Kappa - spalanie
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 36
- Rejestracja: 09 gru 2006, 0:00
- Lokalizacja: Cieszyn-Nowy Sącz
- Kontakt:
Kappa - spalanie
Czesc wszystkim,
nie wiem czy to dobre miejsce na umieszczenie tego posta ale co tam, mam pytanie do wszystkich ktorzy posiadaj Kapiszona 3,0 V6 jakie macie spalanie (paliwo) i czy kapiszon jest na manualu czy automacie dzieki
pozdrawiam
Juveman
nie wiem czy to dobre miejsce na umieszczenie tego posta ale co tam, mam pytanie do wszystkich ktorzy posiadaj Kapiszona 3,0 V6 jakie macie spalanie (paliwo) i czy kapiszon jest na manualu czy automacie dzieki
pozdrawiam
Juveman
Beast - Lancia Kappa 3,0 V6 na manualnej i naturalnie bez LPG!!
LANCIA FOREVER!!
LANCIA FOREVER!!
- michał_kappa
- Klubowicz
- Posty: 255
- Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
- Lokalizacja: Śląsk Rydułtowy
Kappa - spalanie
witaj
3,0 w manualu, codziennie przejeżdżam mninimum 100 km, jazda w granicach 70-120 km/h czyli tak jak droga i ruch pozwala, w trasie przy 150-160 (autostrada) praktycznie tak samo, nie przekraczam 10l
pozdrawiam
Michał
3,0 w manualu, codziennie przejeżdżam mninimum 100 km, jazda w granicach 70-120 km/h czyli tak jak droga i ruch pozwala, w trasie przy 150-160 (autostrada) praktycznie tak samo, nie przekraczam 10l
pozdrawiam
Michał
- DRoszi
- Forumowicz/ka
- Posty: 328
- Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
- Lokalizacja: Inowrocaław-Warszawa
- Kontakt:
Kappa - spalanie
moja kappa 3,0 w automacie pali srednio 13 l
raz mi sie udalo na trasie zejsc do 10.5 - 100- 120kmh
ale tak to nie jest to oszczędne auto i nie wierze w gadanie o srednim spalaniu 10l
masz 200 konne auto w benzynie i musi duzo palić bo nikt kupując 3,0 nie mysli na pierwszymmiejscu nad ekonomiką
moja opinia średnia z miesiąca 13 litrów a jak szybko jeżdze to 15 i więcej
raz mi sie udalo na trasie zejsc do 10.5 - 100- 120kmh
ale tak to nie jest to oszczędne auto i nie wierze w gadanie o srednim spalaniu 10l
masz 200 konne auto w benzynie i musi duzo palić bo nikt kupując 3,0 nie mysli na pierwszymmiejscu nad ekonomiką
moja opinia średnia z miesiąca 13 litrów a jak szybko jeżdze to 15 i więcej
>WWW.WIMAKRUSZWICA.PL Naturalne Żywienie Zwierząt
- michał_kappa
- Klubowicz
- Posty: 255
- Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
- Lokalizacja: Śląsk Rydułtowy
Kappa - spalanie
nie wierzysz Twoja sprawa, przejeżdżam rocznie około 35 tys co powoduje częste wizyty na stacji paliw i na bieżąco auto litrażuje się samo - tankowanie raz w tygodniu do pełna
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 36
- Rejestracja: 09 gru 2006, 0:00
- Lokalizacja: Cieszyn-Nowy Sącz
- Kontakt:
Kappa - spalanie
Michal zgodze sie z toba w 100% myslalem ze moze zle licze albo cos nie tak z bakiem/stacja benzynowa ale moja pali tyle samo raz doszedlem do 13l ale caly okres dawalem jej ostro w gary, normalnie 10l a czasami mniej moj rekord to nowy sacz - zamosc 8,6l przy predkosciach nie przekraczajacych ok 115KM/h przy dwoch osobach na pokladzie i zadnego ladunku ale fakt tam jest bardzo plasko
Beast - Lancia Kappa 3,0 V6 na manualnej i naturalnie bez LPG!!
LANCIA FOREVER!!
LANCIA FOREVER!!
- DRoszi
- Forumowicz/ka
- Posty: 328
- Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
- Lokalizacja: Inowrocaław-Warszawa
- Kontakt:
Kappa - spalanie
możliwe że automat tak podwyrzsza spalanie ?????????
w sumie ma tylko 4 biegi
w sumie ma tylko 4 biegi
>WWW.WIMAKRUSZWICA.PL Naturalne Żywienie Zwierząt
- norbiwolow
- Forumowicz/ka
- Posty: 953
- Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
- Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
- Kontakt:
Kappa - spalanie
moje 3.0 z LPG - benzyna - nie testowane - uzywane tylko do odpalania auta - no może czasem jak chcę ruszyć zwinniej
gaz - 15 litrów - średnio trasa/ miasto
za 170 złotych - 130zł gaz - 40 złotych paliwo - przejechałem 400 km - gaz po 2.15 benzyna po 3.70 - muszę prawdzić ile na samej benzynie - czy nie bedzie mniejsze - tylko jak na stoje na benzynie to troche śmierdzi mi paliwo zwłaszcza rano - prawdopodobnie kat nie katalizuje całego paliwa czy jakoś tam
co do gazu to niedługo jakde na wymiane filtrów i regulacje - może coś sie poprawi - instalacja just heavy - nie sekwencja
gaz - 15 litrów - średnio trasa/ miasto
za 170 złotych - 130zł gaz - 40 złotych paliwo - przejechałem 400 km - gaz po 2.15 benzyna po 3.70 - muszę prawdzić ile na samej benzynie - czy nie bedzie mniejsze - tylko jak na stoje na benzynie to troche śmierdzi mi paliwo zwłaszcza rano - prawdopodobnie kat nie katalizuje całego paliwa czy jakoś tam
co do gazu to niedługo jakde na wymiane filtrów i regulacje - może coś sie poprawi - instalacja just heavy - nie sekwencja

