Lybra - 2.4 jtd 140 KM i odpalanie

kartonik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 611
Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - 2.4 jtd 140 KM i odpalanie

Post autor: kartonik » 05 lut 2008, 15:07

"dunin" pisze:a może z powodu tego felernego czujnika komp podaje za dużo/mało paliwa i stąd to jednostkowe łubudu? nie wiem, zgaduję tylko, w życiu nie widziałem tego silnika :D
No ale wezmy statystycznie: ja, kolega michu, kolega jan, jeszcze jedne kolega z LKP i kolego z alfa romeo 156 maja ten sam objaw w swoich samochodach. Zadalem cztery zapytania i kazdy odpowiadal - mam to samo. Jakie jest wiec prawdopodobienstwo, ze to kolo dwumasowe? Pewnie takie samo jak i czujnik temperatury w termostacie :evil: Chociaz zawsze latwiej w garazu sprawdzic to ostatnie (i liczyc, ze to jest wlasnie ten feler) niz kolo :roll:
W weekend pogrzebie pod maseczka :twisted:

No, ale podobno sa osoby, ktore wiedza co to za czort :foch:

haha
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 78
Rejestracja: 26 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Wejherowo/Warszawa

Lybra - 2.4 jtd 140 KM i odpalanie

Post autor: haha » 05 lut 2008, 15:27

Ja nie wiem ale muszę wam powiedzieć że mam podobnie ale w 1,9 JTD, mam tez lekkie mrowienie na kierownicy przy obrotach jałowych, oraz wibracje przy delikatnym ruszaniu - wymieniłem właśnie sprzęgło na sachsa - bo mi się ślizgało na 5 biegu. I tak się zastanawiam z tym mrowieniem w kierownicy - lekkim drżeniem przy ruszaniu czy to aby na pewno dwumasówka się odzywa czy może jeszcze coś - poduszki mocujące silnik i skrzynie są ok.

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Lybra - 2.4 jtd 140 KM i odpalanie

Post autor: Sebastian » 05 lut 2008, 15:48

"haha" pisze:Ja nie wiem ale muszę wam powiedzieć że mam podobnie ale w 1,9 JTD, mam tez lekkie mrowienie na kierownicy przy obrotach jałowych, oraz wibracje przy delikatnym ruszaniu - wymieniłem właśnie sprzęgło na sachsa - bo mi się ślizgało na 5 biegu. I tak się zastanawiam z tym mrowieniem w kierownicy - lekkim drżeniem przy ruszaniu czy to aby na pewno dwumasówka się odzywa czy może jeszcze coś - poduszki mocujące silnik i skrzynie są ok.

U mnie całe auto drży na biegu jałowym. Podczas mocnego przyśpieszania na (szczególnie na 3 i 4 biegu to czuć) auto też wpada w nieprzyjemne wibracje. Poduszki pod silnikiem wymienione - efekt pozostał.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

kartonik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 611
Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - 2.4 jtd 140 KM i odpalanie

Post autor: kartonik » 05 lut 2008, 16:12

"Sebastian" pisze:
U mnie całe auto drży na biegu jałowym. Podczas mocnego przyśpieszania na (szczególnie na 3 i 4 biegu to czuć) auto też wpada w nieprzyjemne wibracje. Poduszki pod silnikiem wymienione - efekt pozostał.
o, i to chyba jest klasyczny przyklad usterki zestawu sprzeglo-kolo dwumasowe. u mnie wibracje na jalowym tez sa, ale jest to minimalne odczuwalne w stopach i pod pupa. ale nie martwie sie tym, bo w poprzednim 1.9 tez tak mialem. u mojego ojca w pugu 406 tez czuc leciutko silnik. ale za to podczas jazdy jest u mnie idealnie. ZADNYCH wibracji, wstrzasow, stukow. nic. czy to zimny, czy cieply. chodzi jak zyletka :twisted: tylko to odpalanie na cieplym...

Gość

Lybra - 2.4 jtd 140 KM i odpalanie

Post autor: Gość » 05 lut 2008, 19:35

też sugeruję jutro mam scudo na sprzęgło więc oblukam przed i po wymianie

dudekken

Lybra - 2.4 jtd 140 KM i odpalanie

Post autor: dudekken » 07 lut 2008, 11:58

Czyżby wątek umarł i nikt nie jest w stanie rozwiązać tej przedziwnej zagadki?

kartonik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 611
Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - 2.4 jtd 140 KM i odpalanie

Post autor: kartonik » 07 lut 2008, 12:58

No wlasnie. Czekamy na jakies sugestie : gra_na :

Awatar użytkownika
wowaja
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 03 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Lybra - 2.4 jtd 140 KM i odpalanie

Post autor: wowaja » 09 lut 2008, 21:21

A może by tak do serwisu czy do innego mechanika?
Nissan Primera Traveller 2,0TD '99

Fiat Brava 1,9JTD 105PS '00

Gość

Lybra - 2.4 jtd 140 KM i odpalanie

Post autor: Gość » 09 lut 2008, 22:45

po wymianie koła dwu-masowego w scudo ustąpiło/cena koszmar/muszę już teraz zbierać aby na wakacjach zmienić komplet/ :evil:

dudekken

Lybra - 2.4 jtd 140 KM i odpalanie

Post autor: dudekken » 10 lut 2008, 1:12

Czyli moje przypuszczenia były słuszne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”