Thema - uszczelniacz
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 12 lis 2006, 0:00
- Lokalizacja: Słupsk
Thema - uszczelniacz
Mam problem.Właśnie wracam z garażu i w mojej Lancii Thema zgubiłem olej!Wyrwało lub sobie odleciał uszczelniacz wałka balansująceg i stamtędy wywaliło cały olej.Zeszłej zimy miałem to samo ale wtedy wkleili mi to i wyrwało uszczelkę pod pompą olejową.Okazało się,że była zapchana odma i to było najprawdopodobniej przyczyną wyrwań uszczelek.Odma przeczyszczona i do dzisiaj było ok.Może ktoś miał podobny problem, bo boję się powtórki ze zmianą podwójnie oleju.Dzięki za pomoc.
Thema - uszczelniacz
Witam,
Wywalanie broków nie jest normalne - świadczy o nadmiernym ciśnieniu w karterze. Przyczyn kilka - zapchany układ odpowietrzający skrzynię korbową, ew. przedmuchy na cylindrach. Warto zacząć o odpowietrzenia - prawdopodobnie zapycha się "pochłaniacz płomieni" - to taka sprężynka, wstawiona w rurkę odmy, zapobiegająca możliwości przenikania ognia pomiędzy karterem a dolotem. Możesz zdjąć końcówkę węża odmy z przepustnicy (gruba rura dochodząca do przepustnicy od dołu), odpalić motor i zobaczyć, czy z tej rury dobrze "goni" powietrze. Spężynka pochłaniacza płomieni jest wyjmowalna z rury, mozna ją dobrze oczyścić i wsadzić ponownie. Może tez być przytkany kanał w przepustnicy, można sprawdzic i oczyścić.
Podaj, jaki silnik w Twojej Themie - były też montowane urządzenia wyłapujące olej z kanału odmy. Zatkanie tego też jest możliwe wtedy trzeba to wymienić na sprawne.
Pozdrawiam
PS
Warto sprawdzić kompresję w cylindrach.
Czy nie występują strzały, stuki, nieprawidłowe zapłony?
PS2
Może krótki opis działania układu odpowietrzającego karter:
Tłoki, poruszając się w dół, wytwarzają ciśnienie w karterze, które dodatkowo wzmagane jest mikroprzedmuchami z cyklu "praca" (nawet w nowym, szczelnym silniku). Wzrosty ciśnienia są impulsowe, w rytm zapłonów - dają efekt udaru. W celu odprowadzenia nadmiaru gazów stosuje się układ odpowietrzający, tzw. odmę. Układ ten wyposażony jest w skraplacz/pochłaniacz oleju, zapobiegający nadmiernemu wyrzucaniu oleju z komory silnika (taka bombka tuż przy bloku) oraz pochłaniacz płomieni. To wszystko podłączone jest do króćca na przepustnicy (w gaźnikowcach i monowtryskach, do komory filtra powietrza), którędy to gazy z komory silnika zostają "odessane" i wprowadzone ponownie do układu dolotowego (taki recykling).
Wywalanie broków nie jest normalne - świadczy o nadmiernym ciśnieniu w karterze. Przyczyn kilka - zapchany układ odpowietrzający skrzynię korbową, ew. przedmuchy na cylindrach. Warto zacząć o odpowietrzenia - prawdopodobnie zapycha się "pochłaniacz płomieni" - to taka sprężynka, wstawiona w rurkę odmy, zapobiegająca możliwości przenikania ognia pomiędzy karterem a dolotem. Możesz zdjąć końcówkę węża odmy z przepustnicy (gruba rura dochodząca do przepustnicy od dołu), odpalić motor i zobaczyć, czy z tej rury dobrze "goni" powietrze. Spężynka pochłaniacza płomieni jest wyjmowalna z rury, mozna ją dobrze oczyścić i wsadzić ponownie. Może tez być przytkany kanał w przepustnicy, można sprawdzic i oczyścić.
Podaj, jaki silnik w Twojej Themie - były też montowane urządzenia wyłapujące olej z kanału odmy. Zatkanie tego też jest możliwe wtedy trzeba to wymienić na sprawne.
Pozdrawiam
PS
Warto sprawdzić kompresję w cylindrach.
Czy nie występują strzały, stuki, nieprawidłowe zapłony?
PS2
Może krótki opis działania układu odpowietrzającego karter:
Tłoki, poruszając się w dół, wytwarzają ciśnienie w karterze, które dodatkowo wzmagane jest mikroprzedmuchami z cyklu "praca" (nawet w nowym, szczelnym silniku). Wzrosty ciśnienia są impulsowe, w rytm zapłonów - dają efekt udaru. W celu odprowadzenia nadmiaru gazów stosuje się układ odpowietrzający, tzw. odmę. Układ ten wyposażony jest w skraplacz/pochłaniacz oleju, zapobiegający nadmiernemu wyrzucaniu oleju z komory silnika (taka bombka tuż przy bloku) oraz pochłaniacz płomieni. To wszystko podłączone jest do króćca na przepustnicy (w gaźnikowcach i monowtryskach, do komory filtra powietrza), którędy to gazy z komory silnika zostają "odessane" i wprowadzone ponownie do układu dolotowego (taki recykling).
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 12 lis 2006, 0:00
- Lokalizacja: Słupsk
Thema - uszczelniacz
Witam.Dzięki za cały opis.Szukam w całym mieście tego uszczelniacza,ale nie ma go nigdzie.Został mi w poniedziałek serwis Fiata bo dziś nie pracuje dzial części!!!!Jestem już umówiony z mechanikiem-będzie szukał przyczyny.Zaraz wydrukuę Twoją podpowiedż.Motor w Lancii 2.0.Muszę znależć przyczynę.Myślę,że to odma,silnik śmiga ok,choć auto ma prawie 20 lat ale ma tylko 135tys zrobione.Dzięki jeszcze raz.Pozdrawiam.Wszystkie dalsze sugestie wskazane.
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Thema - uszczelniacz
Kiedys mojemu koledze zrobila sie podobna sytuacja, nie wiem jakie bylo rozwiazanie, wiem tylko, ze broki kupowal na zamowienie w serwisie foata po bodaj 4zl.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 12 lis 2006, 0:00
- Lokalizacja: Słupsk
Thema - uszczelniacz
Dzięki.Ruszam w poniedziałek do majstra.Jeszcze raz dzięki.