Kappa 2.0 16vT - olej/turbo/odma
Kappa 2.0 16vT - olej/turbo/odma
Witajcie,
Mam taki trochę nietypowy problem. Ostatnio regenerowałem głowicę i turbosprężarkę (wymienione wszystko w środku, wałek i wirnik + dostałem wykres z wyważenia). Po wymianie silnik zaczął chodzić równo, dobrze i mocnie. Na początku po przejechaniu 200 km na spokojnie jak wcisnąłem gaz do dechy to tak ze 4 razy zaczęło dymić mi z rury że nie było widać samochodów z tyłu ale pomyślałem, że to jeszcze jakieś resztki oleju z przed naprawy turbo. Teraz mam większy problem - przestało dymić ale mam zarzygany olejem cały intercooler (jest prawdopodobnie nieszczelny na łączeniu na górnej części) i okolice pod maską oraz ubywa mi oleju bardzo dużo i szybko (przy bardzo wysokich obrotach w ogóle nie dymi). Wlany miałem Castrol 10W60. Kiedy wymuszam spadek obrotów do około 500 rpm i niżej kontrolka z oleju nie mruga (rok temu wymieniałem dół silnika i przed wiadomo czym jeszcze mrugała). Stąd moje pytanie - czy może zasysać olej z odmy przy wysokich przepływach powietrza? Czy da się to jakoś zmodyfikować żeby sprawdzić czy tak się dzieje? Turbosprężarkę póki co odsuwam na dalszy plan jeżeli chodzi o przyczynę.
Pozdrawiam
Mam taki trochę nietypowy problem. Ostatnio regenerowałem głowicę i turbosprężarkę (wymienione wszystko w środku, wałek i wirnik + dostałem wykres z wyważenia). Po wymianie silnik zaczął chodzić równo, dobrze i mocnie. Na początku po przejechaniu 200 km na spokojnie jak wcisnąłem gaz do dechy to tak ze 4 razy zaczęło dymić mi z rury że nie było widać samochodów z tyłu ale pomyślałem, że to jeszcze jakieś resztki oleju z przed naprawy turbo. Teraz mam większy problem - przestało dymić ale mam zarzygany olejem cały intercooler (jest prawdopodobnie nieszczelny na łączeniu na górnej części) i okolice pod maską oraz ubywa mi oleju bardzo dużo i szybko (przy bardzo wysokich obrotach w ogóle nie dymi). Wlany miałem Castrol 10W60. Kiedy wymuszam spadek obrotów do około 500 rpm i niżej kontrolka z oleju nie mruga (rok temu wymieniałem dół silnika i przed wiadomo czym jeszcze mrugała). Stąd moje pytanie - czy może zasysać olej z odmy przy wysokich przepływach powietrza? Czy da się to jakoś zmodyfikować żeby sprawdzić czy tak się dzieje? Turbosprężarkę póki co odsuwam na dalszy plan jeżeli chodzi o przyczynę.
Pozdrawiam
Re: Kappa 2.0 16VT - olej/turbo/odma
Ubytek oleju jest spowodowany 4 przyczynami
Nieszczelnośc silnika
Uszkodzona turbina
Uszkodzone uszczelniacze zawodowe
Uszkodzone pierścienie tłokowe
Nieszczelnośc silnika
Uszkodzona turbina
Uszkodzone uszczelniacze zawodowe
Uszkodzone pierścienie tłokowe
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA
Re: Kappa 2.0 16VT - olej/turbo/odma
Czyli na początek sprawdzić kompresję?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Kappa 2.0 16VT - olej/turbo/odma
Kompresja nie zawsze może być miarodajny źródłem informacji. Dlatego JA zawsze, jeżeli auto pobierało olej, podczas remontu głowicy wymieniłem odrazu pierścienie tłokowe. Oczywiscie jeżeli gładź cylindryczna była ok i były widoczne ślady po honownicy. Wystarczy że ostatni pierścień olejowy jest zamulony wytarte lub przegrany a reszta jest ok to i tak olej będzie palony
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA
Re: Kappa 2.0 16VT - olej/turbo/odma
Gdyby ubywało oleju przez uszczelniacze i inne bajery to by kopcił. Szkopuł w tym, że nie kopci a intercooler się poci jak świnia na ruszcie, przez niego wyciska olej, który wcześniej dostaje się do dolotu.
Re: Kappa 2.0 16VT - olej/turbo/odma
Jeżeli olej jest w układzie doborowym to:
Uszkodzona jest turbosprężarka, lub
Ucieka sprężanie przez cylindry do komory korbowej a następnie razem z olejem przez odme do układu dowodowego
Czyli nie ma huuu.. musi lekko kopcic jeżeli jest olej w IC
Z drugiej strony jeśli IC jest mokry ewidentnie jest do wymiany bo ucieka ci doładowanie przez nieszczelność
Uszkodzona jest turbosprężarka, lub
Ucieka sprężanie przez cylindry do komory korbowej a następnie razem z olejem przez odme do układu dowodowego
Czyli nie ma huuu.. musi lekko kopcic jeżeli jest olej w IC
Z drugiej strony jeśli IC jest mokry ewidentnie jest do wymiany bo ucieka ci doładowanie przez nieszczelność
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA
- tasman3310
- Forumowicz/ka
- Posty: 1563
- Rejestracja: 08 lut 2010, 11:26
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Mirków/Wrocław
Kappa 2.0 16vT - olej/turbo/odma
Od pokrywy zaworów idzie odma, następnie rozdziela się i jeden przewód jest podłączony pod kolektor ssący z zaworem zwrotnym, prawdopodobnie masz uszkodzony ten zawór i ciśnienie doładowania pcha Ci na odmę powietrze. Ściągnij zawór i zobacz czy jest sprawny, jest on zamontowany na przewodzie gdzieś pod kolektorem ssącym.
Były:
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT
Re: Kappa 2.0 16vT - olej/turbo/odma
Dzięki! Sprawdzę.
Re: Kappa 2.0 16vT - olej/turbo/odma
Sprawdziłem. Faktycznie ten zawór był uszkodzony, wymieniłem go na nowy i jest bez zmian. Odseparowałem całkowicie układ odmy od dolotu, wyczyściłem cały dolot, odpaliłem silnik i znowu pojawił się olej w dolocie. Wszystko wskazuje na to, że naprawa turbo się nie udała ze 100% sukcesem. Jak się dowiem czegoś więcej to napiszę.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
Re: Kappa 2.0 16vT - olej/turbo/odma
Jak się okazało, problemem była turbina, która rzekomo wciągnęła jakiś syf z olejem i się przytarła ale naprawa została mi wykonana za darmo (w prawdzie po znajomości ale i tak gdyby to była moja wina to za części bym zapłacił).
Przejechałem już trochę kilometrów i nie dymi ani nie ubywa w widoczny sposób oleju.
Przejechałem już trochę kilometrów i nie dymi ani nie ubywa w widoczny sposób oleju.