Lybra - 2.4 jtd 140 KM i odpalanie

kartonik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 611
Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - 2.4 jtd 140 KM i odpalanie

Post autor: kartonik » 04 lut 2008, 23:19

No dobra. Czas rozwiazac pewien systematyczny problem, ktory pojawia sie w Lybrach z silnikiem 140-konnym. Nie chcialem sie za bardzo wyrywac z tym pytaniem, bo moze znowu tylko w moim egzemplarzu wystepuja "wszystkie lybrowe usterki swiata" (jak to bylo w poprzednim egzemplarzu). Ale przeprowadzilem maly wywiad wsrod uzytkownikow Lancii i AR z takim silnikiem i jakby sprawa sie usystematyzowala.

Podczas odpalania nagrzanego silnika wystepuje bardzo silne jego szarpniecie. Do uszu kierowcy dochodzi takie "lubudu" i wrazenie, ze motor za chwile spadnie na ziemie :roll: Wrazenie podobne do tego, jakby silnik palil przez sekunde na 4 cylindry i ten piaty dolaczajacy wywoluje ten wstrzas. Strasznie to wkurzajace i takie nieeleganckie... :wink: Objaw nie wystepuje przy odpalaniu na zimnym silniku - wszystko rowniutko i cichutko 8O Takze zadnych odstepstw od normy przy gaszeniu silnika - cisza i aksamitnosc. Nie sa to poduszki pod silnikiem, bo nie ma zadnych dodatkowych objawow podczas prowadzenia auta - zadnych drgan, trzesienia buda, wibracji na pedalach czy kierownicy. Silnik podczas jazdy pracuje tez idealnie - wkreca sie na obroty, przyspiesza, ma duze predkosci, zadnych stukow.

Co to za przypadlosc? Jakies pomysly i rozwiazanie tej zagadki?

pzdr
m

Gość

Lybra - 2.4 jtd 140 KM i odpalanie

Post autor: Gość » 04 lut 2008, 23:34

mam to samo instalacja czujnika temperatury/w moim przypadku do wyminy /brak takiej wtyczki a orginał nie występuje.Silnikiem rzuca jakby chciał wyskoczyć wyminiłem tuleje met-gumowe wspornika silnika i dalej to samo

dudekken

Lybra - 2.4 jtd 140 KM i odpalanie

Post autor: dudekken » 04 lut 2008, 23:42

Możesz uściślić co masz na myśli poprzez wymiane instalacji czujnika temperatury, o jaką wtyczke chodzi?

Gość

Lybra - 2.4 jtd 140 KM i odpalanie

Post autor: Gość » 04 lut 2008, 23:45

trzypinową na termostacie jak ktoś nie potrafi wyciągnąć kończy się to wyłamaniem jednak sam wtyk nie występuje jako część zamienna tylko cała instalacja

Awatar użytkownika
michu509
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 98
Rejestracja: 04 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin/Frampol

Lybra - 2.4 jtd 140 KM i odpalanie

Post autor: michu509 » 05 lut 2008, 9:05

Heh. Właśnie u mnie też to występuje, dosyć irytujące jest to.
Lancia Lybra 2,4 JTD

kartonik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 611
Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - 2.4 jtd 140 KM i odpalanie

Post autor: kartonik » 05 lut 2008, 9:24

a :!: , czyli uklada sie to w jakas prawidlowosc :evil:
cos trzeba z tym zrobic :wink:

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Lybra - 2.4 jtd 140 KM i odpalanie

Post autor: lancia1969 » 05 lut 2008, 10:29

U mnie było to samo ale nie w Lancii, jak ujeżdzałem Puga HDI miałem dokładnie taki sam objaw i było to koło pasowe ( na wale głównym) które ma w srodku amortyzator gumowy - po jego wymianie szarpnięcie ustapiło - może w 2.4 JTD jest ta sama dolegliwość? :roll