Kappa - spalanie
na osłode dziś czytałem o audi silnik 3,2 spalanie miasto 25 trasa 15
Kappa - spalanie
Kappa 3.0 dobrze spala kazda ilosc benzyny i gazu. Nie ma z tym zadnego problemu 

Ostatnio zmieniony 14 gru 2006, 0:26 przez LukaszN, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest 2.0T 20V byla Kappa 3.0
Re: Kappa - spalanie
moje wyliczenia (wersja z manualem):"Juveman" pisze:Czesc wszystkim,
nie wiem czy to dobre miejsce na umieszczenie tego posta ale co tam, mam pytanie do wszystkich ktorzy posiadaj Kapiszona 3,0 V6 jakie macie spalanie (paliwo) i czy kapiszon jest na manualu czy automacie dzieki
Pb, mało jeździłem, ale to co pomierzyłem to:
- trasa bardzo spokojnie (trasa Łódź-Wwa po ciemku, zaraz po kupnie kappy:), max 120/h) - 10,5 l/100
- średnio szybki przejazd na trasie typu np. wwa-suwałki (większość jednopasmowa, konieczne wyprzedzanie, max 160, średnio koło 120) - 12,5-13l
- miasto - za mało danych żeby wyliczać dokładnie, myślę że około 17l/100
LPG:
- trasa spokojnie równo 115-120km/h, dwupasmówka, żadnego wyprzedzania, itp (np. wyjazd na spot do bronisławowa) - 11,5l/100
- trasa normalnie (z reguły nie więcej niż 160km/h, najczęściej około 120-140) - ~14l/100, jak szybciej to ponad 15/100
- autostrada, 170-190 km/h - 26 litrów/100 (!)
- miasto 18-19 l/100 i jakbym się nie starał nie chce być niżej

w mieście jeźdżę raczej delikatnie, do 4000tyś obrotów, ale siłą rzeczy są to dosyć krótkie odcinki (do 12-15km).
Krzysiek
V6
V6
Kappa - spalanie
Hmmm... to skąd taka rozbieżność pomiędzy 10, a 26 l/100km???
Pozdrawiam, Radicz.



