Thesis 2.4 JTD 10v - temperatura wody i napęd wentylatora
Thesis 2.4 JTD 10v - temperatura wody i napęd wentylatora
Witam,
tak sobie teraz grzebie w alfie córki i nie bardzo kiedy mam pogrzebać w teresie, a tu widać trzeba. Mam dziwną rzecz, która zaprząta mi głowę. Jadąc autostradą ok 140-150km/h wskazówka przekracza magiczne 90 stopni i odchyla się w prawo, w stronę 100 stopni. Zostaje w tym położeniu, czasem lekko spadnie. Podczas normalnej jazdy stoi w okolicach 90. Może ciut za. I tak sobie sprawdziłem dzisiaj o co common i co widzę? Temp. wchodzi na 100 na zegarach, a na MES pokazuje max 84. Potem spada do 79 i znowu się buja. Wiatrak nie działa. Nie włącza się. Jednakże gdy włączę klimę, wiatrak zapodaje jakiś ruch. Pomiary robiłem na postoju.
Spróbowałem wywołać włączenie testu wiatraków na 1 i 2 biegu - bezskutecznie. Nie reaguje wiatrak na nawoływania MESa.
O co chodzi? Czyżbym miał co zdupcone? A może się czujnik temp zdupcył abo termostat, panie, cały szlag trafił?
Wąż do chłodnicy raczej gorący był i po dotknięciu ręką 'poczułem magiczną moc kilkudziesięciu stopni".
Cóż zrobić mam?
tak sobie teraz grzebie w alfie córki i nie bardzo kiedy mam pogrzebać w teresie, a tu widać trzeba. Mam dziwną rzecz, która zaprząta mi głowę. Jadąc autostradą ok 140-150km/h wskazówka przekracza magiczne 90 stopni i odchyla się w prawo, w stronę 100 stopni. Zostaje w tym położeniu, czasem lekko spadnie. Podczas normalnej jazdy stoi w okolicach 90. Może ciut za. I tak sobie sprawdziłem dzisiaj o co common i co widzę? Temp. wchodzi na 100 na zegarach, a na MES pokazuje max 84. Potem spada do 79 i znowu się buja. Wiatrak nie działa. Nie włącza się. Jednakże gdy włączę klimę, wiatrak zapodaje jakiś ruch. Pomiary robiłem na postoju.
Spróbowałem wywołać włączenie testu wiatraków na 1 i 2 biegu - bezskutecznie. Nie reaguje wiatrak na nawoływania MESa.
O co chodzi? Czyżbym miał co zdupcone? A może się czujnik temp zdupcył abo termostat, panie, cały szlag trafił?
Wąż do chłodnicy raczej gorący był i po dotknięciu ręką 'poczułem magiczną moc kilkudziesięciu stopni".
Cóż zrobić mam?
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - temperatura wody i napęd wentylator
Zmierzyć temperaturę płynu zewnętrznym termometrem i porównać ją z odczytami z MESa. Najlepiej w miejscu jak najbliższym czujnikowi temperatury, ale jeśli nie będzie to możliwe to w zbiorniczku wyrównawczym.
Mówię to jako posiadacz AR156, gdzie wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej z natury lata jak k.... w deszczu
Należałoby jeszcze określić ile jest czujników w Thesis. Jeśli jeden to najpewniej wskaźnik na desce wariuje skoro MES odczytuje wartości i wentylatory się nie włączają. Ponadto możesz na postoju potrzymać go trochę z podniesionymi nieco obrotami tak by MES pokazał więcej niż 90st. i włączył się I bieg wentylatora.
Co do testów wentylatorów to nie wiem jak w Thesis, ale w Lybrze czy Alfie da się go wykonać tylko na wyłączonym silniku. Przy uruchomionym motorze, MES odmawia wykonania testów.
Mówię to jako posiadacz AR156, gdzie wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej z natury lata jak k.... w deszczu
Należałoby jeszcze określić ile jest czujników w Thesis. Jeśli jeden to najpewniej wskaźnik na desce wariuje skoro MES odczytuje wartości i wentylatory się nie włączają. Ponadto możesz na postoju potrzymać go trochę z podniesionymi nieco obrotami tak by MES pokazał więcej niż 90st. i włączył się I bieg wentylatora.
