Praktyczne zastosowanie obracanych, przednich foteli Phedry.

Róbta co chceta ;)

Moderator: giekso

MobiDoktorGSM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 578
Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy

Praktyczne zastosowanie obracanych, przednich foteli Phedry.

Post autor: MobiDoktorGSM » 08 maja 2018, 11:18

Wiadomo - bajer - przedni fotel można obrócić do tyłu i np. karmić swojego malucha, spokojnie i wygodnie siedząc na przeciwko niego. Zastanawia mnie jednak - czy możliwa jest jazda z tak obróconym fotelem do tyłu - zgodnie z przepisami ruchu drogowego. Czy jest możliwe wtedy wyłączenie np. przedniej poduszki powietrznej? Co z pasami bezpieczeństwa?

Czy jednak z bajeru możemy korzystać tylko i wyłączenie na postojach?
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Praktyczne zastosowanie obracanych, przednich foteli Phedry.

Post autor: grzesiekj23 » 08 maja 2018, 11:53

Instrukcja mówi tylko o postojach. O ile poduszkę pasażera w desce wyłączysz, to tej w fotelu już nie i po obrocie skierowana jest prosto na kierowcę. Pasów nie zapniesz. Choć przyznam się, że zdarzyło nam się jechać w takiej konfiguracji : gafa : Ale to nic bezpiecznego w razie "W".
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Praktyczne zastosowanie obracanych, przednich foteli Phedry.

Post autor: wujekp » 08 maja 2018, 22:52

grzesiekj23 pisze: 08 maja 2018, 11:53 Instrukcja mówi tylko o postojach. O ile poduszkę pasażera w desce wyłączysz, to tej w fotelu już nie i po obrocie skierowana jest prosto na kierowcę. Pasów nie zapniesz. Choć przyznam się, że zdarzyło nam się jechać w takiej konfiguracji : gafa : Ale to nic bezpiecznego w razie "W".
Akurat w razie uderzenia w przód to może być bezpieczniejsze. Natomiast już w każdym innym przypadku przydałby się pas : gafa :
Ale też nie ma co desperować. Pewnie nie tylko ja za gówniarza przejeździłem wiele kilometrów wisząc z tylnego siedzenia w Syrence ojca pomiędzy przednimi siedzeniami. I żyję.
Natomiast nie namawiam do takiej jazdy, i spotkanie z patrolem mogłoby uszczuplić portfel. : beczy :
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

pääkäyttäjä

Re: Praktyczne zastosowanie obracanych, przednich foteli Phedry.

Post autor: pääkäyttäjä » 09 maja 2018, 9:22

Nie, taka jazda odpada - raz, że fotel zasłania prawe lusterko (przynajmniej mnie zasłaniało) a dwa - jedzie się nie przypiętym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Hyde Park :::”