Post
autor: Bichoń » 01 paź 2017, 12:19
Zastanawiałem się nad tym. Im cieńszy byłby taki przewód tym lepiej (miałby większą rezystancję -> bardziej by się grzał), przy czym trzeba by się pokusić o sprawdzenie rezystancji dobrej ścieżki. Tylko jak to zrobić, jak one z definicji są połączone równolegle - chyba na dobrej szybie na przyłączach zasilania sprawdzić rezystancję układu i przy założeniu że wszystkie ścieżki mają jednakową oporność, przeliczyć rezystancję pojedynczej. Przy przerwanych ścieżkach to się wali (bo nie wiadomo które i jak bardzo są przerwane)
Z drucikiem to jeszcze myślałem że nakleił bym na te najgorsze kawałki (miałem po parę centymetrów skorodowanych ścieżek), najwyżej by nie grzało w tych miejscach ale obok na tej samej ścieżce już powinno grzać.
Wszystko rozbija się o te rezystancje. Bo za duża w jednej z gałęzi obwodu (na jednej ścieżce) -> prąd przez nią nie będzie chciał płynąć, przez co nie będzie się grzać (grzanie to wydzielanie mocy P = U*I = I^2*R ; U =const=12V). Z kolei za mała rezystancja (R-->0) też nie spowoduje grzania, a do tego "odciągnie" prąd z pozostałych ścieżek i może nawet przepalać bezpieczniki. Dlatego nie dawał bym drucika na całej długości szyby.
Jakbyś brał bardzo cienki drucik z jakiegoś silniczka to pamiętaj, że może on być zaizolowany jakimś lakierem, więc trzeba izolację zedrzeć (np przejechać ostrzem noża kilka razy na różnych stronach). No i rozumiem, że klejenie na zasadzie: położyć klej na szybie wzdłuż ścieżki i na to nałożyć drucik? Czy masz jakiś inny pomysł?