Thema - uszczelniacz

johness
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 12 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Słupsk

Thema - uszczelniacz

Post autor: johness » 01 gru 2006, 20:26

: witaj : Mam problem.Właśnie wracam z garażu i w mojej Lancii Thema zgubiłem olej!Wyrwało lub sobie odleciał uszczelniacz wałka balansująceg i stamtędy wywaliło cały olej.Zeszłej zimy miałem to samo ale wtedy wkleili mi to i wyrwało uszczelkę pod pompą olejową.Okazało się,że była zapchana odma i to było najprawdopodobniej przyczyną wyrwań uszczelek.Odma przeczyszczona i do dzisiaj było ok.Może ktoś miał podobny problem, bo boję się powtórki ze zmianą podwójnie oleju.Dzięki za pomoc. :D

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - uszczelniacz

Post autor: wujek » 01 gru 2006, 22:23

Witam,
Wywalanie broków nie jest normalne - świadczy o nadmiernym ciśnieniu w karterze. Przyczyn kilka - zapchany układ odpowietrzający skrzynię korbową, ew. przedmuchy na cylindrach. Warto zacząć o odpowietrzenia - prawdopodobnie zapycha się "pochłaniacz płomieni" - to taka sprężynka, wstawiona w rurkę odmy, zapobiegająca możliwości przenikania ognia pomiędzy karterem a dolotem. Możesz zdjąć końcówkę węża odmy z przepustnicy (gruba rura dochodząca do przepustnicy od dołu), odpalić motor i zobaczyć, czy z tej rury dobrze "goni" powietrze. Spężynka pochłaniacza płomieni jest wyjmowalna z rury, mozna ją dobrze oczyścić i wsadzić ponownie. Może tez być przytkany kanał w przepustnicy, można sprawdzic i oczyścić.
Podaj, jaki silnik w Twojej Themie - były też montowane urządzenia wyłapujące olej z kanału odmy. Zatkanie tego też jest możliwe wtedy trzeba to wymienić na sprawne.
Pozdrawiam
PS
Warto sprawdzić kompresję w cylindrach.
Czy nie występują strzały, stuki, nieprawidłowe zapłony?

PS2
Może krótki opis działania układu odpowietrzającego karter:
Tłoki, poruszając się w dół, wytwarzają ciśnienie w karterze, które dodatkowo wzmagane jest mikroprzedmuchami z cyklu "praca" (nawet w nowym, szczelnym silniku). Wzrosty ciśnienia są impulsowe, w rytm zapłonów - dają efekt udaru. W celu odprowadzenia nadmiaru gazów stosuje się układ odpowietrzający, tzw. odmę. Układ ten wyposażony jest w skraplacz/pochłaniacz oleju, zapobiegający nadmiernemu wyrzucaniu oleju z komory silnika (taka bombka tuż przy bloku) oraz pochłaniacz płomieni. To wszystko podłączone jest do króćca na przepustnicy (w gaźnikowcach i monowtryskach, do komory filtra powietrza), którędy to gazy z komory silnika zostają "odessane" i wprowadzone ponownie do układu dolotowego (taki recykling).

johness
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 12 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Słupsk

Thema - uszczelniacz

Post autor: johness » 02 gru 2006, 13:55

Witam.Dzięki za cały opis.Szukam w całym mieście tego uszczelniacza,ale nie ma go nigdzie.Został mi w poniedziałek serwis Fiata bo dziś nie pracuje dzial części!!!!Jestem już umówiony z mechanikiem-będzie szukał przyczyny.Zaraz wydrukuę Twoją podpowiedż.Motor w Lancii 2.0.Muszę znależć przyczynę.Myślę,że to odma,silnik śmiga ok,choć auto ma prawie 20 lat ale ma tylko 135tys zrobione.Dzięki jeszcze raz.Pozdrawiam.Wszystkie dalsze sugestie wskazane. :D

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Thema - uszczelniacz

Post autor: mario09 » 02 gru 2006, 15:00

Kiedys mojemu koledze zrobila sie podobna sytuacja, nie wiem jakie bylo rozwiazanie, wiem tylko, ze broki kupowal na zamowienie w serwisie foata po bodaj 4zl.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

johness
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 12 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Słupsk

Thema - uszczelniacz

Post autor: johness » 02 gru 2006, 15:57

Dzięki.Ruszam w poniedziałek do majstra.Jeszcze raz dzięki. :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”