dedra 1.9tds 96 / Alfa Romeo 75 2.0TS 90

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Lancia Kappa 2,4 tds kilka pytań

Post autor: volf » 23 kwie 2008, 17:40

Kolego, radzę zająć się pompą wtryskową, a raczej udać się do specjalisty od pomp wtryskowych. Może wystarczy wyczyścić nastawnik indukcyjny pompy (ponoć zbierają się tam jakieś opiłki). Sporo informacji znajdziesz na forach vw i audi, gdyż silniki tdi posiadają ten sam typ pompy co kappa (VP37). Jak dobrze poszukasz to znajdziesz ładny opis czyszczenia nastawnika łącznie z fotkami. Jednak problem może być ze złożeniem wszystkiego, gdyż położeniem nastawnika zmienia się dawkę paliwa i do precyzyjnej regulacji konieczne jest przyłączenie komputera.
Pozdrawiam.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Lancia Kappa 2,4 tds kilka pytań

Post autor: kretekpodnietek » 23 kwie 2008, 18:01

a jeżeli przy rozbieraniu by pozaznaczał położenie poszczególnych cześci względem siebie? przecież gdy złozy tak jak było to chyba nic nie trzeba przestawiać??
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Lancia Kappa 2,4 tds kilka pytań

Post autor: volf » 23 kwie 2008, 18:32

Niby tak, ale ta pokrywka chodzi we wszystkich kierunkach a minimalne przesunięcie (poniżej 1mm) robi ponoć znaczną różnicę... Ale sam tego jeszcze nie robiłem więc jak to się ma w praktyce to nie powiem na 100%.
Pozdrawiam.
KAPPA TDS & JTD

cyciak
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 22 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Lancia Kappa 2,4 tds kilka pytań

Post autor: cyciak » 25 maja 2008, 11:24

jak cie to jeszcze interesuje to najwarzniejsze jest zpisanie napięć z czujnika przesuwu w nastawniki bez zlącza nie da rady

sumidlo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Elbląg

Lancia Kappa 2,4 tds kilka pytań

Post autor: sumidlo » 08 cze 2008, 21:38

Witam.Dzięki za informacje,zajmę się pompą wtryskową ale pojawiły się znzieowu nowe kłopoty,mianowicie samochodzik zaczął gasnąć na wolnych obrotach a teraz nawet w czasie jazdy.Jak zgaśnie to nie ma kłopotu żeby ponownie odpalić i dalej jedzie.Zaczął bardzo głośno pracować. Pojawia się check lecz zaraz gaśnie i nie mogę odczytać na infocenter jaki to jest błąd.Byłem na komputerze i stwierdzono błąd czujnika sprzęgła oraz przerwę w obwodzie żażenia świecy żarowej.Czy te błędy mogą mieć wpływ na takie zachowanie samochodu.I ostatnia sprawa którązauważyłem wczoraj,otóż po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu w pozycję zapłon kluczyk mogę wyciągnąć a kontrolki dalej się swiecą.Myślę że nie powinno tak być.Proszę o podpowiedż.Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”