delta - silnik 1,8 8V a wałki wyważające

Awatar użytkownika
tc130
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 01 sty 2008, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Zabrze

delta - silnik 1,8 8V a wałki wyważające

Post autor: tc130 » 31 sty 2008, 18:14

Witam czy wie ktoś z Was czy występowały w nuova delta silniki 1,8 8V bez wałków wyważajacych? jesli tak to jakie mialy oznaczenia kodowe,ewentualnie 2,0 8V który pasował by w miejsce 1,8 bez wymiany skrzyni.
Lancia lybra 1,8 x2 lancia delta 1,8 fiat ritmo 75 IE fiat ritmo 105TC fiat ritmo 130 TC

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

delta - silnik 1,8 8V a wałki wyważające

Post autor: kretekpodnietek » 31 sty 2008, 21:51

czytałem o klęknietych panewkach u Ciebie, pewno stąd zmiana silnika.

silniki 1.8 8 i 16v miały wałki wyważające.

a co do 2.0 to nie wiem.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
tc130
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 01 sty 2008, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Zabrze

delta - silnik 1,8 8V a wałki wyważające

Post autor: tc130 » 01 lut 2008, 0:38

tak czy tak bedzie remont ale chcialbym cos bez tych przekletych wałków.... kotek... wiesz dlaczego padła panewka? bo naprawilem glowice bo wczesniej nie bylo dobrej kompreski na jednym cylindrze przefrezowalem zawory dotarłem i kompresja byla na wszystkich po 12 bar ale na nie na dlugo bo po okolo 2 tys padla panewka na korbie na ktorej wczesniej brakowalo kompreski często tak sie zdarza... juz chyba 4 raz tak mam ale 1 raz w swoim autku:(
Lancia lybra 1,8 x2 lancia delta 1,8 fiat ritmo 75 IE fiat ritmo 105TC fiat ritmo 130 TC

Awatar użytkownika
bolek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 489
Rejestracja: 03 sie 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Olsztyn

delta - silnik 1,8 8V a wałki wyważające

Post autor: bolek » 01 lut 2008, 0:48

Nie wiem jak w deltach czy dedrach, ale poprzednio miałem temprę 2,0 z wałkami i też trochę z nimi walczyłem, natomiast mój znajomy (mechanik zresztą) jeździł temprą 1,8 8V mówił mi, że w jego silniku nie ma wałków balansowych. Potem ten samochód rozebrał na części, jeżeli sprawa jest dla ciebie b. ważna, jutro przedzwonię do niego i się dowiem czy przypadkiem nie ma tego silnika jeszcze.

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

delta - silnik 1,8 8V a wałki wyważające

Post autor: Pepto » 01 lut 2008, 1:24

Z tego co wyczytałem cała rodzina silników 8XX zarówno 8v jak i 16v ma wałki wyrównoważające
Obrazek Delta (836) HPE 2.0 16v 96r. Dedra Integrale x2

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

delta - silnik 1,8 8V a wałki wyważające

Post autor: karol1125 » 01 lut 2008, 15:14

Zabawne, ale u mnie również padła panewka i przed tym nie palił na jeden gar. No i mechanicy i Szlifierze stwierdzili że miałem taki nagar że zapchało smarowanie. No a wcześniej jeździła kobieta i jak kupiłem to był straszny muł. Dlatego nie oszczędzajmy za bardzo naszych aut, bo i tak nie wyjdzie to na lepsze. A jeżeli silnik można kręcić do 7000 obr., to takie pykanie do 2000 i zmiana biegu to moim zdaniem głupota, a nie oszczędność. Ludzie tak jeżdżący- APELUJĘ- To nie Autosany :D
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
tc130
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 01 sty 2008, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Zabrze

delta - silnik 1,8 8V a wałki wyważające

Post autor: tc130 » 01 lut 2008, 17:45

to dlatego ze panewka inaczej sie uklada jak dlugo pracuje z malym obciazeniem i jak dostanie obciazenia znowu musi sie dostasowac a tego juz nie potrafi:)

Bolek bede wdzieczny za info interesuje mnie kpl dół silnika 1,8 bez wałkow ale takiego oryginalnie bez wałków:) nie z ucietymi::)
Lancia lybra 1,8 x2 lancia delta 1,8 fiat ritmo 75 IE fiat ritmo 105TC fiat ritmo 130 TC

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 918
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

delta - silnik 1,8 8V a wałki wyważające

Post autor: Piszczyk » 01 lut 2008, 18:02

bloki bez wałków miały chyba fiaty regta / ritmo (np 2000TC) i lancia delta I
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Awatar użytkownika
bolek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 489
Rejestracja: 03 sie 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Olsztyn

delta - silnik 1,8 8V a wałki wyważające

Post autor: bolek » 01 lut 2008, 19:05

"tc130" pisze: Bolek bede wdzieczny za info interesuje mnie kpl dół silnika 1,8 bez wałkow ale takiego oryginalnie bez wałków:) nie z ucietymi::)
właśnie dzwoniłem i dowiedziałem się, że ten znajomy ma jeszcze właśnie dół od tego silnika, jest bez wałków oryginalnie i może sie go pozbyć za symboliczne pieniądze. Więcej danych leci na priv.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”