Gość

Lybra - 2.4 jtd 140 KM i odpalanie

Post autor: Gość » 05 lut 2008, 10:31

koło masowe /paska klinowego/ nówka pewex ricambri originali efekt ten sam

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Lybra - 2.4 jtd 140 KM i odpalanie

Post autor: lancia1969 » 05 lut 2008, 10:43

"jan123456" pisze:koło masowe /paska klinowego/ nówka pewex ricambri originali efekt ten sam
:? to d..a

dudekken

Lybra - 2.4 jtd 140 KM i odpalanie

Post autor: dudekken » 05 lut 2008, 11:12

Kolo pasowe raczej nie ma nic wspólnego z poszarpywaniem przy uruchamianiu. Prędzej stawiałbym na dwu masowe które z powodu powstałego z wyeksploatowania luzu przyczynia się miedzy innymi do tej niedogodności łącznie z drżeniem nadwozia na wolnych obrotach.

kartonik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 611
Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - 2.4 jtd 140 KM i odpalanie

Post autor: kartonik » 05 lut 2008, 12:46

"dudekken" pisze:Prędzej stawiałbym na dwu masowe które z powodu powstałego z wyeksploatowania luzu przyczynia się miedzy innymi do tej niedogodności łącznie z drżeniem nadwozia na wolnych obrotach.
Watpie. A jak wytlumaczysz zwiazek kola dwumasowego z temperatura silnika? Jak zimny to pali idealnie przeciez. Poza tym brak jest dodatkowych objawow awarii kola, ktore powinny pojawic sie podczas jazdy.

Awatar użytkownika
michu509
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 98
Rejestracja: 04 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin/Frampol

Lybra - 2.4 jtd 140 KM i odpalanie

Post autor: michu509 » 05 lut 2008, 12:47

Ale nie wyczuwam jak na razie żadnego drżenia na wolnych obrotach.
Lancia Lybra 2,4 JTD

dudekken

Lybra - 2.4 jtd 140 KM i odpalanie

Post autor: dudekken » 05 lut 2008, 12:58

"kartonik" pisze:
"dudekken" pisze:Prędzej stawiałbym na dwu masowe które z powodu powstałego z wyeksploatowania luzu przyczynia się miedzy innymi do tej niedogodności łącznie z drżeniem nadwozia na wolnych obrotach.
Watpie. A jak wytlumaczysz zwiazek kola dwumasowego z temperatura silnika? Jak zimny to pali idealnie przeciez. Poza tym brak jest dodatkowych objawow awarii kola, ktore powinny pojawic sie podczas jazdy.
Jest to tylko moje przypuszczenie co do jednej z przyczyn tego walenia.
Całkiem możliwe że ma to związek z czujnikiem temperatury, aczkolwiek niekoniecznie.

Awaria koła objawia się właśnie drganiem nadwozia na niższych obrotach, w czasie jazdy jest to z tego co sie dowiedziałem niewyczuwalne.

haha
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 78
Rejestracja: 26 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Wejherowo/Warszawa

Lybra - 2.4 jtd 140 KM i odpalanie

Post autor: haha » 05 lut 2008, 14:24

Co do temperatury i koła dwu masowego no to może być tak że wyższa temperatura większe luzy. Niestety rzeczy się rozszerzają w wyższej temperaturze i smary rzedną. Może być że luzy wydatnie się zwiększą.
Ale to tylko przypuszczenie - niestety nie mam rysunków budowy koła dwu-masowego aby to przypuszczenie zweryfikować.
Z chęcią bym sobie na nie "luknoł "- jak ktoś ma to niech udostępni.
Proponuje też umieszczenie osobnego wątku podtytułem np Lybra - wszystkiego rodzaju drgania - diagnoza

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - 2.4 jtd 140 KM i odpalanie

Post autor: dunin » 05 lut 2008, 14:47

a może z powodu tego felernego czujnika komp podaje za dużo/mało paliwa i stąd to jednostkowe łubudu? nie wiem, zgaduję tylko, w życiu nie widziałem tego silnika :D
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”