Pozdrawiam, Radicz.
Kappa - spalanie
Panikujecie ze spalaniem
, pociesze faktem , ze moja delta 1.6i.e. pali srednio 10l , na trasie przy 100km/h do 120km/h ciagnie 7l , w miescie 13l choc to odcinki przewaznie do 10km. Porownywalnie Tigra 1.6 pali w miescie 9l, Audi 200 Turbo pali 13l .....
Podkreslam, ze wszystko mam sprawne w samochodzie
A co do automatycznych skrzyn to pala sporo wiecej niz manual , mialem mozliwosc poruszac sie kiedys dwoma identycznymi samochodami, bmw 525 jeden manual drugi automat, w miescie roznica byla do 4l .

Podkreslam, ze wszystko mam sprawne w samochodzie

A co do automatycznych skrzyn to pala sporo wiecej niz manual , mialem mozliwosc poruszac sie kiedys dwoma identycznymi samochodami, bmw 525 jeden manual drugi automat, w miescie roznica byla do 4l .
Iza GT TDi 130HP kle kle kle 
Byla Nuova Delta 1.6i.e. - Prawie jak HF
PP
Gary Fisher Tassajara Disc ... 4Cross

Byla Nuova Delta 1.6i.e. - Prawie jak HF

Gary Fisher Tassajara Disc ... 4Cross
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kappa - spalanie
Automat konsumuje nawet kilkadziesią koni mocy, jak myślisz po co w automatach są chłodnice oleju z wiatraczkami, pieroństwo mocno się grzeje a jak grzeje to pobiera moc a jak pobiera moc to z benzyny. Głównym winowajcą jest sprzęgło."DRoszi" pisze:możliwe że automat tak podwyrzsza spalanie ?????????
w sumie ma tylko 4 biegi
Kappa - spalanie
sam jestem ciekaw, nie wiem jak mozna średnio osiągnąć takie spalanie w trzylitrówce. jedyne rozsądne wytłumaczenie, to że michal_kappa ma chyba jakieś oszukane 3.0 - pewnie ktoś mu zaspawał ze dwa cylindry"Radicz" pisze:Hmmm... to skąd taka rozbieżność pomiędzy 10, a 26 l/100km???

