Lybra - rozrząd

Awatar użytkownika
Zbyszek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 10 lip 2005, 0:00
Lokalizacja: Tychy

Lybra - rozrząd

Post autor: Zbyszek » 18 wrz 2006, 20:43

Czy jest Wam znany sposób, aby bez wyciągania silnika - wymienić rozrząd. U zaufanego mechanika serwisowałem dotychczas swoje Lancia DEDRA, zmieniłem na Lybra 2,0 i ............klops. Czyżbym musiał udać się do Servis'u Lancia ?
LYBRA SW 2,4jtd INTENSA
(już ex LYBRA SW 2,0 / 20V Bi-Power NAVI / Tiptronic
(ex DEDRA SW 1,6/16V Bi-Power 1998)

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: LYBRA - 2,0 / 20V - jak wymienić rozrząd

Post autor: Nat » 18 wrz 2006, 21:54

"zbyszek" pisze:Czy jest Wam znany sposób, aby bez wyciągania silnika - wymienić rozrząd. U zaufanego mechanika serwisowałem dotychczas swoje Lancia DEDRA, zmieniłem na Lybra 2,0 i ............klops. Czyżbym musiał udać się do Servis'u Lancia ?
Wyciągnąć dosłownie nie trzeba, ale prawie. 5 garów zajmuje sporo miejsca i jest mocno upakowanych pod maską. Generalnie dość trudna operacja i pracochłonna, nie podjąłbym się jej bez doświadczenia. Jesli nigdy tego nie robiłeś, to chyba jednak serwis. Niekoniecznie autoryzowany.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Mart27

Lybra - rozrząd

Post autor: Mart27 » 18 wrz 2006, 22:28

a ja nie ryzykowałbym u jakiegoś "machera" - koledze trzy razy składali rozrząd - bo się zaparł że do ASO nie pojedzie. to jednak poważna sprawa... :?

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Lybra - rozrząd

Post autor: Nat » 19 wrz 2006, 8:57

Nie napisałem ,że do rzeźnika samochodowego :D tylko, że niekoniecznie autoryzowany. Mam wrażenie, że są (przynajmniej na terenie mojej bieżącej bytnosci) warsztaty nieautoryzowane, które lepiej znaja sie na rzeczy niż szpece z ASO
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Mart27

Lybra - rozrząd

Post autor: Mart27 » 19 wrz 2006, 10:36

"Nat" pisze:Nie napisałem ,że do rzeźnika samochodowego :D tylko, że niekoniecznie autoryzowany. Mam wrażenie, że są (przynajmniej na terenie mojej bieżącej bytnosci) warsztaty nieautoryzowane, które lepiej znaja sie na rzeczy niż szpece z ASO
jeśli masz kogoś zaufanego to zazdroszczę....

Awatar użytkownika
mors
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 206
Rejestracja: 19 sty 2006, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

Dobry warsztat w Gliwicach

Post autor: mors » 19 wrz 2006, 13:00

Mogę na 100% polecić warsztat w Gliwicach w okolicach Wójtowej Wsi. Tel: 501171882. Robili mi rozrząd i wszystko co trzeba w Lybrze 2.4 jtd.
W serwisie w Gliwicach mówili że trzeba wyjmować silnik i mnie załamali. facet ich wyśmiał i zrobił to bez problemu twierdzi że w Lanci jest więcej miejsca niż w Alfie z tym samym motorem. Warsztat w pierwszym kontakcie nie budzi zbyt wielkiego zaufania ale to DOSKONALI fachowcy od włoskich sprzętów. Polecam ich na 100%. Z Tychów masz nie daleko.

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Lybra - rozrząd

Post autor: Nat » 19 wrz 2006, 13:15

Ale on pisze o 2,0 20V :!: To troche inny, dość specyficzny silnik. Nie wiem jak w dieslu, ale w 4 cylidrach wymiana rozrządu jest duzo prostsza niz w 2,0.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
mors
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 206
Rejestracja: 19 sty 2006, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

Lybra - rozrząd

Post autor: mors » 19 wrz 2006, 13:18

NAT przyjacielu 2.4 jtd to też 5 cylindrów i uwierz mi że jest ciasno. W serwisie powiedzieli że tylko wyjęcie silnika i koszt 3200 pln. Dlatego szukałem dalej i z czyjegoś polecenia tam trafiłem. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Lybra - rozrząd

Post autor: Nat » 19 wrz 2006, 13:33

to oczywiste, że 5 cylindrów, ale nie wiem, czy wymiana rozrządu odbywa sie tak samo :?: 20 V było w opozycji do 16V, nie do 2,4 jtd.
W 2,0 20V nie ma potrzeby wyjmowac silnika, ale trzeba go troche "wysunąć" do dołu.
Tak czy siak sens tej wypowiedzi jest taki, że nie polecam tego robic samemu bez duuzego doświadczenia.
Cena 3200 absurdalna. Ile zapłaciłes w polecanym warsztacie? Pewnie koło 1 tys.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Mart27