Co do testów wentylatorów to nie wiem jak w Thesis, ale w Lybrze czy Alfie da się go wykonać tylko na wyłączonym silniku. Przy uruchomionym motorze, MES odmawia wykonania testów.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - temperatura wody i napęd wentylator
Jeżeli kompem nie możesz zastartować wentylatorów to przyczyna leży najprawdopodobniej w module sterującym wiatrakami - znajduje się on w obudowie wentylatorów. Obecnie mój moduł już zaczyna świrować i jak mam zimne auto to mi gada, że mam uszkodzenie wentylatorów ale po chwili startują a na poprzednim nic nie mówiło tylko wiatraki się nie załączały ale na klimie ruszały.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Thesis 2.4 JTD 10v - temperatura wody i napęd wentylatora
No, wiatraki testowac mozna tylko przy wyłączonym silniku. Sie wie. Ale one nie za bardzo wspolpracowac chca. Ja rozumiem, ze silnik slaby, leniwy, moc jego krucha, ale wiatraki? Hm...wiecznie cos.
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - temperatura wody i napęd wentylator
Obstawiam pompę wody. Termostat raczej staje w pozycji otwartej przy umieraniu lecz wszystko może się zdarzyć. Przy wyciągnięciu wtyczki z czujnik temp. wentylator powinien ruszyć, a na zegarze wskazówka ani drgnie i towarzyszy przy tym czerwona kontrolka temp.
Dodano.
Wykonałem test wentylatorów u siebie i bez powodzenia mimo iż wszystko działa( wentylatory załączają się prawidłowo przy 90stopniach). Test do wykonania tylko na wyłączonym silniku.
Dodano.
Wykonałem test wentylatorów u siebie i bez powodzenia mimo iż wszystko działa( wentylatory załączają się prawidłowo przy 90stopniach). Test do wykonania tylko na wyłączonym silniku.
Nr. telef. 501259455
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - temperatura wody i napęd wentylator
No i wymieniłem termostat. Boszsz...zaj...łbym tego który to projektował. Nie będę tu opisywać co i dlaczego trzeba ściągać, wyciągać, odkręcać i chwytać ale dużo tego jest. No i wymieniłem tego dziada, a wentylator nadal nie działa. Jak wyciągnąłem wtyczkę czujnika z termostatu to wentylator wszedł na bardzo wysokie obroty, czujnik zegarowy na desce rozdzielczej nie drgnął, ale zapaliła się czerwona lampka ostrzegawcza. Wszystko zgodnie z procedurą. Ale dlaczego nadal wentylatory nie działają? Ha, jak się klimę włączy to po chwili włącza się i wentylator.
Co może być nie halo? Ja nie mam pomysłów.
Co może być nie halo? Ja nie mam pomysłów.
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - temperatura wody i napęd wentylator
Ale jak sprawdzasz to niedziałanie (pomijając test w FES/MES)?
Przecież on się załącza dopiero przy 90 iluś stopniach i brana jest pod uwagę temperatura dla ECU czyli ta odczytana w FES/MES a nie to co na wskaźniku.
To, ze przy włączeniu klimy wiatraki startują to nic nadzwyczajnego, tak powinno być choć różnie jest to rozwiązane...
Chcesz mieć pewność czy wszystko ok.-przeprowadź test, zostaw silnik na postoju na wolnych obrotach przy wyłączonej klimatyzacji (najlepiej już dobrze rozgrzany) i miej podgląd w FES/MES na temperaturę silnika, jak dojdzie do 100°C a wentylatory nadal nie wystartują wtedy będzie powód do zmartwienia.
Przecież on się załącza dopiero przy 90 iluś stopniach i brana jest pod uwagę temperatura dla ECU czyli ta odczytana w FES/MES a nie to co na wskaźniku.
To, ze przy włączeniu klimy wiatraki startują to nic nadzwyczajnego, tak powinno być choć różnie jest to rozwiązane...
Chcesz mieć pewność czy wszystko ok.-przeprowadź test, zostaw silnik na postoju na wolnych obrotach przy wyłączonej klimatyzacji (najlepiej już dobrze rozgrzany) i miej podgląd w FES/MES na temperaturę silnika, jak dojdzie do 100°C a wentylatory nadal nie wystartują wtedy będzie powód do zmartwienia.
KAPPA TDS & JTD
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - temperatura wody i napęd wentylator
Jesli wskazówka bujnie się w str. setki to już jest niepokojące.volf pisze:Ale jak sprawdzasz to niedziałanie (pomijając test w FES/MES)?
