Post
autor: wujek » 01 gru 2006, 22:23
Witam,
Wywalanie broków nie jest normalne - świadczy o nadmiernym ciśnieniu w karterze. Przyczyn kilka - zapchany układ odpowietrzający skrzynię korbową, ew. przedmuchy na cylindrach. Warto zacząć o odpowietrzenia - prawdopodobnie zapycha się "pochłaniacz płomieni" - to taka sprężynka, wstawiona w rurkę odmy, zapobiegająca możliwości przenikania ognia pomiędzy karterem a dolotem. Możesz zdjąć końcówkę węża odmy z przepustnicy (gruba rura dochodząca do przepustnicy od dołu), odpalić motor i zobaczyć, czy z tej rury dobrze "goni" powietrze. Spężynka pochłaniacza płomieni jest wyjmowalna z rury, mozna ją dobrze oczyścić i wsadzić ponownie. Może tez być przytkany kanał w przepustnicy, można sprawdzic i oczyścić.
Podaj, jaki silnik w Twojej Themie - były też montowane urządzenia wyłapujące olej z kanału odmy. Zatkanie tego też jest możliwe wtedy trzeba to wymienić na sprawne.
Pozdrawiam
PS
Warto sprawdzić kompresję w cylindrach.
Czy nie występują strzały, stuki, nieprawidłowe zapłony?
PS2
Może krótki opis działania układu odpowietrzającego karter:
Tłoki, poruszając się w dół, wytwarzają ciśnienie w karterze, które dodatkowo wzmagane jest mikroprzedmuchami z cyklu "praca" (nawet w nowym, szczelnym silniku). Wzrosty ciśnienia są impulsowe, w rytm zapłonów - dają efekt udaru. W celu odprowadzenia nadmiaru gazów stosuje się układ odpowietrzający, tzw. odmę. Układ ten wyposażony jest w skraplacz/pochłaniacz oleju, zapobiegający nadmiernemu wyrzucaniu oleju z komory silnika (taka bombka tuż przy bloku) oraz pochłaniacz płomieni. To wszystko podłączone jest do króćca na przepustnicy (w gaźnikowcach i monowtryskach, do komory filtra powietrza), którędy to gazy z komory silnika zostają "odessane" i wprowadzone ponownie do układu dolotowego (taki recykling).