Lybra - rozrząd

Post autor: Mart27 » 19 wrz 2006, 14:01

wiem, że to trochę inny silnik, ale ja w ASO Nodzyński Wieliczka za wymianę rozrządu z całym rozrządem i dodatkowo wymiana oleju i filtrów zapłaciłem (+przegląd) 1450 PLN :D

Awatar użytkownika
Patryklancia
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 522
Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

Lybra - rozrząd

Post autor: Patryklancia » 19 wrz 2006, 14:12

Panowie , 2.0 20v to inna bajka niż 2.4 jtd i generalnie to jest jeden z bardziej do wykonania skomplikowanie zrobiony rozrząd. Fakt robi sie to bez wyciągania silnika ale trzeba go opuścić ,piszecie mało miejsca , przerabialiśmy ten temat w fiacie bravo 2.0 20 v hgt i wyobraźcie sobie jak tam jest mało miejsca :roll: a motor ten sam. Piszesz tu o warsztacie w Gliwicach o którym słyszałem wiem że fiaty robią w miarę sprawnie ale jak z tego typu motorem niemam pojęcia . Ja osobiście też miałem problemy z rozrządem i stwierdziłem ,że teraz robię sam ale bez blokad sie nie obędzie. Raczej szukaj konkurencyjnej ceny w aso spróbuj w zabrzu ASO Lancia . Knapik tel 32 - 272-32-82. masz gwarancje itd. części mozesz mieć swoje lub od nich . Ja tam robiłem rozrząd w moim 1.8 16v i też niebyło to proste. Pozdrawiam
ObrazekObrazek
Lancia Dedra 1.8 i.e 16v Ls
GG:7270607 GG:7270607

Awatar użytkownika
trigo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 472
Rejestracja: 07 wrz 2006, 0:00

Lybra - rozrząd

Post autor: trigo » 19 wrz 2006, 23:00

"Nat" pisze:to oczywiste, że 5 cylindrów, ale nie wiem, czy wymiana rozrządu odbywa sie tak samo :?: 20 V było w opozycji do 16V, nie do 2,4 jtd.
W 2,0 20V nie ma potrzeby wyjmowac silnika, ale trzeba go troche "wysunąć" do dołu.
Tak czy siak sens tej wypowiedzi jest taki, że nie polecam tego robic samemu bez duuzego doświadczenia.
Cena 3200 absurdalna. Ile zapłaciłes w polecanym warsztacie? Pewnie koło 1 tys.
Koledzy ! nie szukajcie "okazji" w prywatnych zakładach . Od 20 lat naprawiam ( wymieniam elementy eksploatacyjne ) w ASO i powiadam Wam - tam jest najtaniej i przynajmniej z gwarancją ( nie tylko 12 miesięczną na fakturze) ale i odpowiedniego wykonania usługi. W 97 kupiłem Maryśkę 1.6 i przez całą jej eksploatację serwisowałem ją w ASO FIATa w Ciechanowie . Nie miałem żadnych problemów z częściami ( jak chciałem to kupowałem je sam a oni mi tylko wymieniali ) i były nie tylko tańsze ( porównując z analogicznymi w prywatnych sklepikach ) ale tak jak nadmieniłem miałem na całą usługę gwarancję( niekiedy się przydaje,gdyż jak każdy wie przytrafiaja się wady i w nowych częściach) . Dodatkowo cała historia auta była zapisana w ich kompie i gdy sprzedawałem samochód to nie miałem problemu z uzyskaniem bardzo dobrej ceny . Kilka miesięcy temu kupiłem Lybre 2.4 jtd i też serwisuję ją w ASO ( tym razem w Mławie ) za wymianę rozrządu zapłaciłem 300 zł ( słownie : TRZYSTA ZłOTYCH ) a za pasek i koła( takie same jak były założone fabrycznie ) dałem 370.- . Zsumujcie ......... gdzie jeszcze do tysiąca , nie mówiąc o 3000.- ( taka cena to tylko w Warszawie np. na Powsińskiej :!: ) . A ..... i nikt nie wyjmował silnika gdyż pracują tam FACHOWCY którzy znają się na Lancii i Alfie i tego typu naprawy nie są im obce ( a jak sobie pogadałem ze znajomym mechanikiem który ma "eksluzywny warstat" naprawiający wszystkie najlepsze marki poczynając od Audi przez URSUSA a na Ziłach kończąc - to gdy zobaczył co jest pod maską , stwierdził : hmmm , wiesz tu trzeba wyjmować silnik ....no... tak ... jakieś 2 dni ... muszę trochę poczytać jak się ten rozrząd wyjmuje .. no wiesz , jakieś klucze muszę dorobić ... / itd.itp uwagi . no i cena jaką zasugerował za wymianę była zbliżona do warszawskiej /....... no tak. to będzie kosztowało jakieś 1200-1400 ..no wiesz .. no to po znajomości ....TANIO ). A do ASO pojechałem na 14 i wyjechałem o 17 ( nie będę tego komentował ).