Krzysiek
V6
V6
Kappa - spalanie
Zeby kilka/kilkanascie osob wyliczylo cokolwiek musi byc obrana jedna metoda wyliczen, z akcentem na JEDNA !
Bez elektronicznych układow pomiarowych, ktorych w kappach zdaje sie ze nie ma w zadnym modelu, wydaje mi sie, że jedyną miarodajną jest zatankowanie pod sam korek przejechaniu określonej liczby kilometrow z newielka rozbieżnościa i ponowne zalanie pod korek. Mozna by sie spierac czy robic to na tej samej stacji i tym samym dystrybutorze, ale nie bądźmy juz tacy dokładni.
To co ?.. bedziemy sie przechwalac pustymi danymi, bo wskazowka wczoraj byla w tej pozycji , potem zatankowalem i dzisiaj znow jest w tej pozycji a wiec pali tyle a tyle ?
Pewnie odezwą sie glosy mowiace cos o checi posiadania konia i kosztach zakupu owsa. Prawda jest taka, że gdyby nie bylo nas stac pewnie jezdzilibysmy rowerem, albo mpk.
Pozostaje inny dosc istotny element, jak na przyklad w moim przypadku.
Nie dysponuje żadną zaznajomioną stacją diagnostyczną i żadnym zaufanym i chetnym do pomocy mechanikiem, ktory chcialby zając sie moją Lucy, gdy przyjade i powiem "wie pan.. cos mi dużo pali.. sprawdzi pan czemu ?".
Sam pomysł z porównywaniem spalan jest dobry. Zbyt duza rozbieżnosc moze sugerowac problemy w ukladzie zasilania paliwem (filtry/przewody), lub samym silniku (szczelnosc, smarowanie) lub wylotowym (sondy, wydech).
No ale niestety aby wyniki byly porownywalne musza zaistniec identyczne lub zblizone warunki pomiarowe.
Ja nie mam nic przeciwko. Określmy warunki i mozemy testowac.
Zeby nie być gołosłownym, rozpoczne.
Warunki pomiarowe.
- grudzien 2005 lub styczen 2006 nie pamietam dokladnie, zaraz po
zakupie.
- Zatankowane pod korek na shellu, Pb95.
- przejechane dokładnie 205 km
- w tym ok. 30 km miasto, reszta trasa.
- predkosci ekonomiczne, w nocy, droga niemal pusta. Nie przekraczane
120 km/h
- powrót na tą samą stację pod ten sam dystrybutor.
- zatankowane znow pod korek.
- klima w trybie ECON
Wynik:
17.1 litra czyli wychodzi jakies 8.5 - 8.6 l/100 km
Silnik 2.0 VIS, 155KM.
Niestety robilem tylko jeden raz taki test a to troche malo zeby powiedziec cos konkretnego.
Bez elektronicznych układow pomiarowych, ktorych w kappach zdaje sie ze nie ma w zadnym modelu, wydaje mi sie, że jedyną miarodajną jest zatankowanie pod sam korek przejechaniu określonej liczby kilometrow z newielka rozbieżnościa i ponowne zalanie pod korek. Mozna by sie spierac czy robic to na tej samej stacji i tym samym dystrybutorze, ale nie bądźmy juz tacy dokładni.
To co ?.. bedziemy sie przechwalac pustymi danymi, bo wskazowka wczoraj byla w tej pozycji , potem zatankowalem i dzisiaj znow jest w tej pozycji a wiec pali tyle a tyle ?
Pewnie odezwą sie glosy mowiace cos o checi posiadania konia i kosztach zakupu owsa. Prawda jest taka, że gdyby nie bylo nas stac pewnie jezdzilibysmy rowerem, albo mpk.
Pozostaje inny dosc istotny element, jak na przyklad w moim przypadku.
Nie dysponuje żadną zaznajomioną stacją diagnostyczną i żadnym zaufanym i chetnym do pomocy mechanikiem, ktory chcialby zając sie moją Lucy, gdy przyjade i powiem "wie pan.. cos mi dużo pali.. sprawdzi pan czemu ?".
Sam pomysł z porównywaniem spalan jest dobry. Zbyt duza rozbieżnosc moze sugerowac problemy w ukladzie zasilania paliwem (filtry/przewody), lub samym silniku (szczelnosc, smarowanie) lub wylotowym (sondy, wydech).
No ale niestety aby wyniki byly porownywalne musza zaistniec identyczne lub zblizone warunki pomiarowe.
Ja nie mam nic przeciwko. Określmy warunki i mozemy testowac.
Zeby nie być gołosłownym, rozpoczne.
Warunki pomiarowe.
- grudzien 2005 lub styczen 2006 nie pamietam dokladnie, zaraz po
zakupie.
- Zatankowane pod korek na shellu, Pb95.
- przejechane dokładnie 205 km
- w tym ok. 30 km miasto, reszta trasa.
- predkosci ekonomiczne, w nocy, droga niemal pusta. Nie przekraczane
120 km/h
- powrót na tą samą stację pod ten sam dystrybutor.
- zatankowane znow pod korek.
- klima w trybie ECON
Wynik:
17.1 litra czyli wychodzi jakies 8.5 - 8.6 l/100 km
Silnik 2.0 VIS, 155KM.
Niestety robilem tylko jeden raz taki test a to troche malo zeby powiedziec cos konkretnego.
Lancia Kappa 2.0
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica