Wiadomo - bajer - przedni fotel można obrócić do tyłu i np. karmić swojego malucha, spokojnie i wygodnie siedząc na przeciwko niego. Zastanawia mnie jednak - czy możliwa jest jazda z tak obróconym fotelem do tyłu - zgodnie z przepisami ruchu drogowego. Czy jest możliwe wtedy wyłączenie np. przedniej poduszki powietrznej? Co z pasami bezpieczeństwa?
Czy jednak z bajeru możemy korzystać tylko i wyłączenie na postojach?
Praktyczne zastosowanie obracanych, przednich foteli Phedry.
Moderator: giekso
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 578
- Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Tychy
Praktyczne zastosowanie obracanych, przednich foteli Phedry.
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)
-------
W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę
Było: Ford Focus 1999 (kombi)
-------
W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Praktyczne zastosowanie obracanych, przednich foteli Phedry.
Instrukcja mówi tylko o postojach. O ile poduszkę pasażera w desce wyłączysz, to tej w fotelu już nie i po obrocie skierowana jest prosto na kierowcę. Pasów nie zapniesz. Choć przyznam się, że zdarzyło nam się jechać w takiej konfiguracji Ale to nic bezpiecznego w razie "W".
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Re: Praktyczne zastosowanie obracanych, przednich foteli Phedry.
Akurat w razie uderzenia w przód to może być bezpieczniejsze. Natomiast już w każdym innym przypadku przydałby się pasgrzesiekj23 pisze: ↑08 maja 2018, 11:53 Instrukcja mówi tylko o postojach. O ile poduszkę pasażera w desce wyłączysz, to tej w fotelu już nie i po obrocie skierowana jest prosto na kierowcę. Pasów nie zapniesz. Choć przyznam się, że zdarzyło nam się jechać w takiej konfiguracji Ale to nic bezpiecznego w razie "W".
Ale też nie ma co desperować. Pewnie nie tylko ja za gówniarza przejeździłem wiele kilometrów wisząc z tylnego siedzenia w Syrence ojca pomiędzy przednimi siedzeniami. I żyję.
Natomiast nie namawiam do takiej jazdy, i spotkanie z patrolem mogłoby uszczuplić portfel.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Re: Praktyczne zastosowanie obracanych, przednich foteli Phedry.
Nie, taka jazda odpada - raz, że fotel zasłania prawe lusterko (przynajmniej mnie zasłaniało) a dwa - jedzie się nie przypiętym.