proxima86 miałeś rację

wina leży po stronie zamka prawych tylnych drzwi...

okazało się, że na krawędzi drzwi na wysokości zamka, są dwie zaślepki, ta podłużna skrywa blaszkę przypominającą klasyczną mechaniczną blokadę rodzicielską, w lewych drzwiach można swobodnie ją przełączać do góry, a w prawych idzie to z oporem... po podniesieniu tej blaszki i przyciśnięciu przycisku blokady kontrolka zgasła

Po zamknięciu drzwi blaszki opadają, i jeśli wtedy ponownie nacisnę blokadę, to już się nie wyłączy, muszę podnieść ręcznie blaszkę w prawych drzwiach... Prawe drzwi były rozbierane przez lakiernika więc pewnie tam coś namodził przy składaniu...proxima86

Ci się należy...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)