Oczywiście trzeba sobie wyszukać odpowiednią stacje , wynegocjować ceny usług i obsługę samochodu prowadzić tylko u nich - odwdzięczą sie na pewno dając rabaty i pomogą w innych sprawach - przynajmniej tak było i jest w moim przypadku.

Nie bójcie się ASO - nie taki diabeł straszny jak go malują :)
pozdrawiam Marek vel Trigo .. chwilowo bez Lybry ale za to Sprinter - kontener na 8 palet a jakby ktoś chciał teściową wyekspediować -służę pomocą

masz czas ? zajrzyj:https://www.facebook.com/Quadratura-339116226208598

Awatar użytkownika
Łukasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 446
Rejestracja: 30 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Dąbrowa

Lybra - rozrząd

Post autor: Łukasz » 20 wrz 2006, 10:07

Nie uwazam, ze mechanicy z ASO sa lepiej uzdolnieni niz Ci ze zwyklych warsztatow. Mam znajomych wielu mechanikow, ktorzy na codzien pracuja w Oplu czy Skodzie. Tam poprostu zajmuja sie tylko ta marka i maja przedewszystkim czym pracowac, a to bardzo wazne dzisiaj.
Ja tez wymienialem rozrzad w ASO bo ten moj wynalazek byl ciezki do przelkniecia. Zaplacilem 370zl i dostalem gwarancje na robocizne. Kiedy trzeba to jade do ASO a kiedy nie to unikam tego. Ostatnio mialem problemy z Vectra. Bardzo zalezalo mi na czasie wiec na diagnoze udalem sie do Opla. Usterka byla uszkodzona pompa paliwa. Za sama usluge zaplacilem 320zl. Nie zdecydowalem sie na wymiane pompy w ASO bo za ta czesc powiedzieli mi 830zl 8O. W sklepie zaplacilem 160zl i wymienilem sobie ja sam w gdzine czasu
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps

Awatar użytkownika
Zbyszek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 10 lip 2005, 0:00
Lokalizacja: Tychy

Lybra 2,0 / 20V wymiana rozrządu

Post autor: Zbyszek » 28 wrz 2006, 22:04

Nie jest łatwa sprawa z wymianą rozrządu w silniku 2,0 / 20V. Fabryczna instrukcja zaczyna się od uwagi. Aby przystąpić do wymiany rozrządu należy wymontować silnik. KROPKA. Nie znalazłem w swoich okolicach specjalistycznego, nieautoryzowanego przez Lancia / FIAT warsztatu, który podjąłby się wymiany. W Bielsku - Białej już, już się decydował, ale rozpoznał ze nie ma blokad do wałków rozrządu i .......zdecydowałem się na ASO "GANNINEX" w Pszczynie. Ogólnie jestem zadowolony, tylko cena zwala z nóg. No cóż za kolejne 100 000km będę się martwił Teraz pozostaje cieszyć się nowym nabytkiem i wprawiać w jazdę automatyczną skrzynią biegów.
Moze tu koledzy macie jakieś cenne uwagi co do techniki jazdy i wykorzystywania "oszczędnej" jazdy na wersji "City", Sport" , "Ice", oraz wykorzystania Tiptronic'a (Selespeed) 4-3-2-1.
Może ktoś posiada polsko-języczną Instrukcję obsługi do Lybry z NAVI i Automatem ?
Pozdrawiam "Lybrowiczów"
no i link
http://www.clublybra.it/
Zbyszek
LYBRA SW 2,4jtd INTENSA
(już ex LYBRA SW 2,0 / 20V Bi-Power NAVI / Tiptronic
(ex DEDRA SW 1,6/16V Bi-Power 1998)

Awatar użytkownika
Radicz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1605
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 2,0 / 20V wymiana rozrządu

Post autor: Radicz » 28 wrz 2006, 22:23

"zbyszek" pisze:No cóż za kolejne 100 000km będę się martwił
Ja bym się zaczął martwić już tak po 60.000 km, ale to Twoja bombka cykająca :lol: :wink: No chyba że dali Ci gwarancję na te następne 100.000 km :!: :!: :twisted: :wink:

Pozdrawiam, Radicz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”