Sprężyny sportowe

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Anonymous

Sprężyny sportowe

Post autor: Anonymous » 18 sty 2007, 9:12

Witam poszukuje firmy która zajmje się przeróbką, tzn. skracaniem i usztywnianiem spręzyn. Bo do Sieny nie ma nigdzie dostępnych a zanimkupię lancie chciałbym troszkę pobawić się w zmiany w Sienie.

Może ktoś wie gdzie takie coś robią i za ile. Jakiś namiar : yesyes : [/b]

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Sprężyny sportowe

Post autor: schab » 18 sty 2007, 16:11

"kbaran" pisze:Witam poszukuje firmy która zajmje się przeróbką, tzn. skracaniem i usztywnianiem spręzyn. Bo do Sieny nie ma nigdzie dostępnych a zanimkupię lancie chciałbym troszkę pobawić się w zmiany w Sienie.

Może ktoś wie gdzie takie coś robią i za ile. Jakiś namiar : yesyes : [/b]
Jedno nieporozumienie : istniejacej sprężyny nikt nie jest w stanie przerobić , tak by nagle stała się twardsza i niższa ! Istnieją co prawda zakłady , które "reanimują" sprężyny , które przez klilka lat straciły swoją wysokość .
Natomiast skracanie sprężyn przez odcięcie zwoju ( ów ) to kretynizm czystej wody !
Jedyne co można zrobić to zamówienie sprężyn o określonej charakterystyce . Wtedy dobiera się po pierwsze grubość drutu , ilość i rozmieszczenie zwojów , odpowiednią twardość materiału , a po zwinięciu sprężyny poddaje obróbce cieplnej . I jeżeli ktoś mówi , że można zrobić inaczej - to tylko mówi ...
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Sprężyny sportowe

Post autor: pew » 18 sty 2007, 16:43

usztywnianie (reanimacja) sprężyn to też wyrzucanie pieniędzy - pomaga tylko na chwilę ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
Młody
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1037
Rejestracja: 14 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Sprężyny sportowe

Post autor: Młody » 18 sty 2007, 21:26

Najlepiej to kupić nowe(sportowe), bo będziesz się bawił i popłyniesz z kasą. :lol:
Dedra 2.0 TDS

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Sprężyny sportowe

Post autor: pew » 19 sty 2007, 9:01

"Mlody_lbn" pisze:Najlepiej to kupić nowe(sportowe), bo będziesz się bawił i popłyniesz z kasą. :lol:
jak ma kupić kiedy podobno nie ma?
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Sprężyny sportowe

Post autor: schab » 19 sty 2007, 9:56

"kbaran" pisze:Witam poszukuje firmy która zajmje się przeróbką, tzn. skracaniem i usztywnianiem spręzyn. Bo do Sieny nie ma nigdzie dostępnych a zanimkupię lancie chciałbym troszkę pobawić się w zmiany w Sienie.

Może ktoś wie gdzie takie coś robią i za ile. Jakiś namiar : yesyes : [/b]
szukajta , a znajdzieta :
http://www.czescionline.pl/
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Młody
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1037
Rejestracja: 14 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Sprężyny sportowe

Post autor: Młody » 19 sty 2007, 12:56

"pew" pisze:
"Mlody_lbn" pisze:Najlepiej to kupić nowe(sportowe), bo będziesz się bawił i popłyniesz z kasą. :lol:
jak ma kupić kiedy podobno nie ma?
Pewnie są. :wink: Jak nie będzie to zamiennik. 8)
Dedra 2.0 TDS

Awatar użytkownika
Zbyszek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 10 lip 2005, 0:00
Lokalizacja: Tychy

