Kappa - resetowanie zegarka
- Marcinos
- Forumowicz/ka
- Posty: 99
- Rejestracja: 01 paź 2014, 21:37
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Wołczyn-opolskie
Kappa - resetowanie zegarka
Witajcie, mam mały problem z prądem, tzn, po zgaszeniu auta i cofnięciu kluczyka na 0, resetuje się zegarek. Stało się to, jak zmieniłem radio, które pograło godzinę i tez zgasło i nie da się włączyć, stare radio tez nie działa, co się mogło stać z tym radiem i tym resetowaniem zegarka.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2015, 23:12 przez Dudi, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami, używamy polskich znaków - poprawiłem /stabraf/
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami, używamy polskich znaków - poprawiłem /stabraf/
Jest Seat Toledo 2014r, 1.6 TDI- bialy sluzbowy
Jest Lancia Kappa 2.0 20V- czarna perła
Byl Ford Fiesta MK7, 1.4 TDCI- kolorowy słuzbowy
Był Ford Cougar, 2.5 V6- szary metalic
Był Ford Probe, 2.5 V6- czarna perła
Była Honda Prelude, 2.2 VTEC- złota strzała
Jest Lancia Kappa 2.0 20V- czarna perła
Byl Ford Fiesta MK7, 1.4 TDCI- kolorowy słuzbowy
Był Ford Cougar, 2.5 V6- szary metalic
Był Ford Probe, 2.5 V6- czarna perła
Była Honda Prelude, 2.2 VTEC- złota strzała
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Resetowanie zegarka
Sprawdź bezpieczniki pod kierowniczką Zapewne też nie masz prądu w gn. zapalniczki? Skoro wymieniałeś radio to je wyciągnij i zabezpiecz porządnie kable prądowe - możliwe, że było tam gdzieś zwarcie i wywaliło bezpiecznik.
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
- Marcinos
- Forumowicz/ka
- Posty: 99
- Rejestracja: 01 paź 2014, 21:37
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Wołczyn-opolskie
Re: Kappa - resetowanie zegarka
Dzieki, zgadza sie. Tylko teraz pytanie, czemu co chwile wywala mi ten bezpiecznik, byl 5A, juz zwiekszyłem do 10A i tez wywala.
Jest Seat Toledo 2014r, 1.6 TDI- bialy sluzbowy
Jest Lancia Kappa 2.0 20V- czarna perła
Byl Ford Fiesta MK7, 1.4 TDCI- kolorowy słuzbowy
Był Ford Cougar, 2.5 V6- szary metalic
Był Ford Probe, 2.5 V6- czarna perła
Była Honda Prelude, 2.2 VTEC- złota strzała
Jest Lancia Kappa 2.0 20V- czarna perła
Byl Ford Fiesta MK7, 1.4 TDCI- kolorowy słuzbowy
Był Ford Cougar, 2.5 V6- szary metalic
Był Ford Probe, 2.5 V6- czarna perła
Była Honda Prelude, 2.2 VTEC- złota strzała
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa - resetowanie zegarka
Tak jak pisałem wcześniej - wyciągnij radio i sprawdź porządnie podłączenie zasilania. Zerknij też do gniazda zapalniczki - może tam być coś co zwiera, np. moneta Nie zwiększaj tak wartości bezpieczników, bo możesz wywołać pożar
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
- Marcinos
- Forumowicz/ka
- Posty: 99
- Rejestracja: 01 paź 2014, 21:37
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Wołczyn-opolskie
Re: Kappa - resetowanie zegarka
Gniazdo jest czyte, kable prądowe w radiu poizolowane, wszystko fachowo. I dalej nie wiem czemu wywala bezpiecznik. Powróciłem do starego radia i jest ok. Czyżby nowe radio?
Jest Seat Toledo 2014r, 1.6 TDI- bialy sluzbowy
Jest Lancia Kappa 2.0 20V- czarna perła
Byl Ford Fiesta MK7, 1.4 TDCI- kolorowy słuzbowy
Był Ford Cougar, 2.5 V6- szary metalic
Był Ford Probe, 2.5 V6- czarna perła
Była Honda Prelude, 2.2 VTEC- złota strzała
Jest Lancia Kappa 2.0 20V- czarna perła
Byl Ford Fiesta MK7, 1.4 TDCI- kolorowy słuzbowy
Był Ford Cougar, 2.5 V6- szary metalic
Był Ford Probe, 2.5 V6- czarna perła
Była Honda Prelude, 2.2 VTEC- złota strzała
Re: Kappa - resetowanie zegarka
Jeśli o nim mowa, to bezpiecznik services 7 obsługujący radio, zapalniczkę i antenę zewnętrzną (?) powinien mieć 15A, tak stoi w polskiej instrukcji i tej obszernej serwisówce. Jeśli to nie ten, to nie wiem jaki jeszcze obsługuje radio.
W razie dalszego problemu przyda się miernik z testerem diód (ten co piszczy jak się zewrze końcówki, większość to ma) do szukania zwarć między różnymi pinami itp. Tylko trzeba pamiętać że niektóre piny muszą być zwarte, np. wyprowadzenia z cewki głośnika.
EDIT: warto się upewnić czy nikt nie przerabiał instalacji, chociaż wątpię by się ktoś połaszczył na te kilka gram miedzi. Z jakiegoś powodu ktoś tam wsadził 5A, może się pomylił a może coś się działo... Miej to na uwadze.
W razie dalszego problemu przyda się miernik z testerem diód (ten co piszczy jak się zewrze końcówki, większość to ma) do szukania zwarć między różnymi pinami itp. Tylko trzeba pamiętać że niektóre piny muszą być zwarte, np. wyprowadzenia z cewki głośnika.
EDIT: warto się upewnić czy nikt nie przerabiał instalacji, chociaż wątpię by się ktoś połaszczył na te kilka gram miedzi. Z jakiegoś powodu ktoś tam wsadził 5A, może się pomylił a może coś się działo... Miej to na uwadze.
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa - resetowanie zegarka
Borek ale radio ma przecież 2 plusy, że tak powiem i jeśli resetuje się zegar w info i klima gubi nastawy to ewidentnie problem z bezpiecznikiem services 17 i on ma 5A
Jeśli problem ustąpił po odpięciu radia to jego samego wina lub wina jego podłączenia jest oczywista.
Jeśli problem ustąpił po odpięciu radia to jego samego wina lub wina jego podłączenia jest oczywista.
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - resetowanie zegarka
Ano, dlatego zastrzegłem "jeśli o nim mowa" o serv 7. To faktycznie wypada na problem z samym radiem, zwłaszcza że podpięcie starego radia nie generuje problemu - wtyczki ok.
Drop a gear and disappear!