Zacznijmy od tego, czy masz już może upatrzone konkretne egzemplarze, czy na razie rozeznajesz się w temacie czy warto się tym czymś w ogóle zainteresować?
Ogólnie w moim mniemaniu Cross jest ciekawym samochodem, jednak ma sporo braków...
Do wad na pewno trzeba zaliczyć:
- nie do końca trwały napęd jakby na to wskazywał zastosowany Torsen;
- problemy z podporami wału, każdego ten temat po jakimś czasie dotyka, kończy się przerabianiem wału na dzielony tak aby można było wymienić podpory;
- inne amory jak już wspominałeś;
- słaba dynamika i osiągi, połączenie 150-konnego Diesla z takim napędem nie dość, że zapewnia średnie osiągi, to jeszcze swoje wyżłopać musi;
- oczywiście w przypadku Crossa obowiązkowe są felgi i opony co najmniej 17-calowe ze względu na hamulce, przy czym nie wszystkie felgi 17-calowe siądą bez dystansów;
- kiepska dostępność ewentualnych części blacharskich i wyposażenia wnętrza (chodzi o specyficzne dla Crossa części);
- mała ilość ofert sprzedaży, co ogranicza poszukiwania, a do tego spora część z tej niewielkiej liczby ogłoszeń to samochody wymagające konkretnego wkładu finansowego.
Na szybko to tyle mi się kojarzy. Z zalet to na pewno sam napęd o ile sprawny daje sporo funu, zwłaszcza zimą. Gdyby były wersje z większym Dieslem to była by całkiem ciekawa propozycja.
Osobiście poszukałbym fajnej "zwykłej" 156 SW w wersji TI z Dieslem, bądź zaszalał i rozejrzał się za 156 SW GTA