Sprężyny sportowe

Post autor: Zbyszek » 18 lut 2007, 19:35

Można wiele, a nawet wiecej. Ale tylko u profesjonalistów. Można tak poprzez odpowiednią obróbke cieplną oraz tzw. obróbke na zimno - podrasować "zmęczone" sprężyny oraz poprawić charakterystykę spręzyn fabrycznych. Ale na ile obnizyć - tego nie wiem. Jest taki punkt (zazwyczaj ok 200mm) gdzie sprawdza sie elastyczność / siłe spręzyny pod indywidualnym obciążeniem dla każdego modelu samochodu. I to mozna poprawić oraz wysokość sprężyny w stanie swobodnym. Tak robiłem ze sprężynami tylnymi do DEDRA ( zbiornik gazowy) obecnie będę robił do LYBRY - też ze wzgledu na gaz. Problem - zdobyć tanio sprężyny oryginalne z "demobilu- uzywki"
Ponadto w Katowicach jest Warsztat który już od bardzo dawna zajmuje się sprężynami - warto tam zajrzec www.jochymczyk.com
LYBRA SW 2,4jtd INTENSA
(już ex LYBRA SW 2,0 / 20V Bi-Power NAVI / Tiptronic
(ex DEDRA SW 1,6/16V Bi-Power 1998)

Awatar użytkownika
coconut
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 51
Rejestracja: 04 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Sprężyny sportowe

Post autor: coconut » 18 lut 2007, 21:25

Nie wiem jak Ty uwazasz, ale po co ci w tym samochodzie takie sprezyny...

Awatar użytkownika
Zbyszek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 10 lip 2005, 0:00
Lokalizacja: Tychy

Sprężyny sportowe

Post autor: Zbyszek » 18 lut 2007, 21:42

Dodatkowe obciążenie jakim jest butla + gaz obniza samochód. Gdy do tego dojdzie ciężar np 3 pasażerów i ich bagaż lub jak wyjezdzam na urlop letni cały dobytek kampingowy - tył siada. TO WIDAĆ I CZUĆ.
"podrasowane" spręzyny niwekują te niedogodnosci - w moim przypadku robione jest to profesjonalmie - znam charakterystyki sprężyny i wówczas jest ona "odpowiednio" poprawiana - nie na "oko", nie na wyczucie. Np gdy rysunkowo obciążenie przy 200m obciązenie wymagane jest powiedzmy 300daN, zwiekszamy do 350daN i lekko wydłuzamy sprężynę w stanie "swobodny". Daje efekt.
LYBRA SW 2,4jtd INTENSA
(już ex LYBRA SW 2,0 / 20V Bi-Power NAVI / Tiptronic
(ex DEDRA SW 1,6/16V Bi-Power 1998)

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Sprężyny sportowe

Post autor: pew » 19 lut 2007, 11:05

Ja nie mówię że nie - u mnie też to zadziałało - tyle że na parę miesięcy ... Poza tym ile to kosztuje u Ciebie? Może się okazać że nowe ale tańsze sprężyny będą kosztować podobnie - a efekt taki sam.
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
Zbyszek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 10 lip 2005, 0:00
Lokalizacja: Tychy

Sprężyny sportowe

Post autor: Zbyszek » 21 lut 2007, 18:56

No cóż, ponieważ mam takie mozliwosci - ograniczone, ale mam - robią mi to w miejscu gdzie projektują, powstają sprężyny dla modeli samochodów produkowanych seryjnie - i są to takie samo spręzyny jak montowane na liniach montażowych produkcji zawieszeń samochodowych. Jedyn róznica, że są indywidualnie dobierane parametry, czyli wysokość w stanie swobodnym + elastycznośc na wysokośći 200mm pod obciązeniem - w tym przypadku - zawsze większym niż każdy normalny samochód schodzacy z linii.
LYBRA SW 2,4jtd INTENSA
(już ex LYBRA SW 2,0 / 20V Bi-Power NAVI / Tiptronic
(ex DEDRA SW 1,6/16V Bi-Power 1998)

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Sprężyny sportowe

Post autor: lancia1969 » 22 lut 2007, 0:15

Myślę,że nie musisz dalej szukać Jochymczyk od 40 lat robi sprężyny i naprade facet rozumie co robi :wink: a myslę że cena jak zawsze jest u niego atrakcyjna .

p.s Jeżdziłem Polonezem obniżanym własnie na sprezynach od Jochymczyka - które w połaczeniu z bilsteinem działały perfekcyjnie - łacznie ze skokami po 20 metrów :wink: Dorabiam u niego również spręzyny zaworowe również rewelacyjne :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”