Przecież on się załącza dopiero przy 90 iluś stopniach i brana jest pod uwagę temperatura dla ECU czyli ta odczytana w FES/MES a nie to co na wskaźniku.
To, ze przy włączeniu klimy wiatraki startują to nic nadzwyczajnego, tak powinno być choć różnie jest to rozwiązane...
Chcesz mieć pewność czy wszystko ok.-przeprowadź test, zostaw silnik na postoju na wolnych obrotach przy wyłączonej klimatyzacji (najlepiej już dobrze rozgrzany) i miej podgląd w FES/MES na temperaturę silnika, jak dojdzie do 100°C a wentylatory nadal nie wystartują wtedy będzie powód do zmartwienia.
Nr. telef. 501259455
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - temperatura wody i napęd wentylator
Może i niepokojące o ile wierzysz we wskaźnik na zegarach. Kolega przecież pisze:belial666 pisze: Jesli wskazówka bujnie się w str. setki to już jest niepokojące.
Przecież wentylatory nie są sterowane wskaźnikiem na zegarach więc nie ma możliwości, by przy 84° C się załączyły...Temp. wchodzi na 100 na zegarach, a na MES pokazuje max 84
Pozostaje ustalenie, które wskazania są błędne i zabawa z podmianą czujnika czy skalowaniem wskaźnika
KAPPA TDS & JTD
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - temperatura wody i napęd wentylator
Och, wiem, że nie wskazówka...
Nie wiem, czy Jan pochylał się nad sprawdzeniem okablowania na wentylatorze idącego do sterownika. Poczyścić, przejrzeć. Może nie dostaje pełnego napięcia. Ja bym to sprawdził.
Nie wiem, czy Jan pochylał się nad sprawdzeniem okablowania na wentylatorze idącego do sterownika. Poczyścić, przejrzeć. Może nie dostaje pełnego napięcia. Ja bym to sprawdził.
Nr. telef. 501259455
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - temperatura wody i napęd wentylator
Jutro się podłączę na dłużej do teresy - będę pokonywać trasę do Huberta - zobaczymy co się okaże na odczytach. Dam znać. W tej chwili wskazówka wychodzi poza 90, gdzieś na 100 wg skali na tarczy. Dalej iść nie chce. Wentyl nadal lipa.
Tak, muszę sprawdzić okablowanie. A jak sprawdzę, też dam znać.
Tak, muszę sprawdzić okablowanie. A jak sprawdzę, też dam znać.
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - temperatura wody i napęd wentylator
Walczysz i walczysz , a regulator obrotów wyeliminowałeś ? Ten z tyłu na obudowie chłodnicy ?
Thesis 2.4 JTD 10v - temperatura wody i napęd wentylatora
Alez nie! Jutro bede rozbieral to to. Oj, dobrze ze Thesis to kobiece cechy w nazwie ma. Uwielbiam ja rozbierac. Nie tak jak Grzes, ale uwielbiam. Zatem daj mi szanse jeszcze jutro.
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - temperatura wody i napęd wentylator
Hm, porozbierałem sobie troszkę dzisiaj i ... i nie doszedłem do niczego nowego. Właśnie mam wrażenie że padł regulator obrotów. Jak podłączyć na krótko wentylator? Jak przetestować dwa biegi wentylatora a krótko? Nie chciałbym go sfajczyć bo może się jeszcze przydać
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - temperatura wody i napęd wentylator
Na allegro masz wentylatory z regulatorem za około 200 zł więc jak już tak bardzo chcesz sprawdzać czy Twoje się kręcą to podpinaj na krótko bezpośrednio z akumulatora. Nawet jak jeden z wiatraków będzie na niższe napięcie niż 12V ( w co wątpię ) i po podłączeniu się sfajczy to wiele nie będziesz miał w plecy.
Wymieniłeś termostat więc możesz i wiatraki Trzeba było zacząć od sterowania wiatrakami, a nie od termostatu z czujnikiem, byłbyś do przodu. Przecież jak podłączałeś MES i wiatraki były martwe to jasnym było, że padł regulator, a nie termostat czy czujnik temp.
Oby używki okazały się sprawne.
Powodzenia.
Wymieniłeś termostat więc możesz i wiatraki Trzeba było zacząć od sterowania wiatrakami, a nie od termostatu z czujnikiem, byłbyś do przodu. Przecież jak podłączałeś MES i wiatraki były martwe to jasnym było, że padł regulator, a nie termostat czy czujnik temp.
Oby używki okazały się sprawne.
Powodzenia.